pmarszal84 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Witam; niedawno kupiłem nowy rower, a w nim recon gold solo air 100mm. Rowerem pojeździłem jeden weekend (ok. 70km) a na następny zabrałem go w góry. I tu moje ździwienie, jak mocniej ugnę amortyzator (np. na dużych wybojach) wydobywa się z niego dziwny dźwięk, nie jest to do końca trzeszczenie, słychać jakby to miało związek z powietrzem, tak jakby pierdział Tak na moje ucho to tak jakby golenie np. były suche i ocierały o uszczelki (te co widać na wierzchu), tylko nie wiem czy to możliwe (chyba czymś są pokryte te golenie). Wcześniej tego nie zauważyłem, podczas tych pierwszych 70 km raczej w miarę lajtowym terenie. Amortyzator wydawał dźwięk ale zbliżony do pompującej pompki, a teraz to też a do tego pierdnie czasami, bo też nie jest to jednostajny dźwięk i nie za każdym razem. Wie ktoś co to może być??? Ktoś mi poradził żeby brunoxem spsikać golenie. Brunoxa zamówiłem ale jeszcze nie dotarł. Dodam że jest to mój pierwszy amortyzator tego typu i tej klasy. pzdr piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 trzymaj brunoxa z dala od amortyzatora...1. bawiles sie reboundem ?2. jak kupiles amortyzator to wypadaloby mu zrobic serwis, lub chociaz zajrzec jak sie sprawy maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmarszal84 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 A brunox może zaszkodzić? Ad.1) tak, bawiłem się reboundem, a może to mieć związek? Ad.2) rower kupiłem właściwie w serwisie, ponoć każdy rower przed wysyłką składa i ustawia serwisant. Ale bardzo mnie zaciekawiłeś z tym reboundem, możesz rozwinąć myśl? Dodam że nie zauważyłem jakby to pierdzenie miało jakikolwiek wpływ na prace amortyzatora, ale jestem nieobyty w temacie w sumie. pzdr Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 trzymaj brunoxa z dala od amortyzatora... Wytłumacz czemu niby ma trzymać z dala od Brunoxa?? Prawdopodobnie masz zbyt miękko nabity amorek,gdyby poszły uszczelki to by wywaliło olej i powietrze,pokrętło w prawej goleni na dole ustaw na króliczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmarszal84 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Może i zbyt miekko, ale ponoć na 90 kg około ustawiony, ja mam 85kg (wiem ze sag jest tak naprawdę ważny) ale też ta obejma gumowa co pokazuje jak się mocno amor ugiął nie dochodzi do końca nawet jak się mocno i gwałtownie zaprę na kierownicy, dochodzi tak na 1,5 cm od końca. (a może to jest koniec?) Pokrętło mam na króliczka, ale też zmieniałem na żółwika i pomiędzy...... i dalej pierdział. W sumie to mnie pocieszyłeś twierdząc że za mało nabity, bo pompka do amora też w drodze więc jak za miękki to dobije powietrza Oby to tylko to, załamałbym się gdybym musiał oddać na gwarancję amora lub rower, bo urlop mam lada dzień i chciałem go przeznaczyć na wyjazd rowerowy w góry. A gdyby był za miękki, mogłem coś uszkodzić? a o co chodzi z tym bawieniem reboundem? niby że pierdzi bo przestawiłem ? pzdr piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drezyna Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Nowy RS może wymagać uzupełnienia oleju, poczytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Taki "pneumatyczny" dźwięk to na 90% olej przepływiający przez tłumik. Sprawdź czy jest głośniejszy na "żółwiu" niż na "króliku", jak tak, i jak tłumienie działa to nie ma czym się martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmarszal84 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) Nowy RS może wymagać uzupełnienia oleju, poczytaj. