Durden Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Witam temat jest poświęcony CAAD10 po żmudnych poszukiwaniach, przymiarkach, geometrii ram, postanowilem wybrac CAAD10 105. Rama 56 czy ktoś ma i mógłby coś więcej powiedziec, nadal zastanawiam się nad Canyonem Ultimate CF SL 7.0. Co do Cannondale CAAD10 ma koła Shimano RS11 rozmawiałem, ze sprzedawcą mówi, że mogłby zamienic na Mavic Aksium S co o tym sadzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Cannondale jest aluminiowy,a Canyon karbonowy więc nad czym się tu zastanawiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Durden Napisano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 nondale i Canyonie rama to aluminium Nad czym sie zastanawiać może nad tym, ze karbon może peknąć całkiem szybciej niz aluminium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Cf to rama karbonowa. Caad to jedna z najlepszych jeśli nie najlepsza rama alu szosowa na rynku. Cannondale nadal ma w ofercie wersje na wysokim osprzęcie, widocznie mają wzięcie a ludzie stawiają je nad karbony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 nondale i Canyonie rama to aluminium Rama Canyona jest karbonowa. Caad to jedna z najlepszych jeśli nie najlepsza rama alu szosowa na rynku. Nie jest to wielki wyczyn w sytuacji, kiedy większość producentów szosówek pozostawiła ramy aluminiowe jedynie w niższych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Wyczynem jest to że na aluminiowej ramie nadal robiony jest wysokiej klasy szosa i budzi zainteresowanie. Zwycięstwo Canyona tylko dlatego że jest karbonowy i nie ma się nad czym zastanawiać to trochę za dużo powiedziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Nie mam dostępu do statystyk sprzedaży Cannondale więc nie mam pojęcia jakie jest rzeczywiste zainteresowanie CAAD-em. Przy obecnej powszechnej tendencji stawiania przez producentów na karbon, można chyba zaryzykować pytanie czy nie zbliża się "kres żywota" tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Ja widzę ich sporo. "kres żywota"? Tylko wtedy jeśli z rynku znikną wszystkie szosy alu, a to przez jeszcze parę lat nie jest możliwe. Jeśli już to 10tka zajmie miejsce caad8 i 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Nie widziałem jeszcze żadnego. Właściciel Canyona powiedział: "poza ceną nie widzę już uzasadnienia do stosowania aluminium" i patrząc na ofertę większości producentów, nie on jeden tak myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Durden Napisano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 A co z plusami i minusami jednego i drugiego? Karbon ma mniejsza wytrzymalosc na uderzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 W przypadku szosy ma to raczej marginalne znaczenie, chyba że często upadasz. Widuję na co dzień karbonowe szosy z wieloletnim przebiegiem, nadal mają się dobrze. Ja właściwości tłumiących karbonu w szosie nie zauważam mimo "komfortowego" roweru. Może wynika to z punktu odniesienia i natawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Durden Napisano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Teraz pytanie ile wazy caad 10 a jego odpowiedniki Evo na karbonie. Widzialem test na youtube caad10 gdzie jakis gosciu walil rama o smietnik, rzucal i tylko wgiecie bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogni84 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Cześć. Mój caad 10 z pedałami, bidonami, koszykami, lampkami przednią i tylnią oraz torbą pod siodełkiem waży 9,3 kg. Ważyłem go na zwykłej wadze łazienkowej więc nie wiem na ile dokładny jest pomiar. A teraz dodam coś od siebie. Ja Canondale kupiłem właśnie ze względu że nie jest karbonem. I uważam, że słusznie zrobiłem. W ciągu 4 miesięcy miałem dwie poważniejsze kraksy (nie z mojej winy) i mnóstwo wywrotek po to moja pierwsza szosa i pierwsze pedały spd więc nie obyło się bez tego. Ale wracając do poważniejszych wypadków uważam, że karbonowy rower niestety byłby już do wymiany (moja subiektywna