Skocz do zawartości

[cross] Giant roam 2015


baniewski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich serdecznie.
Około trzech dni temu napisałem post w dziale dla niezarejestrowanych, ale niestety do dnia dzisiejszego się nie ukazał. Nie odzyskałem też tekstu moich wypocin, dlatego całą litanię muszę napisać od nowa i zwracam się do Was o pomoc w tym miejscu :-) 
Zastanawiam się nad wyborem odpowiedniego roweru crossowego. Po przewertowaniu forum wzdłuż i wszerz zdecydowałem się na ten typ roweru, ponieważ będzie mi on w 80% służył do jazdy po asfalcie, który w mojej miejscowości niestety jest dziurawy jak ser, a pozostałe 20 % to jazda po ścieżkach leśnych bez żadnych szaleństw, dlatego rower crossowy powinien się chyba nadać. 

Waham się między dwoma modelami:

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/18845/76315/#specifications

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/18845/76316/#specifications

Wybór padł na gianta, ponieważ blisko mojego miejsca zamieszkania mam autoryzowany sklep i serwis, przed zakupem mogę się rowerem przejechać, a w razie ewentualnych problemów serwis jest pod nosem. Naprawdę solidnie przeczytałem forum i wiem, że stosunek ceny do jakości nie jest najlepszy w tej firmie, ale jestem tego świadomy i na pewno nie chcę kupić evado 4.0 czy 5.0, dlatego proszę o pomoc w wyborze między wskazanymi przeze mnie modelami. 

Różnice między nimi nie są aż tak wielkie, dlatego chciałbym zapytać czy warto dopłacać różnicę 500 zł? Za wspomnianą kwotę mógłbym sobie doposażyć rower tańszy, ale jeżeli stwierdzicie, że warto wziąć model droższy, zakup akcesoriów może poczekać. 

Główne różnice to amortyzator oraz hamulce. Co do hamulców wiem, że to najniższe modele, ale między takimi muszę wybrać. Czy duża jest różnica między m355, a m395? Z kolei amortyzator w roamie 0 jest o półkę wyżej niż w roamie 1, ale czy będzie to miało jakieś przełożenie na rzeczywistość? Na forum znalazłem jeden post, w którym ktoś napisał, że 500 zł nie warto dokładać, ale była to tylko jedna opinia, a w wątkach z tematami o giancie są polecane inne rowery, dlatego postanowiłem założyć temat, w którym skupimy się na tych dwóch konkretnych modelach. Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Czyli giantem w ogóle nie ma się co interesować? Zawsze myślałem, że to bardzo dobra firma i ramy mają jedne z najsolidniejszych. I jeszcze jak jest z kwestią gwarancji, niby jest dożywotnia, ale gdyby za parę lat działo się coś z ramą, jakieś pęknięcie, to mogę chyba reklamować? Bo inne firmy dają 5 lat gwarancji, a co później? :)

Napisano

Jeśli rower Ci się podoba, przymierzałeś się i jest dla Ciebie wygodny to niby dlaczego miałbyś go nie brać pod uwagę? Ceny Giantów są porównywalne w stosunku do produktów innych uznanych marek, oferujących stacjonarny serwis. Giant to nie jest najdroższa firma.

 

W obydwu modelach napęd jest fajnie złożony, bo homogeniczny. Amortyzatory się różnią, ale ten tańszy też ma hydrauliczne tłumienie, więc jakieś podstawowe minimum spełnia. 500 zł to dość spora różnica i chyba bym pozostał przy modelu Roam 1.    

 

Napisano

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wybór miał być między tymi dwoma giantami, ale po całym dniu wertowania jeszcze naszły mnie wątpliwości co do cube nature pro:

http://goldsport.pl/rowery/rowery/rowery-trekkingowe/14839-rower-cube-nature-pro.html

 

Tyle, że hamulce i amortyzator ma identyczne jak tańszy giant roam 1. Ma lepszą przerzutkę z tyłu, lecz nie wiem jak z resztą całego napędu, bo na tym już się kompletnie nie znam. Pewnie ciut lepszy niż w giancie. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć różnice w tych napędach, jakoś je porównać? Jakby zestawić te dwa rowery: giant roam 1 i cube nature pro, to który byście proponowali wybrać? Giant daje dożywotnią gwarancję na ramę, cube 5 lat. Czy to też jest warte uwagi czy raczej gwarancja w giancie to tylko na papierze i po np. 7 latach w razie jakiegoś pęknięcia raczej nie mam co liczyć na gwarancję?

