Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Chciałem się poradzić w sprawie mojego amortyzatora Manitou R7 Elite 2007 ABS. 

 

W ostatnim czasie zaobserowałem wyciek oleju z okolic pokrętła regulacji tłumienia powrotu. Zaniepokojony tym faktem przeprowadziłem pełny serwis widelca (wymiana olejów, czyszczenie itp).

Po złożeniu wszystkiego w całość amortyzator pracuje znakomicie.

 

Dzisiaj odbyłem 30 kilometrową wycieczkę po dość wyboistej okolicy i na oponie przedniego koła widać plamy oleju. Kiedy palcem przetarłem pokrętło tłumienia była na niej jedna czy dwie kropelki oleju. Wydaje się, że nic wielkiego. 

 

Poniżej link do zdjęć jak to wygląda:

 

https://plus.google.com/u/0/110465081156195081378/posts/extD3Wzc1e7?pid=6144637065746600690&oid=110465081156195081378

 

Chciałem zapytać co może być powodem tego wycieku oraz czy zagraża on żywotności amoryzatora w krótkim okresie czasu ( innymi słowy czy można z tym jeździć do momentu wyeliminowania wycieku)

 

Dodatkowo po wymianie olejów nie działa mi blokada tłumienia. Czy powodem tego może być zbyt niski poziom oleju ? (miałem problem z umieszczeniem na swoim miejscu tłumika kiedy oleju było więcej).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Kulas.

Edytowane przez kulas2004
Napisano

Ten tłumik wkłada się bardzo łatwo, tylko trzeba to robić przy otwartym tłumieniu kompresji, źle poskładałeś tłumik. Wyciek dołem to uszkodzona uszczelka przy gwincie na końcu tłumika odbicia.

Napisano (edytowane)

Mówiąc o otwartym tłumieniu kompresji masz na myśli przekrecenie w prawo wystajacego od góry z tłumika trzpienia na który później nakręca się kapturek regulacyjny? Gąbki znajdujące się na tłumiku powinny wejść gładko do środka czy trzeba je trochę wcisnąć?

 

Nie orientujesz się może czy łatwo zakupić taka uszczelkę?

 

Czy z takim uszkodzeniem mogę w miarę bezpiecznie jeździć czy wymieniać to jak najszybciej się da?

 

 

Pozdrawiam

Kulas.

Edytowane przez kulas2004
Napisano

Uszczelnić można typowymi oringami dostępnymi w sklepie z uszczelnieniami, otwarty tłumik to pokrętło w prawo, gąbki powinny wejść bez problemu.

Nie polecam jazdy na niesprawnym tłumiku, w tej chwili, skoro nie można go zablokować jest niesprawny.

Napisano

Dzięki za informację. Poszukam na schemacie czy jest średnica tej uszczelki (nie kojarzysz może jaka to?)

 

Tłumik planuje zmienić na wersję abs+ wiec może jeszcze chwile wytrzyma?

 

Pozdrawiam

Kulas.

Napisano

Tłumik otwórz, rozbierz ponownie i zalej olejem, jak nakazuje producent. Uszczelkę z dołu dostaniesz bez problemu, aż dziw bierze, że tak przepuszcza olej. Moja też nie trzyma idealnie, ale śladów na oponie nie mam.

Napisano

Wygląda na to, że moja się już dokonała żywota..

 

Czym czyścicie 3 gąbki znajdujące się na tłumiku i ile one potrafią wchłonąć oleju z tłumika ? 

 

Nie ma ktoś dostępu do schematu budowy tego widelca ? Szukam go na googlach ale coś nie widać.

Chciałbym wyśledzić jaka to uszczelka bez wcześniejszego rozbierania widelca aby czas naprawy był jak najkrótszy :)

 

Pozdrawiam

Kulas.

Napisano

Dzięki za linka. Niestety ze schematu nie wynika jaka tam może być uszczelka bo nie jest tak dokładny. Jak by ktoś miał namiar na tą uszczelkę byłbym wdzięczny za informację :)

 

Pozdrawiam

Kulas.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...