Skocz do zawartości

[naped] Nexus8 szumi na luzie, cichy podczas pedalowania

wally666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Kupilem w weekend swoj pierwszy powazniejszy rower. Z uwagi na moj gabaryt (191cm/137kg) wybralem treka Kalkhoff Agattu XXL o rozmiarze ramy XL, oczywiscie uzywka. Rowerek prezentuje sie przyzwoicie, wyposazony jest w naped Nexus 8 (SG-8C22) z hamulcem torpedo + v-kami.

Niestety, jestem laikiem w kwestiach rowerowych ale wydaje mi sie, ze naped nie dziala idealnie:

1. czasami napew przeskakuje na pedalach podczas mocnego przyspieszania,

- lancuch byl dosc luzny, podciagnalem go przez odsuniecie kola do tylu

- stan zembatki przedniej i tylniej oceniam na ok - wszystkie zeby sa na miejscu, zebatka jest prosta

2. podczas pedalowania naped dziala relatywnie cicho (czuje jednak pewne wibracje na pedalach i ramie), jednak gdy przestaje pedalowac podczas jazdy, pojawia sie wyrazny szum i zwiekszony opor na kole,

- odpialem tylne vki - nie stawialy oporu,

- poluzowalem ramie od hamulca torpedo i ustawilem naciag lancucha - teraz kolo obraca sie latwiej,

- przy zdjetym lancuchu (rower do gory nogami) rozpedzenie kola wraz z obracajaca sie tylna zebatka nie ujawnia wiekszych nieprawidlowosci ale w momencie gdy zebatka przestaje sie obracac, pojawia sie wyrazny szum i zwiekszony opor,

- po zalozeniu lancucha, dopoki napedzam tylne kolo, naped dziala relatywnie cicho ale gdy przestaje obracac korba, szum i lekie chrobotanie przenosi sie na pedaly/rame i czuc zwiekszony opor

- identyczne zachowanie tylnego kola zauwazylem przy zalozonej jak i zdjetej lince od przerzutek,

3. nie udalo mi sie idealnie wyregulowac mojego nexusa

- ustawiam wszystko zgodnie ze sztuka, zolte markery sie schodza na 4rtym biegu ale po kilku przelaczeniach na sucho gora-dol, markery sie rozjezdzaja o 2-3mm w jedna lub druga strone,

- sprawdzilem, ze linka poprowadzona jest orawidlowo (dolem), nie bardzo wiem czy i co jeszcze moge zrobic / rozebrac