grzesiek883 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 (edytowane) Witajcie Jestem na forum nowy, choć jazda rowerem to moja największa pasja. Przedwczoraj dostalem od brata w spadku praktycznie nowego Krossa Level B2. Jako, że jest to sprzęt ofiarowany mi przez brata posiada sporą wartość sentymentalną. a teraz moje pytanie, graty w rowerze są mocno średnie jak czytalem na kilku forach, proszę podpowiedzcie mi co kupić, co wymienić aby jeździło się naprawdę przyjemnie i nieco bardziej profesjonalnie, mile widziane konkretne nazwy podzespołów. Edytowane 1 Maja 2015 przez grzesiek883 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 (edytowane) Mocno średnie żeby nie rzec komunijne Warto by było napisać jakim dysponujesz budżetem, wtedy można coś konkretnego polecić. Zacznijmy tez od tego w jakich okolicach mieszkasz i jak będziesz rower eksploataować. Bo V-brakei w rowerze 29 cali sprawdzą się raczej tylko przy bardzo lekkiej i mocno rekreacyjnej jeżdzie. Jeżeli chesz mysleć poważnie o trudnych trasach, długich zjazdach, pomyśl w pierwszej kolejności o przyzwoitych hamulcach hydraulicznych, np deore 615 . To niestety wiąze się z wymiana piast albo jeszcze lepiej całych kół. Hamulce ok 400zł, koła+tarcze+ przyzwoite opony to min 600zł (obręcze Accent airplane 29+ piasty deore+ szprychy Dt lub Sapim+ opony 29x2.25 Schwalbe Racing Ralph Performance. To przyniesie poprawę bezpieczeństwa sztywności i odchudzi rower o paręset gram. a każdy gram masy rotowanej przy podjazdach i ruszaniu jest dość mocno odczuwalny. No i poleciał pierwszy tysiąc, jedziemy dalej? Nie masz amortyzatora, masz kowadło któere udaje amortyzator. Lepiej żeby tam były zwykle widełki. Wymiana na coś w miarę przyzwoitego to budżetowy Suntour XCR Air za ok 400-500zł lub zecydowanie lepszy Raidon za ok 600-700zł. OK teraz napęd. Jeżdziłbym przez sezon dwa i wymienił całośc na min Alivio-Deore, koszt korba+kaseta+łańcuch +przerzutki+manetki to ok 600-700zł. Manetki warto kupić jak najlepsze. Co z tego jest najważniejsze, najpilniejsze i przyniesie poprawę komfortu jazdy? W kolejności jak napisałem: Hamulce, koła, opony, amor, manetki, korba i przerzutki. Oczywiście możesz sobie te wydatki rozłożyć na taki czas na jaki puści Cię budżet. A wymieniać w miare zużywania się posiadanego osprzętu. Edytowane 1 Maja 2015 przez Teodoryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Teodoryk wielkie dzięki za odpowiedz, mam nadzieję że będziesz zaglądał do temetu i podpowiadal mi conieco. zatem, mieszkam na roztoczu a więc trasy mocno zróżnicowane od całkiem płasķich kilkukilometrowych asfaltówek i szutrówek, po ostre podjazdy i takie same zjazdy, Aktualnie w rowerze mam hamulce hydrauliczne tektro, szału nie ma ale coś tam hamują, zmiana na deore 615 jak najbardziej w planach widzialem komplet za 399 zł Piasty mam u siebie JOYTECH, szczerze mówiąc jakoś im nie ufam wiec na pewno wylecą, Obręcze jakieś KROSS szczerze to jakoś niemoge zlokalizować nazwy, Opony Schwalbe Smart Sam Korba suntour ogólnie szału nie ma Przednia przerzutka Shimano chyba zwykla najprostsza bo nawet nie ma nazwy Przerzutka tył Shimano Alivio No i na koniec amortyzator Suntour XCT Ot i cały badziew jaki mam zamontowany no może oprócz przedniej przerzutki nie jest to aż taki badziew.co do budżetu obecnie na dostosowanie roweru pod siebie mam jakieś 2000 wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i mam nadzieję że uda nam sie podyskutować tak abym zrobił rower pod siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 2 Maja 2015 Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 (edytowane) Budżet solidny , wrzucam parę propozycji zmian do rozważenia: 1 koła: obręcze Accent airplaine 29 +piasty Deore 615 32 + szprychy DT comp cieniowane +tarcze Deore +opony Sc.hwalbe Racing Ralph performance zwijane 29x2,25. całośc to obręcze 2x65+ piasty 250+ szprychy 150+ zaplecenie ok 100zł+ 100zł tarcze +opony ok 160zł, jak budżet puści opony zmieniamy na wersję Evo a pasty na np Novatec D811/812 32. Co do opon -temat rzeka, podałem najpopularniejsze, dośc uniweralne, na początek więcej niż przyzwoite. wersja Evo jest znacznie lżejsza ale ciut mniej wytrzymała na przebicia. 