juesej1964 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) Witam. Posiadam w/w amor (nie wiem z którego roku, ale rower z 2014 Kellys thorx) olejowo-sprężynowy do kół 27.5 cala ( o ile ma to jakieś znaczenie) Po dzisiejszym serwisie wykonywanym osobiście przestała mi działać blokada, a wcześniej działała. Serwis wykonałem wg manualów z YT oraz manuala z linku na dole. Przed rozbiórka odblokowałem skok i ustawiłem na dole królika (o ile to ma jakieś znaczenie ) Wszystko tak jak wyciągnąłem tak samo wsadziłem z tą różnica, że wyciągnąłem usyfione, a włożyłem czyste (wyczyszczone alkoholem izopropylowym) i nasmarowane. Do uszczelek, trzpieni oraz sprężyny użyłem smaru SLICK KICK. Oleju użyłem Rock shox 5wt w il. 100ml do górnej lagi tam gdzie jest tłumik i odpowiednio po 5ml i 10ml oleju 15wt do dolnych wg rock shox oil chart (link na dole) Wg manuala z pierwszego linka do tłumika powinienem wlać olej 15wt czy coś źle kminie? Bo wlałem wg 'Oil chart' Problem polega na tym, że amor w poz zablokowanej działa tak samo jak w odblokowanej. Rozebrałem jeszcze tak i poskładałem tym razem ustawiając pokrętło blokady i pozycji zablokowanej. Niestety nic to nie zmieniło - dalej nie działa. Pytanie w czym może być problem? Możliwe jest to, że za mało oleju lub nie to 'wt'? Miał ktoś może podobny problem i sobie z nim poradził? Na uszczelkach nie ma kompletnie śladów zużycia. Zresztą przed ''serwisem'' blokada działała. BTW cały amor po serwisie chodzi bardzo dobrze tylko ta blokada .... Wszystko skręcone kluczem dynamometrycznym. Miał ktoś może podobny problem i sobie z nim poradził? Dziwne jest to, że nic nie dotykałem tłumika tylko go wytarłem papierowym ręcznikiem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc Musze tu wkleić zdjęcia oraz linki bo w jednym poście coś nie chciało współpracować. Manual https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j0pF0y2OMI5jhcGpIoNrLN8qQ3r1Gth-7r2fZODHTPY/mtime:1429296607/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_a_xc28_xc30.pdf Oil chart https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf Edytowane 6 Maja 2015 przez juesej1964 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Wg manuala z pierwszego linka do tłumika powinienem wlać olej 15wt czy coś źle kminie? Bo wlałem wg 'Oil chart' i tu masz odpowiedź czemu ci nie działa blokada Ja z tabelki wyczytałem ze masz wlać 123ml oleju 5w ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juesej1964 Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) No własnie się zastanawiałem nad tym bo gdyby było napisane "27.5" to bym nie miał wątpliwości że chodzi o mój amortyzator, a tu taki kazus mi zafundował Sram pisząc "27". Dzięki za szybką opowiedź jutro podjade do sklepu i dokupie jedną buteleczke Rock shoxa bo miałem tylko 120ml minus to co się ulało podczas dwóch rozbiórek Edytowane 6 Maja 2015 przez juesej1964 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 ale 15w? jak chcesz jeździć na ospałym mule to lej 15 ma być 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juesej1964 Napisano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 No cóż po dolaniu oleju amor chodzi jak złoto oczywiście na 5W, a blokada trzyma jak nigdy szkoda, że w moim pierwszym poście ever wyszło, że mam czerstwy mózg dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Możesz mi powiedzieć jak wyciągnąć tłumik bez otwierania strony że sprężyną? Próbowałem go kiedyś wyciągnąć i się nie dało a też chętnie naprawiłbym sobie blokadę. Do blokady potrzebny jest olej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juesej1964 Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Odkręcasz kapsel blokady i kluczem 24 Odkręcasz nakrętke. Kręcisz aż zauważysz ze juz więcej nie wychodzi i ciągniesz delikatnie ręką do góry ruszając na boki tak żeby nie na Hama wyciągać (ja długo krecilem tłumikiem w miejscu zanim się skumalem ze juz mogę go wyciągać ). Ja wlalem za mało o 23ml i dlatego nie miałem blokady. Po uzupełnieniu blokuje elegancko. Przed montażem tłumika posmaruj uszczelki smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Czyli mam rozumieć że tam na dole śruby nie ruszam? W którym momencie należy wlać olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juesej1964 Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Wydaje mi sie, że Nie jest to konieczne ponieważ tłumik jest odzielnie i jego nie trzyma żadna śruba z dołu Ta śrubka z dołu trzyma "rebound damper" str. 11 pkt 5 https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j0pF0y2OMI5jhcGpIoNrLN8qQ3r1Gth-7r2fZODHTPY/mtime:1429296607/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_a_xc28_xc30.pdf Jak wyciągniesz tłumik, nasmarujesz go to wlewasz olej wg ''oil chart' wkładasz tłumik i przykręcasz z wyczuciem. Posmaruj oringi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Nie mając oleju spróbowałem to zrobić tak jak u Ciebie nie blokował się tu u mnie raz na pięć się zablokuje. Poznawszy zasadę działania tłumika jest to moim zdaniem wina braku dosłownie odrobiny oleju cóż, niebawem powtórka dzięki! Zaoszczedzilem parę złoty Zastanawiam się co się stanie jak wieje go za dużo hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Jak wlejesz go za dużo to nie będziesz mógł wykorzystać całego skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 A nawet możesz coś urwać lub połamać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 Da się podnieść skok tego amora na 120mm? Gdzieś mi się obilo o uszy że jest to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juesej1964 Napisano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 Wydaje mi się że tylko w wersji powietrznej strona 16 pkt 16 https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/4Xf78mjFrEfFbddhgtYmMCCtIgQ05gKb5iAitb5OfRM/mtime:1404405152/sites/default/files/techdocs/2015_rockshox_spc_rev_a.pdf Mogę się mylić i chciałbym się mylić bo mi by się też przydało trochę więcej skoku, ale jak rozebrałem ten amor nie widziałem żeby się dało to zrobić choć nie jestem znawcą tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Ma ktoś pomysł jak wyciągnąć zawór od tłumika który został w goleni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Rozebrać całą goleń i narzędziem Supa tool zrobionym z kija od miotły, wypukać z goleni cokolwiek tam zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 (edytowane) Tam od spodu odkręcić śrubę na imbus i wszystko wyjdzie? Wydaje mi się ze to w co wkręca się śrube jest na stałe pozatym jest tam Chyba jeszcze mechanizm od regulacji odbicia Edytowane 15 Lipca 2015 przez Grucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Z gówy zdejmujesz pokrętło i odkręcasz blokadę TK. Wylewasz olej i na dole zdejmujesz pierścień lub odkręcasz kluczem korek i wyjmujesz ciągnąć do siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 (edytowane) Tam nie ma żadnego pierścienia, a tym bardziej korka. Jest pokrętło od regulacji odbicia. Pomijając już ze wszystko jest 5 centymetrów w głąb goleni Edytowane 16 Lipca 2015 przez Grucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Na górze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grucha Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 ktoredy wlewac olej do tego amora ? dolem czy gora ? i ile do obu komór? zeby wyjac sprezyne trzeba odkrecic sruby na dole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 A to tak boli poszukać chwile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.