criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Witam. Jestem tutaj nowy i nie wiem czy to dobry dział za co przepraszam,ale mam do Was takie pytanie do czego służy ten kluczyk ? Gdyż jestem w trakcie składania roweru Kross i nie wiem do czego on jest a nie chciałbym czegoś pominąć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 To nie jest klucz. Masz hamulce tarczowe? Jeśli tak to to pewnie bloker do ich odpowietrzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Tak mam hamulce tarczowe, a dokładniej hexagon x6 2014. Ok dzięki za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Tarczowe mechaniczne , czyli to nie jest do odpowietrzania. Może po prostu służy za bloker jak zdejmujesz koło pogubiłem się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Tarczowe mechaniczne , czyli to nie jest do odpowietrzania. Może po prostu służy za bloker jak zdejmujesz koło pogubiłem się. Ale jak bloker nie bardzo rozumiem mógłbyś mi to wytłumaczyć ? sorry ale zielony akurat w tej kwestii jestem ponieważ rozpoczynam swoją przygodę z markowym rowerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Też zacząłem z marketowym Bloker w sensie bo jak masz hamulce hydrauliczne to wyciągasz klocki wkładasz go i odpowietrzasz. Jednak w przypadku hamulców mechanicznych wygląda mi to na to że jak zdejmujesz koło to do transportu wkładasz go między klocki. Dla wyjaśnienia bo już nie wiem Sprawdź czy masz przy zacisku linkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Ok znalazłem coś takiego na przednim widelcu jest już włożona ta zaślepka Tylko moje kolejne pytanie brzmi jak nie daj boże będę musiał ściągnąć koło to w jaki sposób ja się wkłada z powrotem ? jak wiadomo hamulce wtedy "zejdą " się do środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Masz na myśli tłoczki ta? Hamulce masz hydrauliczne czyli bloker jest po to że jak zdejmiesz koło do przewozu roweru wkładasz ten bloker żeby nie zapowietrzyć hamulca bo z nim w zacisku klamka się nie zaciśnie. Jak zakładasz koło to musisz go wyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Ta czerwona czy pomarańczowa część jest tylko po to żeby przy transporcie bez koła klocki wraz z tłoczkami się nie wysunęły. Bloker do odpowietrzania to jest \/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Ale ten model roweru ma mechaniczne hamulce a nie hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Ale ten model roweru ma mechaniczne hamulce a nie hydrauliczne Ma hydrauliczne bo nie ma linki przy zacisku. Nie wiem może sklep coś pomieszał , ale są hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 ??? Serio ma hydrauliczne , mechaniczne wyglądają tak http://i.imgur.com/tDooBwR.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Ychu coś miesza i chyba sam nie bardzo wie co. Jest to wsuwka między klocki do zacisku HYDRAULICZNEGO (tylko i wyłącznie). Używa się tego podczas transportu roweru, gdy nie jest założone koło, żeby tłoczki nie powychodziły przy przypadkowym naciśnięciu klamki. Nigdy do odpowietrzania. Do tego służy duży bloker, po wyjęciu klocków.. W mechanicznych hamulcach (to te na linke) jest to zbędne, nie spełnia żadnej roli. Edit: Na Twoich zdjęciach criss ewidentnie widać hydraulikę Shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Ychu coś miesza i chyba sam nie bardzo wie co. Jest to wsuwka między klocki do zacisku HYDRAULICZNEGO (tylko i wyłącznie). Używa się tego podczas transportu roweru, gdy nie jest założone koło, żeby tłoczki nie powychodziły przy przypadkowym naciśnięciu klamki. Nigdy do odpowietrzania. Do tego służy bloker typu V. W mechanicznych hamulcach (to te na linke) jest to zbędne, nie spełnia żadnej roli. Ja się pogubiłem niby ma hexagona x6 z 2014 a na stronie pisze że ma mechaniki. Jak ma hydrauliki to wiem że jest to do transportu i napisałem to wyżej , ale według opisu ma mechaniki także już się gubię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Aha to czyli sklep miał błędne