Co do tego cube, to liczę na jakiś większy rabat w gold sporcie, ponieważ kupiłem tam masę rzeczy na snowboard, więc liczę, że wezmą to pod uwagę, bo zostawiłem tam naprawdę sporo kasy :) I w sumie wizja rabatu skłoniła mnie trochę w stronę tego cube'a :)

Napisano

Cube ma dla ściemy założoną przerzutkę tylną XT, ale niczego to w pracy napędu nie zmieni, reszta to poziom Roam1m Cube gorsze piasty , bierz Roam 1, a kiedyś zmienisz widelec na powietrzny.

Napisano

Konkretna odpowiedź, dzięki :) a powiedzcie mi jeszcze piasty, kaseta, obręcze ma to jakieś znaczenie dla mnie, czy tu różnicy wielkiej nie będzie? Zależy mi żeby te części posłużyły mi jak najdłużej. Amortyzatora też pewnie za szybko nie zmienię, stąd było moje pytanie na początku odnośnie różnicy między dwoma modelami gianta :)

ok, teraz zobaczyłem to o piastach ;) W takim razie pewnie zdecyduję się na roam 1.

Napisano

Ok, czyli odpuszczam roam 0, bo tam różnicy w amortyzacji w relacji do roam 1 wielkiej nie ma, a hamulce w obu raczej podstawowe, a różnica w cenie jest dość spora. Cube też odpuszczę, z powodu Twoich argumentów, a poza tym gold sport jako serwis też nie jest tutaj za bardzo polecany. Wielkie dzięki za pomoc! :)

Napisano

Witam z czystym sumieniem polecam roam1 , użytkuję go już drugi miesiąc i jestem zadowolony z wyboru.

Napisano

Też się chyba na niego zdecyduję :) a udało Ci się wyrwać jakiś rabat? Idę w tym tygodniu się targować i nie wiem na ile mogę liczyć.

Napisano

Praktycznie w każdym sklepie można coś utargować, sprzedawca musiał by być bardzo drętwy żeby nie dać rabatu.

Napisano

Obiecałem sprzedawcy,że nie powiem :icon_cool: ale te 10 % powinieneś utargować,plik banknotów powoduje szybsze bicie serca u każdego handlowca.

Napisano

Ale jak sezon właśnie startuje, to na ile można liczyć? Przy zakupie akcesoriów (błotniki, oświetlenie, porządne zapięcie, jakiś licznik) mogę liczyć na rabat rzędu 15% czy od razu można zapomnieć o tej porze roku o takim rabacie? Same gadżety do roweru pewnie wyjdą ok 500/600 zł. Dodam, że zakup za gotówkę.

Napisano

Nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytanie jednak myślę,że te 200 czy 300 PLN uda się utargować.

Napisano

Przymierz się do danego rozmiaru i kup model z 2014r w sklepie internetowym na dzień dobry masz 300 w kieszeni chyba, że zależy Ci na malowaniu w nowej kolekcji. Na nowe roczniki ciężko uzyskać takie rabaty ale gotówka duża zmienia cenę u sprzedawcy.

Napisano

Z poprzedniego rocznika fajny był roam 0, ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć już ramy w rozmiarze L. Gdyby gdzieś był dostępny, to na pewno bym się na niego zdecydował :)

Malowanie roam 1 2014 na biało jakoś w ogóle mi nie podchodzi. 

Napisano

Mamy podobne gusta roam0 z poprzedniego roku jest  :w00t: sty, roam1 z rocznika 2015 o wiele lepiej się prezentuje ,,na żywo'' niż na zdjęciach z katalogu.

Napisano

Tylko szkoda, że już nigdzie nie jest dostępny :) nie wahałbym się ani chwili :) roam 1 już oglądałem, na żywo rzeczywiście ładniejszy, w tym tygodniu po niego pojadę 

Napisano

Uciekaj do sklepu zatem i coś na pewno uda się Ci wyrwać. Ja w zeszłym roku na roam 3 wyrwalem rabat 10 procent na akcesoria u nich także prawie 200 zł w kieszeni.

Napisano

A mógłby mi ktoś powiedzieć coś więcej o hamulcach m355? Wiem, że to podstawowy model. Ktoś tu na forum napisał, że jest to poza grupowy model shimano i ma nawet dobre recenzje, ale.. Nigdzie nie znalazłem konkretnych opinii na temat tych hamulców. Naczytałem się o awaryjności m395 i nie wiem jakie to ma przełożenie na model m355, skoro to najniższe z hydraulików shimano. Zależy mi na dobrych hamulcach, ponieważ w obecnym rowerze miałem mechaniki i nie były one najwyższych lotów, co mnie strasznie denerwowało. Czy do zwykłej, rekreacyjnej jazdy warto pchać się w jakieś lepsze hamulce, czy te m355 wystarczą? 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Przyłączam się do pytania powyżej - jakie wrażenia z użytkowania hamulców M355? Jakie błotniki do Roam1 2015 polecacie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...