LocoKid Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Witam. Jestem posiadaczem roweru Kross Hexagon X2. Rower bardzo mi się podoba no i nie był drogi, więc nie można wymagać od niego cudu. Pojeździłem już na nim pół roku i chciałbym go usprawnić, żebym mógł szybciej jeździć. Na najcięższych biegach na prostej za bardzo macham nogami, a za wolno jeżdzę. Wujek podpowiedział mi, żebym wymienił przedni mechanizm korbowy na 48 ząbkowy np.http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-9rz-175mm-48x36x26t-bez-lozysk-i5226408020.htmlMój aktualny mechanizm korbowy to: Cyclone 42/34/24T. Nie mogę nawet za bardzo znaleźć coś na jego temat.Byłem w jednym ze sklepów, ale sprzedawca powiedział mi, że on nie może mi wybrać żadnego mechanizmu, ponieważ trzeba cały ten mechanizm rozebrać i coś tam pomierzyć. Skierował mnie do swojego serwisu, ale ja nie jestem ufny, zbyt dużo naciągaczy, więc chciałbym się dowiedzieć czy to prawda? Czy wymiana mechanizmu korbowego dobrze przyczyni się do rozwijania lepszej prędkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Razem z korbą do wymiany przednia przerzutka i suport, a sprzedawca pewnie chciał mierzyć suport tak, żeby go nie wymieniać tylko dobrać korbę, ale to średni pomysł. Druga sprawa to taka, że na przełożeniu, które masz czyli 42/14 można spokojnie jechać ponad 40 km/h (nie uwierzymy, że jedziesz tyle po płaskim ) i nie machać jak chomik. Wydaje Ci się, że kręcisz szybko, bo masz niewytrenowane płuca i serce - pedałowanie 100 obr/minutę to żaden wyczyn jak troszkę poćwiczysz i tym tropem bym szedł Do tego przestawienie się z siłowej jazdy na kadencyjną ma same plusy i kolana na starość będą Ci wdzięczne Zmiana korby na crossową pozbawi Cię lekkich przełożeń i na podjazdach będzie problem Zamiast wymiany korby pomyślałbym na wymianą tylnego koła tak, żeby mieć 8 biegów i najmniejszą zębatkę 11T, a nie 14T jak obecnie - tutaj może być pies pogrzebany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Wywalić wolnobieg i wstawić kasetę 11-28T lub 11-30T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 I mój głos ZA. Zmienić koło na kasetę z 11T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LocoKid Napisano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Wywalić wolnobieg i wstawić kasetę 11-28T lub 11-30T A mógłbyś coś więcej powiedzieć mi o tym zabiegu? Jeździć lubię bardzo, ale jestem zielony jeśli chodzi o te sprawy. Oznaczenie kasety 11-28T oznacza, że muszę mieć opone wielkości 28? Jeśli będę chciał wymienić wolnobieg na kasetę czy nie trzeba jeszcze wymieniać połowy rzeczy? Jakie to są mniejwięcej koszta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 11-28 oznacza, że najmniejsza zębatka ma 11, a największa 28 zebów. Z rozmiarem koła nie ma to nic wspólnego Będziesz musiał wymienić tylne koło i kupić nową kasetę i łańcuch. Manetki zmiany biegów tymczasowo mogłyby zostać - nie obsługiwałyby po prostu jednej zębatki z tyłu. Myślę, że koszt oscylowałby w okolicach 200 zł, czyli troszkę drożej niż nowa dobra korba, ale korzyści o wiele większe i rower stanie się "przyszłościowy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Aby się pozbyć wolnobiegu koniecznym się staje wymiana całej piasty w kole. Czyli albo się kupuje całe koło albo samą piastę i zaplata na nowych szprychach do starej obręczy. W twoim przypadku najlepiej po prostu kupić całe nowe kompletne koło z bębenkiem pod kasetę. 