jaruone Napisano 2 Maja 2015 Napisano 2 Maja 2015 Hej, Na wstępie proszę o wyrozumiałość - jestem zielony w temacie,ale mam zapał i chęci , żeby przy pomocy roweru zrzucić parę kilo i wyrobić kondycję. Pomogliście mi przy zakupie roweru, wiec liczę , że i teraz coś mi podpowiecie. Kupując rower myślałem od razu o dozbrojenie go w trenażer (tu już mam kilka typów zróżnicowanych cenowo od Elite Power Mag, po B'twina z Decathlona -zależy ile wolnej kasy będę miał) , aby móc używać roweru jako "stacjonarki" - pracuję w różnych godzinach, charakterystyka jazdy po mieście też nie nadaje się w 100% do takich treningów - wydaje mi się, że to dobry pomysł. Oczywiście zamierzam jeździć w terenie, jednak taki trening "w domu" może mieć lepsze efekty - utrzymuję stała prędkość niezależnie od otoczenia, a w terenie co chwila skrzyżowania, piesi, inni uczestnicy ruchu etc. Czytałem, że aby trening interwałowy / spalanie miało jakiś sens należy mierzyć tętno i prędkość (jeśli ktoś ma jakieś ciekawe materiały na ten temat i mógłby się podzielić będę wdzięczny - jak wspominałem zaczynam od zera bez wiedzy i sprzętu, tylko z chęciami) i tu pytanie do Was - w co się dozbroić aby trening był opomiarowany - na chwilę obecną mam tylko smartfony (android i windows phone), pewnie da się je jakoś wykorzystać, z zakupem liczników i innych dodatków wolę poczekać, aż się określę co mi jest naprawdę potrzebne. Jakie urządzenia kupić, żeby nie wywalić za dużo kasy (ale, żeby dało się łatwo przerzucić czujnik np. z przedniego na tylne koło przy trenażerze) i żeby miało to sens ?? Co należy mierzyć przy takich treningach - prędkość, puls, kadencję ?? Prosiłbym o jasne i precyzyjne wskazówki (jak wspominałem jestem zielony w tym temacie, i półsłówek lub skrótów myślowych mogę nie zrozumieć ) Z góry dziękuję za pomoc.