Skocz do zawartości

kross hexagon v6 czy warto?


Elvis344

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Otóż planuje kupno roweru MTB. Waże ~75 kg, wzrost to około 190 cm więc myślę że rama 21" powinna być w porządku. Kolega proponował mi żebym kupił od niego rower kross hexagon v6 za 450 zł. Jednak do ceny muszę doliczyć wymianę tylnego koła i regulację. W temacie rowerów jestem kompletnie zielony więc nie wiem czy jest to zakup opłacalny. Ogólnie planowałem na rower przeznaczyć 1000 zł jednak aktualnie dla mnie im taniej tym lepiej. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy kupno tego roweru jest opłacalne?
Pozdrawiam

Napisano

Nie jest to najnowszy rower, bo z max. 2011r. Od 2012 Hexagony są tylko z serii X (X3, X6 itd.). Zależy, czy będziesz chciał jeździć bardziej na serio, czy tylko rekreacyjnie. Gdybyś wrzucił zdjęcia tego roweru (w miarę dokładne, zbliżenia na napęd, przerzutkę itp.) moglibyśmy ocenić czy za 450 warto.

Napisano

Ogólnie staram się robić rowerem dziennie około 10 km, co jakiś czas pewnie pojawi się dłuższa trasa ~80 km. Jednak we wrześniu prawdopodobnie przeprowadzam się do Warszawy i roweru nie będę mógł zabrać ze sobą, dlatego też nie chcę wydawać jakiejś olbrzymiej sumy gdyż od września nie będę mógł korzystać z roweru. http://imgur.com/a/jyeMw link do zdjęć 

Napisano

Moim zdaniem rower w bardzo średnim stanie. Trzeba by włożyć w niego trochę kasy, żeby doprowadzić do stanu używalności.Myślę, że 2 stowki byś dołożył i mógłbyś go dobrze odnowić. Ale ogólnie rzecz biorąc, w tym budżecie ciężko

Napisano

Na pierwszy rzut oka widać wszechobecny syf na całym rowerze. Do czyszczenia jest cały napęd, który chyba był smarowany towotem? Mi byłoby wstyd sprzedać koledze coś tak uwalonego, ale pomińmy.  Rower jest na 8-rzędowej kasecie co postrzegamy jako spory plus. Amortyzator wypluwa rdzawą ciecz/nalot co może sugerować coś bardzo niedobrego. Generalnie opuszczając trochę na ten amortyzator to 400zł jest opłacalne, jeśli nie przeszkadza ci że jest porysowany. Dolicz sobie dla pewności zmianę linek i pancerzy to wyjdzie koło 450-70zł i amortyzator, z którym warto coś zadziałać. 

Napisano

Czyli jeśli zdecydowałbym się na zakup to muszę rower wyczyścić, sprawdzić co z tym amortyzatorem, wymienić koło, linki, pancerze i wyregulować sprzęt?

Napisano

Dokładnie tak. Imo, jeżeli ten amor nawet nie działa, to na 3 miesiące bym go nie wymieniał, bo to i tak lipny widel, który i tak ledwo działa

Napisano

Można zmienić amortyzator na używany. XCMa kupisz za około 100zł a poprawi to komfort i bezpieczeństwo jazdy. Poradzisz sobie bez problemu sam z regulacjami oraz zmianą amortyzatora :)

Napisano

Xcm to tam już chyba jest ;):) Mam xct i to jest kowadlo działające dopiero przy kraterach ;) 3 miesiące można przebolec na sztywniaku ;)

Napisano

Generalnie to ja bym ten amortyzator rozebrał i bardzo dokładnie wyczyścił i porządnie nasmarował to za darmo można zrobić poradników jest pełno, a ten widelec jest najprostszy w budowie. Klucz 10" imbusy 5 i 6 szmatki, ŁT43 i masz zrobione.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...