Skocz do zawartości

[Zakup] Używana szosa do 800 zł - gotowa do jazdy.


Szmaragd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

myślę o szosie na dojazdy do pracy. Obecnie jeżdżę starym rometem orionem, ale że ścieżka rowerowe prowadz prawie pod samą robotę, postanowiłem spróbować szosy.

Mam 169 cm, noga wew ok. 80 cm. Z tego wnioskuję, że rozmiar ramy ok. 54 jest dla mnie.

Znalazłem takiego Peugeota w okolicy. Ma trochę rdzy i gumę w tylnym kole. Szczerze, to wolał bym klamko-manetki, ale cena chyba kusząca. Może spojrzycie fachowym okiem, czy warto się w to pchać? http://olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolazowka-peugeot-CID767-ID9Ustf.html#95d6ee42a6

A może widzieliście coś godnego uwagi ostatnio.

Z góry dzięki za pomoc!


Coś takiego jeszcze znalazłem

http://allegro.pl/rower-szosowy-retro-peugeot-course-gratis-i5322930635.html

http://allegro.pl/rower-szosowy-peugeot-kolarzowka-i5317953699.html

Wygądają przyzwoicie, tylko jak z dostępem do częśći do francuskiej myśli technologicznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych trzech najlepszy wydaje się Course (2-gi link). Rama ze stali Cr-Mo podwójnie cieniowana (podobne do Reynoldsa 531), hamulce dual-pivot Mafaca, kola na aluminiowych obręczach ( a nie chromowane stalówki jak dwa pozostałe), sześciobiegowa przerzutka i manetka (nie musisz szukać jakiegoś prehistorycznego 5 biegowego wolnobiegu).

Ale prawda jest taka, że w leciwych rowerach ważniejszy jest stan techniczny a tego na zdjęciach nie ocenisz.

 

 

 tylko jak z dostępem do częśći do francuskiej myśli technologicznej?

 

Praktycznie niedostępne. Bywają chyba tylko na e-bayu w cenach zbliżonych do cen tych rowerów. W USA robią zestawy retrofit np do suportów, ale ceny ok $100 za sztukę.

Oczywiście zawsze można przegwintować suport na włoski, wymienić widelec, żeby się pozbyć problemu ze sterami itp. ale jak dodasz koszt tych przeróbek do ceny roweru, to kupisz coś z "cywilizowanymi" gwintami i jeszcze z klamkomanetkami. Te rowery są dla maniaków i hobbystów a nie do codziennej harówki :)

P.S. Chociaż mają w sobie to "coś", podobnie jak Francuzki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym Course martwi mnie zmieniony mostek. Niestety do Warszawy mam 200 km i nie mogę sprawdzić stanu naocznie. W sumie to jestem laikiem, więc i tak przed zakupem potrzebował bym pomocy w sprawdzeniu jednoślada.

W ogóle, nie wiem, czy dla mnie lepszym rozwiązaniem nie będzie jakiś nowy B'TWIN TRIBAN... ale te Francuzki takie piękne! :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z francuskim osprzętem faktycznie może być problem z dostępnością części. Pod koniec lat 80-tych Peugeot zaczął montować do swoich rowerów osprzęt Shimano. Jeżeli ma to być rower na dojazdy do pracy, szukaj raczej czegoś w takim stylu. Ja kupiłem Peugeota Cologne z lat 90-tych, który fabrycznie jest na kompletnej grupie Shimano RX100. Nie mam najmniejszych problemów z dostaniem części, są w dobrych cenach. B`Twin to też dobry wybór jeżeli masz więcej gotówki i też pochodzą z Francji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...