dane w takim razie w specyfikacji technicznej, bo było napisane mechaniczne. To teraz pytanie z innej beczki czym się teraz w takim razie różnią te mechaniczne od hydraulicznych pewno czeka mnie większa uwaga i częstsze serwisowanie tylko pytanie jak bo pewno płyn trzeba jakoś dolewać. Proszę Was o odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Póki się nic nie dzieje to nic nie rób. Jeśli coś będzie nie tak to poczytaj sobie temat "Hamulec tarczowy nie hamuje. Dlaczego?" W hamulcach hydraulicznych działa płyn. W Twoim przypadku Olej Mineralny. W mechanicznych linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 To teraz pytanie z innej beczki czym się teraz w takim razie różnią te mechaniczne od hydraulicznych W hydraulicznych chodzą 2 tłoczki w mechaniku jeden. W mechaniku w zasadzie nie ma się co zepsuć a w hydrauliku już tak. Hydraulik oferuje lepszą siłę i modulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Nawet na stronie kross jest informacja Hamulec przód Shimano Disc M375 (mechaniczny, tarcza 160mm) Hamulec tył Shimano Disc M375 (mechaniczny, tarcza 160mm) óki się nic nie dzieje to nic nie rób. Jeśli coś będzie nie tak to poczytaj sobie temat "Hamulec tarczowy nie hamuje. Dlaczego?" W hamulcach hydraulicznych działa płyn. W Twoim przypadku Olej Mineralny. W mechanicznych linka. A nie płyn hamulcowy ? A jeśli ten olej mineralny to jaki w późniejszym czasie należy wlewać żebym wiedział na zaś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Nie płyn hamulcowy. Olej mineralny stosuje aktualnie Shimano, Magura i niższe modele Tektro. Reszta stosuje DOT, którego ty pod żadnym pozorem nie możesz wlać, bo wyżre uszczelki. Nic tam się nie wlewa póki się coś nie dzieje. Np klamka się zapada do kierownicy albo coś w tym stylu. O konserwacji to trzeba wiedzieć tyle żeby nie naciskać klamki jak nie ma koła albo tej czerwonej wsuwki, nie jeździć rowerem jak jest mniej niż 3-4 stopnie na dworze bo jest to model bardzo wrażliwy na temperatury. No i także unikać obracania roweru do góry kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 A nie płyn hamulcowy ? W niektórych tak , ale jeśli hamulce na mineralny zalejesz dot-em już masz po hamulcach. A jeśli ten olej mineralny to jaki w późniejszym czasie należy wlewać żebym wiedział na zaś ? Mineralny np. shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 No i także unikać obracania roweru do góry kołami. A co jeśli mam w kartonie jeszcze do złożenia i on był przez cały dzień transportowany ba a nawet składowany w magazynie u producenta w sklepie ? Bo teraz żeś mnie zmartwił jak go obróciłem kołami do góry po wyjęciu z kartonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Chodzi głównie o to żeby się nie zapowietrzyło, rower jak był przechowywany to niemal na pewno stał poprawnie. Na pudle masz napis UP i strzałkę. Złóż sobie go na spokojnie nic się stać nie powinno, nowy rower. Jak jest już lekko hamulec zapowietrzony to chodzi o to żeby bąble powietrza nie dostały się do zacisku, tylko zostały w zbiorniczku wyrównawczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss20ster Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Chodzi głównie o to żeby się nie zapowietrzyło, rower jak był przechowywany to niemal na pewno stał poprawnie. Na pudle masz napis UP i strzałkę. Złóż sobie go na spokojnie nic się stać nie powinno, nowy rower. Jak jest już lekko hamulec zapowietrzony to chodzi o to żeby bąble powietrza nie dostały się do zacisku, tylko zostały w zbiorniczku wyrównawczym. Ja już chyba wiem oni ze sklepu jak go poddawali przeglądowi przed wysyłka źle go włożyli bo jak patrze na filmiki KROSS jakie są na necie to rower jest inaczej całkowicie włożony, więc go włożę prawidłowo jak powinien być do czasu złożenia go. Czy zostawić go jak był włożony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Daj tak jak widziałeś na filmikach Krossa. Na pewno nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.