Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe Smart Sam 28x1.60 - jakie ciśnienie w mieszanej trasie?


kranu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Może wyjdę na głupka, ale trudno..

 

W trasie nie brakuje mi sił, lecz bolą mnie nadgarstki i tyłek pomimo spodenek z wkładką.

Mam rower Crossowy ze sztywnym siodełkiem i mostkiem, z przodu amortyzator.

Na oponach Schwalbe Smart Sam 28X1.60 jest podane ciśnienie 3.5 - 6 bara, więc mam napompowane 6 barów..

Dlaczego tyle? Bo z trakcji jestem zadowolony (jedynie miewam uślizgi z przodu) i w samochodzie pompuję górną granicę, więc myślałem, że tutaj też tak należy..

Jeżdżę po ulicach i lasach (ścieżkach) w różnych proporcjach, ważę 82kg.

Dzisiaj z bólem tyłka poczytałem o ciśnieniu i widzę od poniżej 2 dla mtb do 8 i więcej w kolarstwie..

 

Pytanie zasadnicze: ile ja powinienem pompować?

Napisano

Na mieszaną trasę pompujesz za dużo. Dodatkowo rower to nie samochód i wysokie ciśnienie obniża trakcję. Ja bym zszedł na najbliższą trasę na minimum z przodu: 3,5 bara, a z tyłu lekko więcej: 4,5?

 

Ja w sztywnym crossie tyle pompuje, a czasem i w las wpadnę i jest w porządku - opór toczenia wcale jakoś wyraźnie nie spadł, a kiedyś też jeździłem trochę na maksymalnych ciśnieniach.

 

W MTB mam 1,5 i 1,8 bara z tyłu, ale sporo ważę - lżejsi schodzą jeszcze niżej.

Napisano

Z przodu mniej, bo na przód się mniej naciska... I czemu nie można 3,5 skoro takie jest zalecane minimalne? 3000 km zrobiłem na 1,5 bara z przodu podczas gdy zalecane jest 1,8 i co? Ano nic się z oponą nie dzieje :teehee:

 

Na tyle to pewnie zaczęłaby już pękać po bokach, ale poniżej zalecanego nie schodzę.

 

Weź sobie pompkę w trasę i kombinuj :thumbsup:

Napisano

Między 4 a 4,5. Ale jak znam życie to i tak pewnie wrócisz do wyższych ciśnień jeżeli lubisz przycisnąć na asfalcie.

 

#...#

Napisano

Mi się wydaje, że spadek oporów powyżej 4,5-5 barów w takich oponach (mam Schwalbe Marathon) jest tak minimalny, że można by go podciągnąć pod placebo, ale nikt Ci tak dokładnie nie powie jak własne doświadczenie i testy.

Gość forestowy
Napisano

Ja dobijam na 4 bary. Pompowałem też na 4,5 i nie widzę różnicy na asfalcie jeśli chodzi o opory.

Napisano

Ja na asfalty i szutry dobijam do maksymalnego zalecanego ciśnienia i też wybieram oponki gdzie maksymalne ciśnienie jest dużo większe niż 65 PSI. W terenie teoretycznie warto zejść z ciśnienia ale jeśli teren jest tylko przerywnikiem to nie ma sensu obniżać ciśnienia.

Pisałeś o ulicach i leśnych ścieżkach czyli raczej preferujesz utwardzony teren więc tym samym ciśnienie powinno być wysokie.

Gdybyś uwielbiał bawić się w piachu czy na kamieniach to obniżanie ciśnienia byłoby sensowne ale ... tylko na oponach o większym balonie. Cienka kiszka nie lubi małego ciśnienia a jeszcze przy Twojej wadze to już zabójstwo dla dętki i obręczy.

Dlatego ja bym pozostał przy wyższym ciśnieniu.

 


 

W trasie nie brakuje mi sił, lecz bolą mnie nadgarstki i tyłek pomimo spodenek z wkładką.


Dlaczego tyle? Bo z trakcji jestem zadowolony (jedynie miewam uślizgi z przodu) i w samochodzie pompuję górną granicę, więc myślałem, że tutaj też tak należy..

Jeżdżę po ulicach i lasach (ścieżkach) w różnych proporcjach, ważę 82kg.

Bóle nadgarstków nie koniecznie muszą być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem. Może masz...

1. nieodpowiednią pozycję

2. nieodpowiednią kierownicę

3. brak rogów

 

Na ból tyłka polecam zmienić siodło na Brooksa

 

Uślizgi przednie można wyeliminować...

1. nieco niższym ciśnieniem

2. Szerszą oponą

3. Oponą o bardziej agresywnym bieżniku

 

przy czym skoro masz SMART SAMA to poszukałbym oponki z punktu 2. gdyż ta oponka i tak ma dość agresywny bieżnik.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Po wielu testach stwierdziłem, że ze zmniejszonym ciśnieniem (4 / 4.5) na prostej po asfalcie jedzie się równie dobrze, a wyeliminowałem uślizgi kół w zakrętach.

W lesie o wiele lepiej.

A ból tyłka wyeliminowałem.. korektą położenia siodełka (kątem). Nawet nie wiedziałem, że jest regulowane - a ma to ogromne znaczenie.

Rogi też poprawiły komfort w trasie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...