Piotrek71 Napisano 6 Maja 2015 Napisano 6 Maja 2015 Witam, mam pytanie o regulację luzu przy skręcaniu tylnej piasty. Mogę ją skręcić tak, aby nie miała luzów, ale koło obraca się z oporem, lub tak, aby koło obracało się gładko, ale wyczuwalny był luz na osi. Nie da się ustawić inaczej, ponieważ podczas dokręcania konusa opory pojawiają się jeszcze zanim całkowicie znika luz. Czy lepiej mieć luz na łożyskach, czy opory podczas toczenia się koła? Co jest mniej szkodliwe? Pozdrawiam
seraph Napisano 6 Maja 2015 Napisano 6 Maja 2015 Lepszy delikatny luz, ale jeśli nie da się ustawić "złotego środka" tzn że coś jest nie tak z łożyskami. Jeśli bieżnie i kulki są nowe to nawet jak koło wiruje pięknie to można jeszcze popuścić i luz się nie pojawi - analogicznie jak już luzu nie ma to można lekko dokręcić i nadal będzie wirować ładnie. Strefa "luzu" i "oporu" powinna na siebie zachodzić - im bardziej zużyte łożyska tym bardziej się one rozchodzą...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.