Skocz do zawartości

[Pytanie] Co to za kluczyk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tutaj nowy i nie wiem czy to dobry dział za co przepraszam,ale mam do Was takie pytanie do czego służy ten kluczyk ? 

 

Gdyż jestem w trakcie składania roweru Kross i nie wiem do czego on jest a nie chciałbym czegoś pominąć. 

 

 

Pozdrawiam 

 

 

post-186052-0-72342300-1430496214_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tarczowe mechaniczne , czyli to nie jest do odpowietrzania. Może po prostu służy za bloker jak zdejmujesz koło pogubiłem się.
 

 

 

Ale jak bloker nie bardzo rozumiem mógłbyś mi to wytłumaczyć ? sorry ale zielony akurat w tej kwestii jestem ponieważ rozpoczynam swoją przygodę z markowym rowerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zacząłem z marketowym :D Bloker w sensie bo jak masz hamulce hydrauliczne to wyciągasz klocki wkładasz go i odpowietrzasz. Jednak w przypadku hamulców mechanicznych wygląda mi to na to że jak zdejmujesz koło to do transportu wkładasz go między klocki. Dla wyjaśnienia bo już nie wiem :D Sprawdź czy masz przy zacisku linkę tDooBwR.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem coś takiego na przednim widelcu jest już włożona ta zaślepka 

 

85966437842338644139.jpg

 

62176417706745768717.jpg

 

Tylko moje kolejne pytanie brzmi jak nie daj boże będę musiał ściągnąć koło to w jaki sposób ja się wkłada z powrotem ?  jak wiadomo hamulce wtedy "zejdą " się do środka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli tłoczki ta? Hamulce masz hydrauliczne czyli bloker jest po to że jak zdejmiesz koło do przewozu roweru wkładasz ten bloker żeby nie zapowietrzyć hamulca bo z nim w zacisku klamka się nie zaciśnie. Jak zakładasz koło to musisz go wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ychu coś miesza i chyba sam nie bardzo wie co. Jest to wsuwka między klocki do zacisku HYDRAULICZNEGO (tylko i wyłącznie). Używa się tego podczas transportu roweru, gdy nie jest założone koło, żeby tłoczki nie powychodziły przy przypadkowym naciśnięciu klamki. Nigdy do odpowietrzania. Do tego służy duży bloker, po wyjęciu klocków.. W mechanicznych hamulcach (to te na linke) jest to zbędne, nie spełnia żadnej roli.

 

Edit:

 

Na Twoich zdjęciach criss ewidentnie widać hydraulikę Shimano 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ychu coś miesza i chyba sam nie bardzo wie co. Jest to wsuwka między klocki do zacisku HYDRAULICZNEGO (tylko i wyłącznie). Używa się tego podczas transportu roweru, gdy nie jest założone koło, żeby tłoczki nie powychodziły przy przypadkowym naciśnięciu klamki. Nigdy do odpowietrzania. Do tego służy bloker typu V. W mechanicznych hamulcach (to te na linke) jest to zbędne, nie spełnia żadnej roli.

Ja się pogubiłem niby ma hexagona x6 z 2014 a na stronie pisze że ma mechaniki. Jak ma hydrauliki to wiem że jest to do transportu i napisałem to wyżej , ale według opisu ma mechaniki także już się gubię.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to czyli sklep miał błędne dane w takim razie w specyfikacji technicznej, bo było napisane mechaniczne. To teraz pytanie z innej beczki czym się teraz w takim razie różnią te mechaniczne od hydraulicznych pewno czeka mnie większa uwaga i częstsze serwisowanie tylko pytanie jak bo pewno płyn trzeba jakoś dolewać. 

 

Proszę Was o odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To teraz pytanie z innej beczki czym się teraz w takim razie różnią te mechaniczne od hydraulicznych

W hydraulicznych chodzą 2 tłoczki w mechaniku jeden. W mechaniku w zasadzie nie ma się co zepsuć a w hydrauliku już tak. Hydraulik oferuje lepszą siłę i modulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na stronie kross jest informacja 

 

 

Hamulec przód Shimano Disc M375 (mechaniczny, tarcza 160mm) Hamulec tył Shimano Disc M375 (mechaniczny, tarcza 160mm)

 

 

 

óki się nic nie dzieje to nic nie rób. Jeśli coś będzie nie tak to poczytaj sobie temat "Hamulec tarczowy nie hamuje. Dlaczego?" W hamulcach hydraulicznych działa płyn. W Twoim przypadku Olej Mineralny. W mechanicznych linka.
 

 

A nie płyn hamulcowy ? A jeśli ten olej mineralny to jaki w późniejszym czasie należy wlewać żebym wiedział na zaś ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie płyn hamulcowy. Olej mineralny stosuje aktualnie Shimano, Magura i niższe modele Tektro. Reszta stosuje DOT, którego ty pod żadnym pozorem nie możesz wlać, bo wyżre uszczelki. Nic tam się nie wlewa póki się coś nie dzieje. Np klamka się zapada do kierownicy albo coś w tym stylu. O konserwacji to trzeba wiedzieć tyle żeby nie naciskać klamki jak nie ma koła albo tej czerwonej wsuwki, nie jeździć rowerem jak jest mniej niż 3-4 stopnie na dworze bo jest to model bardzo wrażliwy na temperatury. No i także unikać obracania roweru do góry kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A nie płyn hamulcowy ?

W niektórych tak , ale jeśli hamulce na mineralny zalejesz  dot-em już masz po hamulcach.

 

 

 

A jeśli ten olej mineralny to jaki w późniejszym czasie należy wlewać żebym wiedział na zaś ? 

Mineralny :D np. shimano 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No i także unikać obracania roweru do góry kołami.
 

A co jeśli mam w kartonie jeszcze do złożenia i on był przez cały dzień transportowany ba a nawet składowany w magazynie u producenta w sklepie ? Bo teraz żeś mnie zmartwił jak go obróciłem kołami do góry po wyjęciu z kartonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi głównie o to żeby się nie zapowietrzyło, rower jak był przechowywany to niemal na pewno stał poprawnie. Na pudle masz napis UP i strzałkę. Złóż sobie go na spokojnie nic się stać nie powinno, nowy rower. Jak jest już lekko hamulec zapowietrzony to chodzi o to żeby bąble powietrza nie dostały się do zacisku, tylko zostały w zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chodzi głównie o to żeby się nie zapowietrzyło, rower jak był przechowywany to niemal na pewno stał poprawnie. Na pudle masz napis UP i strzałkę. Złóż sobie go na spokojnie nic się stać nie powinno, nowy rower. Jak jest już lekko hamulec zapowietrzony to chodzi o to żeby bąble powietrza nie dostały się do zacisku, tylko zostały w zbiorniczku wyrównawczym.
 

 

Ja już chyba wiem oni ze sklepu jak go poddawali przeglądowi przed wysyłka źle go włożyli bo jak patrze na filmiki KROSS jakie są na necie to rower jest inaczej całkowicie włożony, więc go włożę prawidłowo jak powinien być do czasu złożenia go. 

 

Czy zostawić go jak był włożony ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...