Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] jakie dla ciężkiego


SajetanO

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam w swoim rowerze hamulce shimano M396 z tarczami RT54 160 mm tył 180 przod , o ile w codziennym uzytkowaniu byly wystarczające , to po ostatnim wypadzie w góry ( czerwony szlak na turbacz) zastanawiam sie powaznie nad wymianą , przy mojej wadze 96-97 kg juz im brakowało. Szukam hamulcow za około 400- max 500zł za komplet. Mam takze pytanie o tarcze czy wamiana samych hamulcow wystarczy czy bedzie trzeba wymieniac tez tarcze . Prosze o jakies sugestie pozdrawiam sajetano

Napisano

 

 

M396

No to bym się nie dziwił że brakło mocy.

 

 

 

czy wamiana samych hamulcow wystarczy czy bedzie trzeba wymieniac tez tarcze

Wystarczą same hamulce.  Mogą być np 675 lub 615 do tego dobre klocki metaliczne i masz żylety jak nic. Będzie to ogromny skok w porównaniu do poprzednika. Możesz też w obecnych założyć metaliki i coś tam zyskasz , ale 396 nie jest najwyższych lotów.

Napisano

@@SajetanO, Jestem w posiadaniu hamulców M445, które uważane są za parch. Według mojej oceny nie są one wcale takie złe. Przede wszystkim sukces to klocki. Przez przypadek swego czasu zmieniłem żywiczne na półmetaliki bliżej nieokreślonego pochodzenia. Jakość hamowania wzrosła wyraźnie, mimo że nie brakowało jej nigdy. Żaden hamulec nie hamuje siłą woli. Wystarczy odpowiednio mocno nacisnąć. Problemy mogą pojawić się na długich zjazdach, gdzie temperatura wyraźnie rośnie. SLX i wyżej jest opcja klocków z radiatorem.

Napisano

znalazłem cos takiego http://www.cyklomania.pl/shimano-hamulce-slx-br-m675-g01s-przod-tyl,id2608.html 

warto za te pieniadze ? widze ze wszytko na okladzinach zywicznych .A czy jest cos wartego uwagi innych producentow 


znalazłem cos takiego

 

http://www.cyklomania.pl/shimano-hamulce-slx-br-m675-g01s-przod-tyl,id2608.htm

 

warto za te pieniadze , na okladzinach zywicznych . A cos innych producentow warte uwagi 

Napisano

Masz budżet w sam raz na Deore 615 lub droższe SLX'y. Nie wiem czy jest sens szukania czegoś innego. Tarcze zostawisz o klocki na metaliki czy półmetale wymienisz sobie póżniej.

Napisano

"podana strona nie istnieje" Ale z tego co widzę są to te same które zaproponowałem. Tak jak pisze

mklos1

do SLX można założyć radiatory co przyda się na długich zjazdach.

 

 

Jestem w posiadaniu hamulców M445, które uważane są za parch. Według mojej oceny nie są one wcale takie złe.

Możesz rozwinąć? Bo Tobo i ogólnie wszyscy odradzają z powodu awaryjności itp. Jak długo je masz? Jakieś problemy były? Bo ogólnie też planuję zakup hydrauliki ale to w czerwcu. Jako że ogólnie nie jestem ciężki (50-55 kg) może by mi wystarczyły , ale obawiam się właśnie o awaryjność bo sam muszę na nie zapracować / odłożyć i wiadomo chcę je wydać jak najlepiej.

Napisano

To hamulce z grupy acera, nie są więc przeznaczone do bardziej wymagającej eksploatacji.

Możesz kombinować z tarczami i klockami jednak te hamulce nie należą do najlepszych jakościowo  ani do bezawaryjnych.

Napisano

Ja rozumiem, że ma się 445 bo są zamontowane w rowerze ale jak się odkłada kasę i chce coś porządnego to schodzenie poniżej najnowszych 615-ek lub starszych Deore jest dość dziwacznym pomysłem.

Napisano

Ja zjeździłem cały Śląski i Żywiecki na Tektro Aurigach Comp, na metalikach uważałem że to dobre hamulce i nic więcej mi nie potrzeba. Aż nie zobaczyłem jak działa Deore 615, obecnie mam SLX na metalikach i Tektro nie mają do nich podejścia, Hamowanie jednym palcem i olbrzymia siła, na Twoim miejscu właśnie celowałbym w SLX zw. na ceramiczne tłoczki, które więcej zniosą niż Deore, XT to już kosmetyczne zmiany.