2. Amortyzator: SUNTOUR RAIDON XC RL-R AIR 29 cena ok 650-700zł 3. napęd: Warto zmienić od razu korbę na Deore, jest zdecydowanie lżejsza i sztywniejsza od suntoura, na roztoczu nie ma strasznych gór możesz więc spokojnie przejśc na 2 blaty Deore M615 38/24 cena ok 280zł, przednią przerzutkę trzeba będzie obniżyć i zablokować śrubką regulacyjną 3 tarczę. No i i 2 tys nie Twoje O ile zmiana korby mocno odchudzi rower i da więcej sztywności, to resztę napędu można zmienić spokojnie czekając aż się zużyje. Jeżeli zdecydujesz się jednak na zmianę to czeka Cię wymiana kasety, łańcucha, obu przerzutek i manetek. cały komplet Deore 2x10 bez korby powinien zamknąć się w kwocie ok 500zł, W tym wypadku przejdziesz z napędu 3x8 na 2x10. Co do hamulców -ujdą, na pewno nie będzie spektakularnej róznicy w sile hamowania po wymiane na deore - na razie bym nie zmieniał. Tu masz tabelkę z cenami i wagami poszcz grup: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UQTXqP-Yq0R7E5dztP_YTtN2M4hOEsR8xVk8dg3mfm4/edit#gid=1765417940 W tabelce masz poskładane przykładowe rowery na każdej z grup. Edytowane 2 Maja 2015 przez Teodoryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Patrząc na amortyzator RAIDON widzę dwie wersje, że tak powiem zwykłą i TAPERED jaka między nimi jest różnica, i czy obie wersje podejda do mojej ramy? W zasadzie aby dopełnić całości chciałbym jeszcze wymienić siodło, sztycę, mostek i kierownicę, na pewno na coś lżejszego za rozsądne pieniądze, może coś zaproponujecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Wersja tapered ma rozszerzona rurę sterową na dole (1 1/8 - 1.5 cala) . W wersji zwykłej rura ma taką samą średnicę na całej długości ( 1 1/8 cala) Do twojej ramy odpowiednia będzie zwykła 1 1/8 cala. Tapered się nie nadaje ponieważ trzeba mieć również główkę ramy w takim kształcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 No i teraz wszystko jasne, echh jeszcze sporo człowiek się musi nauczyć. Szukam tych RAIDONÓW i niezbyt wiele jest ich dostępnych w sklepach, ewentualnie można zamówić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 (edytowane) ważny jest jeszcze wymiar przedniej osi. Są 9, 15 i 20 mm. U Ciebie jest zapewne 9 mm. Radził bym kupić przednie koło z osią 15mm i odrazu amorek pod taką ośkę. 15mm zapewnia większą sztywność. Mam taką propozycję co prawda droższy ale jest to już wyższa klasa widelców i dodatkowo masz manetkę do blokowania na kierownicę http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-recon-tk-silver-29er-100mm-i5312463718.html ale tak jak mówię do tego musisz zmienić koło a dokładnie piastę na 15 mm bo do 9 mm go nie zamontujesz Jeśli nie chcesz zmieniać koła to tutaj jest ciekawa opcja http://allegro.pl/rock-shox-recon-silwer-tk-100-mm-29-nowy-disc-i5301298736.html Edytowane 3 Maja 2015 przez mmisiek9612 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 mmisiek9612 u mnie w tej chwili nie ma osi jest zacisk, ale wlasnie wymieniajac amora chce kupic takiego z osia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Bardzo dziwi mnie łatwość, z jaką koledzy tak stanowczo się wypowiadacie. I pewne braki merytoryczne w waszych wypowiedziach. Po pierwsze skąd wiecie z którego roku jest en rower? Jakie ma wyposażenie? W końcu modele z różnych lat różnią się osprzętem i kategoryczne wypowiedzi typu "osprzęt... komunijny" są śmieszne. Po drugie, skąd wiecie, że amor z rurą tapered nie podejdzie? Jeśli w rowerze są stery półzintegrowane, montaż widelca z rurą tapered może być jak najbardziej możliwy. Zanim więc zaczniecie dawać rady może zadajcie pytania bowiem wnioskowanie jakiekolwiek oparte na info "mam Krossa B2" jest tak na miejscu jak odpowiedź "tak" na pytanie: Czy ten zacisk hamulca