opinia). W jednej sytuacji pieszy wszedł mi prosto pod koła przy prędkości 50 km/h. Zadziała instynkt i odbiłem waląc w betonową barierę. Większość uderzenia przyjęło koło, rama i moja noga. Rama tylko zadrapana, koło nawet się nie scentrowało. Jestem bardzo zadowolony z jakości tego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 To rzeczywiście cudowna rama i koła, a najbardziej cudowna Twoja noga jeśl przetrwały uderzenie przy prędkości 50 km/h w betonową przegrodę . Przy tej prędkości w niektórych autach ludzie odnoszą bardzo ciężkie obrażenia, a pojazdy nadają się do kasacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Aluminium idzie w zapomnienie, dlatego Cannondale wprowadza... CAAD 12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Feris565 Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Ja zastanowiłbym się jeszcze nad tym: http://www.rosebikes.pl/bike/rose-xeon-team-gf-3000-744935/aid:744967 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Hasło "niska cena" w przypadku tego roweru brzmi jak żart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 To zaproponuj coś lepszego w tej cenie, ten Rose wychodzi 1000zł taniej niż Caad10 Ultegra, aczkolwiek dopłaciłbym ten 1000 do ramy C10, a najlepiej poczekałbym na C12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Z czego zrobiona jest rama w tej 12tce? Bo chyba nie doczytałem albo nie było nic podane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 18 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2015 CAAD - Cannondale Advanced ALUMINIUM Design poniżej 1100g M w anodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Teraz pytanie ile wazy caad 10 a jego odpowiedniki Evo na karbonie. Widzialem test na youtube caad10 gdzie jakis gosciu walil rama o smietnik, rzucal i tylko wgiecie bylo.To zalezy do ktorego evo chcesz porownac.Rama Caad 10 rozmiar 54 bedzie wazyc cos ok 1200g Evo w zaleznosci od modelu od ok 750g do 1150g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karuzelek Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Bierz alusa jeśli nei zależy ci na wadze a zależy Ci na trwałości. Osobiście to czuje sie na karbonowej ramie jakbym jechał na jajku które zaraz może pęknąć. Zresztą carbon po uderzeniu większym może pękać co kwalifikuje się z wyrzuceniem ramy, chyba że chcesz ryzykować i naprawiać u jednego z polskich szamanów. Aluminium też może pękać ale jest wielce prawdpodobne że odkształci sie plastycznie a rama zostanie w 1 kawałku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Jak widać ludowe zabobony są wciąż żywe. Jak w jakiejś kraksie stzela karbonowa rama, to nie oczekuj, ze wylajtowana alu rama, w tych samych okolicznościach, wyjdzie bez draśnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Te ramy są pancerne: w tym temacie nieco wyżej jeden z użytkowników opisuje jak uderzył przy prędkości "50 km/godz". w "betonową barierę". " Większość uderzenia przyjęło koło, rama i moja noga. Rama tylko zadrapana, koło nawet się nie scentrowało" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karuzelek Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Bez draśniecia na pewno nie ale nie rozleci sie na 2 cześci a widziałem już takie przypadki. Pozatym aluminium ma lepszą wytrzymałość na uderzenia boczne. Jak nie wierzysz to spróbuj przebić choćby śrubokrętem blache aluminiową o grubości paru mm a spróbuj przebić parokrotną warstwe włókien laminowanych żywicą. Nie jest to może odniesienie czysto rowerowe ale daje do myślenia. Pozatym widziałeś może krzywe rozciągania dla aluminium i dla laminatów? Który ma większą granice plastyczności? Widać kolega nie umie nawet pogodzić się z różnicą zdań bo ktoś myśli inaczej i musi odrazu jakieś docinki o ludowych zabobonach pisać bo ktoś inaczej myśli niż on. btw. nie chce dalej polemizować z Tobą nie z powodu że brak mi argumentów tylko z tego powodu że pewnie zaraz dostane warna bo jest nie po twojemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.