 

EDIT:

 

Cyklomania ma obecnie SLX'y na metalach za 488 zł i w to bym na twoim miejscu celował jeśli myślisz o jeździe w górach, kupisz żywicę, jeden błotny wypad i możesz się rozglądać za nowymi klockami ;)

Napisano

@@Ychu, Tobo widzi tylko sztuki uszkodzone. Moje sztuki robią mu na złość, gdyż mam je od 2011 roku i od tamtej pory nie uroniły ani kropelki, mimo że czasami jeździły zimą (czas największej podatności na awarie). Przebieg na chwilę obecność coś pod 4000 chyba -  czyli niewiele - nie chce mi się patrzeć na licznik. Wiadomo z kupy bicza nie ukręci, ale przesadzać w drugą stronę też nie można. Zmiana klocków w moim przypadku dała sporo, ale dalej raczej nie będę brnąć. Jak mnie coś najdzie, to pewnie będę brał SLX.

Napisano

Nie widzę tylko uszkodzonych. Uważam natomiast że inwestowanie w nie nie jest sensownym wyjściem. Kolega napisał że są dla niego słabe. W takim przypadku można je zestresować co skończy się posikiem. 

To hamulce do rekreacji. Wprowadzone na rynek, gdyż tarczówki hydrauliczne mają być dodatkowym wabiem, bez względu na rower. W moim przekonaniu uszczelki to minimalny koszt produkcyjny całego hamulca i mogłyby być z lepszego materiału, co wpłynęłoby na ich jakość.

Napisano

Od zeszłego roku używam 615  i muszę przyznać że przy mojej wadze prawie 100 kg sprawują się znakomicie. Jak na razie nie testowałem ich na ekstremalnych zjazdach ( mam nadzieję że w tym roku to się zmieni :) ) , ale sądzę że na klockach metalicznych poradzą sobie bez problemu. Po za tym do 615 tez można założyć klocki z radiatorami.

 

Pozdrawiam

Napisano

@@tobo, Nie wiem jak .no, ale w .pl półmetaliki bezfirmowe to koszt około 25 PLN/zacisk, a metaliki około 50 PLN/zacisk. Inwestycja niewielka w stosunku do wymiany całego układu. A nóż widelec będzie spełniać oczekiwania użytkownika.

Napisano

dzieki za tak duży odzew w każdym razie mam na oku na allegro deore M615 za 400 zl na cyklomani są SLX M675 na okladzinach zywicznych G01S za 420 zł oraz takie same SLX M675 tylko ze na okladzinach metalicznych FO3C z radioatorem za 490 zł i teraz jest pytanie czy warto dopłacac te 70 zł do tych slx czy  jest odczuwalana róznica.

Napisano

Ja bym dołożył do SLXów. Klocki z radiatorem w zestawie to duży plus, bo same w sobie są dość drogie.

Do tego w SLXach można wymienić zawleczkę na śrubkę i regulacja beznarzędziowa odległości klamki. Wg mnie warto.

Napisano

 

 

a możliwości z radiatorami znacznie większe.

Przy okazji też od razu na starcie klocki metaliczne.

 

 

na okladzinach metalicznych FO3C z radioatorem za 490
 
Napisano

Ychu, a Ty tak z własnego doświadczenia czy "internetowa teoretyka stosowana"? Już w jednym temacie zarobiłeś na zamknięcie i nadal wszędzie Cię pełno z różnymi teoriami i "dobrymi radami"...

Napisano

Nie wiem jak różnica ale za radiatory na pewno warto dołożyć bo jeśli przegrzejesz heble może nie być wesoło.

Żeby przegrzać hamulce potrzeba naprawdę sie postarać , w normalnym użytkowaniu nie ma opcji przegrzać hamulców na zwykłych metalicznych klockach . Argument bez zasadny

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

SLX 675 z metalikami +radiatorami,do tego tarcze smrt86 180mm x2 i zyleta.

Sam mam taki zestaw i tylko zee czy Saint czterotloczkowe są lepsze

Pzdr

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Koledzy żeby już nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.

Jakie hamulce będą lepsze od tarczowych (hydraulicznych) model Shimano M446.

Chodzi mi o coś na przód żeby było powiedzmy półkę wyżej niż wymieniony wcześniej model.

Niestety budżet ograniczony więc nie mogę sobie pozwolić na coś z  najwyższej półki.

 

Pytam ponieważ wymieniony wyżej model jest już na gwarancji (po 700km) i obawiam się kolejnych usterek w tym modelu.

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Koledzy żeby już nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.

Jakie hamulce będą lepsze od tarczowych (hydraulicznych) model Shimano M446.

Chodzi mi o coś na przód żeby było powiedzmy półkę wyżej niż wymieniony wcześniej model.

Niestety budżet ograniczony więc nie mogę sobie pozwolić na coś z najwyższej półki.

 

Pytam ponieważ wymieniony wyżej model jest już na gwarancji (po 700km) i obawiam się kolejnych usterek w tym modelu.

Shimano deore m615. Lub shimano slx m675. Pzdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...