pasuje do MB 200D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 (edytowane) Ja wiem ze jest zacisk teraz to standart. Chodzi o średnice tego pręta ktory idzie w środku piasty a na końcu ma zacisk i z drugiej strony nakrętkę. To jest właśnie oś. Ugupu kolega nie wie co to jest oś w kole a ty tu sugerujesz kommbinacje na sterach weź trocje pomyśl. Edytowane 3 Maja 2015 przez mmisiek9612 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Ok spokojnie chłopaki, po części to moja wina ponieważ to ja nie napisałem z którego roku jest rower, a więc jest z 2015 roku. A odnośnie osi w kole, wiem co to jest z tym, że tzw osi wg mnie może i okażę sie totalnym laikiem sa dwa rodzaje a więc oś której zacisk jest, że tak powiem zintegrowany z amortyzatorem, oraz zacisk choc dla mnie to bardziej śruba zaciskowa która z jednej strony jest skręcana, a z drugiej strony zaciska się ją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Nie jest zintegrowana po otwarciu zacisku normalnie ją wyciagasz inaczej koła byś nie załozyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Tak tak zgadza sie, tj napisałem, że to zacisk osi jest zintegrowany z amortyzatorem. mmisiek9612, Twoim zdaniem, czy w moim przypadku ma sens założenie kierownicy, mostka i sztycy karbonowych, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Kiera, sztyca i mostek sa akurat naj mniej wazne. Lepiej dołuż ta kase do lepszego amora i lepszych kół,nastepnie w naped by sie przydalo zainwestowac a takie y jak kierownica itp. To na końcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Ok, dzięki za stanowcze odpowiedzi, własnie szukam jakiejś alternatywy w kwestii amortyzatora, ciężki temat..... A co powiesz o tych kołach, które zaproponował TEODORYK, czyli piasty deore szprychy DT comp i obręcze accent airplane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 (edytowane) słabe obręcze, piasta niezła ale na kulkowych łożyskach osobiście brał bym coś na maszynowych (chociaż są plusy i minusy), no i ośka 9mm. jaką w końcu chcesz tą oś 9 czy 15? Tutaj masz fajne na 9mm http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/bikestacja-kola-skladane/mtb/kola-dt-swiss-fr440-350-485d-29-135x5-qr9mm-competition-50-taniej-35759.html a tutaj na 15mm http://www.bikestacja.pl/pl/kola-i-opony/kola/bikestacja-kola-skladane/mtb/kola-do-hamulcow-disc/kola-do-tarcz-is-6-srub/kola-dt-swiss-350-enduro-533-29-competition-30-taniej-31778.html Opony i tarcze przełożysz te co masz. Mówisz że rower ma kilka miesięcy dopiero więc nie ma sensu ich zmieniać na razie, a opony nie są takie złe. Edytowane 4 Maja 2015 przez mmisiek9612 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Oś wolałbym, 15 mm, więc te drugie koła będą bardziej odpowiednie, może zabierzemy się teraz za amor i napęd, byłbym wdzięczny gdybyś mi doradził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Do wyboru masz tak http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epicon-xc/29-cali_amortyzator-epicon-xc-lo-r-29-15qlc-czarny/802 http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-lo-r-29-15qlc-czarny-2015/678 http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-recon-tk-silver-29er-100mm-i5312463718.html http://allegro.pl/manitou-marvel-expert-os15mm-nowy-29-cali-disc-i5304016535.html Polecam Rockshox lub manitou. Suntour też jest dobry ale jakoś mam uprzedzenie do tej firmy. Poza tym w tych epiconach nie ma manetki na kierownicę do blokowania amorka. Podsumowując koła 900zł + amor 1000zł to z twojego budżetu zostaje 100zł. Na napęd niestety braknie. Ewentualnie można zostać przy tej osi na 9mm wtedy koła kosztują 700 amorek też się w tej cenie znajdzie i 600 zł jeszcze zostanie na napęd. Decyzja należy do Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek883 Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Decyzja jest taka, że uda mi się wyskrobać jeszcze jakieś 800 zł, teraz myślę, że powinno na wszystko wystarczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Tak teraz wystarczy. Jutro poszukam jakiegoś napędu i wrzucę parę propozycji. Póki co zastanów się nad amorkiem i kołami . Znalazłem jeszcze takie kółka też dobre i tańsze trochę http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/mtb-disc-29-cali/p,kola-crossone-29-disc-is-2014-15mm-czarne-mavic,321774.