11-28 dla przykładu to stopniowanie kasety czyli liczba zębów na każdej koronce. Najmniejsza 11 zębów i tak przez kolejne aż do największej 28 zębów. Są kasety 7rzedowe i tu nic nie wymieniasz tylko kupujesz za parę groszy podkładkę na bębenek. Przy kasecie 8 rzędowej konieczna staje się wymiana jednej manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Przy kasecie 8 rzędowej konieczna staje się wymiana jednej manetki Przyklejony forumowy poradnik twierdzi, że wymiana manetki nie jest konieczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LocoKid Napisano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 11-28 oznacza, że najmniejsza zębatka ma 11, a największa 28 zebów. Z rozmiarem koła nie ma to nic wspólnego Będziesz musiał wymienić tylne koło i kupić nową kasetę i łańcuch. Manetki zmiany biegów tymczasowo mogłyby zostać - nie obsługiwałyby po prostu jednej zębatki z tyłu. Myślę, że koszt oscylowałby w okolicach 200 zł, czyli troszkę drożej niż nowa dobra korba, ale korzyści o wiele większe i rower stanie się "przyszłościowy". Jak ja za sam mechanizm korbowy chciałem dać 250 zł, a Ty mi mówisz, że dobra korba jest tańsza niż 200zł Wymiana opony z 26 na 28 bardzo przełożyłaby się na na prędkość? I tak jest to niemożliwe, bo rama mi na to nie pozwoli, przynajmniej tak mi powiedział wujek. Jeżeli wymienie tylne koło, kupię nową kasetę i łańcuch bardziej mi się to przełoży na prędkość niż kupiłbym ten mechanizm korbowy? Najgorsze jest to, że im więcej informacji dostaję tym bardziej nie wiem co już będzie najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Obecnie masz przełożenie 42/14=3, po zmianie korby będzie 48/14=3,43, a po przejściu na kasetę 42/11=3,82. Jak widać największy wzrost przełożenia uzyskasz po przejściu na kasetę, a dodatkowo nie pozbawisz się lekkich, terenowych biegów. Zyskasz też żywotniejszą piastę... Kół nie zmienisz na 28' głównie dlatego, że straciłbyś hamulce, bo w ramę z wąską oponą by się zmieściły - tak na marginesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Po pierwsze nie musisz kupować aż tak drogiej korby na osi zintegrowanej. Spokojnie wystarczy bardzo dobra Alivio M431 http://allegro.pl/korba-alivio-fc-m431-44-32-22-175-octalink-wklad-i5293779391.html Jest już z wkładem suportu. Po drugie zakładasz jakieś wąskie opony typu 1,5" max 1,75". Wysokie ciśnienie i już jest efekt. O kasecie już wiesz. Po trzecie wreszcie rower sam nie jedzie więc trzeba popracować nad kadencją i odpowiednim tempem. Po czwarte w końcu jak chcesz zrobić "ściganta" z MTB to trzeba się pozbyć tej "kotwicy-uginacza" na rzecz sztywnego widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LocoKid Napisano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Po drugie zakładasz jakieś wąskie opony typu 1,5" max 1,75". Wysokie ciśnienie i już jest efekt. O kasecie już wiesz. A do roweru MTB opona 1,5" czy 1,75" nie będzie wyglądała komicznie? Mam w garażu jeszcze kolarzówkę gianta od kumpla i tam mam mega cienkie opony kendy, ciśnienie również duże, ale tak często mi się dętki przebijały, że zrezygnowałem z takich opon. Nie chcę z niego robić wyścigowego tylko chcę go po prostu przyśpieszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Dla niektórych w ogóle "przeróbka" MTB na coś bardziej szosowego jest komiczna tylko kogo to interesuje. Na oponach zyskuje się całkiem realnie a jak nie chcesz takich to w przyszłości wymień na takie, które toczą się znakomicie na asfalcie. To między innymi Conti Race King 2.0. Tak na marginesie to oponom o szerokości nawet 1,5" jest bardzo daleko do opon w typowej kolarce. Ja na 1,75" normalnie robię niektóre ścieżki w naszych górach więc z przebijaniem to też mit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LocoKid Napisano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 Opony to już zamówiłem takie:http://bikestory.pl/test-opon-geax-mezcal-26-2-1-kevlar/więc w tej kwestii już i tak nic nie zmienię. Obecnie masz przełożenie 42/14=3, po zmianie korby będzie 48/14=3,43, a po przejściu na kasetę 42/11=3,82. Jak widać największy wzrost przełożenia uzyskasz po przejściu na kasetę, a dodatkowo nie pozbawisz się lekkich, terenowych biegów. Zyskasz też żywotniejszą piastę... Kół nie zmienisz na 28' głównie dlatego, że straciłbyś hamulce, bo w ramę z wąską oponą by się zmieściły - tak na marginesie A mógłbyś dać mi linki do dobrych części, o których wspominasz? Takie idealne dla mnie, żeby nie były ani za słabe, ani za dobre to bym sobie zamówił. Tylko zostaję jeszcze kwestia czy potraficie dopasować korbę dla mnie tylko po modelu jaki ja posiadam? Myślę, że skoro sprzedawca miał problem to i tutaj będzie problem,a chciałbym uniknąć serwisu, bo nawet gość mi powiedział, że to by sporo wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz najtańsze koło pod kasetę za 80 zł, do tego kaseta HG40 około 40 zł i już poczujesz różnicę w prędkości (o ile noga zapoda ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Plus oczywiście nowy łańcuch. A dlaczego koniecznie chcesz zmieniać korbę? Zmienia się ją razem z suportem i nie ma problemu i nic nie trzeba mierzyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LocoKid Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Plus oczywiście nowy łańcuch. A dlaczego koniecznie chcesz zmieniać korbę? Zmienia się ją razem z suportem i nie ma problemu i nic nie trzeba mierzyć... Nie chcę koniecznie wymieniać korby, tak mi doradził wujek dlatego pytałem was o zdanie. Jak jest inny, lepszy sposób na to, żebym mógł rozwijać lepsze prędkości to nie ma problemu . Jestem zielony w tych sprawach, dlatego założyłem tutaj konto i nie chcę wszystkiego robić pod wpływem impulsu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 No to piszemy żebyś zmienił koło Korby nie trzeba... Jeśli rama Ci pasuje i chcesz inwestować w ten rower to pierwsze co powinieneś zmienić to właśnie koło na takie pod kasetę i zrobić sobie napęd 3x8. Potem pomyślałbym na zmianą amortyzatora, a jak nie jeździsz w terenie dużo to nawet nad zmianą na sztywny widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LocoKid Napisano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Czyli z tym co sprzedawca mi mówił, że trzeba wszystko pomierzyć to było po prostu naciągnięcie mnie na wydatek u nich w serwisie ? Czyli podsumowując muszę kupić:-Koło pod kasetę-Kasetę-Nowy łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Byłem w jednym ze sklepów, ale sprzedawca powiedział mi, że on nie może mi wybrać żadnego mechanizmu, ponieważ trzeba cały ten mechanizm rozebrać i coś tam pomierzyć. Skierował mnie do swojego serwisu, ale ja nie jestem ufny, zbyt dużo naciągaczy, więc chciałbym się dowiedzieć czy to prawda? Być może chciał i również Ty dobrać korbę to starego suportu więc gość logicznie powiedział co i jak. Nie przez przypadek na wkładach suportu są nalepki z dokładnymi wymiarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Tak dokładnie tak. Taki zestaw musisz kupić jak chcesz mieć napęd 3x8 grający z obecnymi manetkami 3x7 - po prostu bez jednego biegu. Koła pod V-ki jakieś drogie nie są, kaseta wystarczy HG50, a łańcuch polecany jest KMC X8 lub Connexx 800/804/808. Jeśli chcesz to zrobić samemu to przyda się klucz do kaset i skuwacz do łańcucha. Potem tylko regulacja i masz 2 dodatkowe szybkie biegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Wujek dobrze podpowiedział, najprostszym rozwiązaniem w twoim wypadku jest zmiana korby. Wtedy obędzie się bez kombinowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Bez kombinowania, ale trzeba zmienić suport i przednią przerzutkę do tego. Potrzebny będzie ściągacz i klucz do suportu... Do tego stworzymy dziwny rower ATB, ale bez lekkich przełożeń... Taki brak kombinacji? A tak zmodernizuje tył i będzie miał już całkiem rozwojowy rower na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Zapewne szkoda tego roweru modernizować, więc takie inwestowanie jest bez sensu. Lepiej kupić korbę, lub zmienić rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 No wiadomo, ze z Hexagona to przecinaka nie będzie, ale jak mu pasuje i się nie ściga? Kiedyś sobie zmieni ramę i będzie miał i nie ma co rozpoczynać dyskusji o rozmiarach kół... 26' żyją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.