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Poszukałem trochę i proszę o to propozycja napędu. Proponuję przełożenia 2x10 w zupełności wystarczają. Chyba że wolisz mieć z przodu 3 rzędy to się pozmienia kilka części. Ewentualnie można coś tańszego złożyć na ciut gorszych podzespołach. Możliwe że niektóre części znajdziesz gdzieś taniej bo wnikliwie nie sprawdzałem tego. http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-trekking/p,mechanizm-korbowy-slx-fc-m665-shimano,42160.html 299zł http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-slx-cs-hg81-10-10rz-shimano,44972.html 11-32T 149zł http://www.bikecenter.pl/p7186,shimano-deore-xt-rd-m786-10rz-gs-shadow-czarna-przerzutka.html 229zł http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-przednia-slx-fd-m676-direct-mount-shimano,97747.html 67zł http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/manetki-mtb-trekking/p,manetka-slx-sl-m670-i-spec-shimano,275443.html komplet 182zł http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/lancuchy-rowerowe/p,lancuch-deore-xt-cn-hg95-116-ogniw-10rz-pin-shimano,197302.html 80zł W sumie za kompletny napęd wychodzi 1006zł. Amor 1000zł + koła 750zł + napęd 1000 = 2750zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teodoryk Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) Ja tylko dodam że manetki zdecydowanie warto kupić o klasę lepsze niż reszta napędu, sugeruję XT. zapeniam to nie są zmarnowane pieniądze. No i warto przemysleć kasetę 11-34, na roztocze 32 będzie ciut mało. tym bardziej że zmieniamy korbę na dwublatową gdzie mała zębatka będzie większa niż w trzyblatowej. Wracając do kół -obręcze acccent airplane mają bardzo dobre recenzje i warto je wziąć pod uwagę, są lekkie i dośc szerokie -20,5mm wewnątrz, sporo ludzi na nich pozaplatało koła i nikt nie narzeka na brak sztywności czy awaryjność, Tak więc zastanawiam się skąd kolega mmisiek wie że są słabe Zaproponowane przez mmiska obręcze DTswiss 485D z tego co pamiętam mają szer wewn 17mm, to jest szerokość trekkingowa i nie nadaje się absolutnie do 29cali. ponieważ zmniejsza bardzo solidnie profil styku opony z gruntem. Oczywiście nie upieram się przy Accentach, mając ciut wyższy budżet zdecydowanie lepsze będą np. I23. Piasty: mam w domu oraz wśród znajowych którym serwisuję sprzęt piasty shimano oraz maszynowe novatac oba typy -jeżeli nie jeżdziśz po osie w błocie są w zasadzie bezawaryjne . Co do amora: RC Recon Siilver- cięzkie kowadło, wydając kupę kasy na upgreade roweru warto policzyć każdy gram. tak żeby mieć satysfakcję z dobrze przemyśnego i lekiego setupu. roweru. Jeszcze wrócę do szywnej osi z przodu Nie ulegałbym tak beznamiętnie namowom producentów na tłustość osi Jeżdząc typowo amatorsko powiekszona sztywnośc przyda się raz na 100 zjazdów Oczywiście to bardzo zeleży od wagi jeżdźca, jeżeli ważysz powyżej 90kg zdecydowanie warto przemyśleć opcję 15mm z przodu Tu musisz sam rozważyć czy warto dopłacić do 15mm. Zawsze są jeszcze zaciski DT Swiss RWS Edytowane 6 Maja 2015 przez Teodoryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Każdy poleca to co uważa za słuszne. Dla mnie marki Accent i Suntour to złom. Kaseta może być większa nie ma problemu jeśli kolega ma słabe nogi. Tylko trzeba tylną przerzutkę z długim wózkiem kupić. Piasty na maszynówkach maja mniejsze opory toczenia i lepiej wytrzymują jazdę w bagnie. Sztywna oś zdecydowanie. Trzeba iść z postępem a nie się cofać. Przydaje się raz na 100 zjazdów powiadasz no jak dla mnie to na każdym ostrym zakręcie. A koła mają być mavica docelowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi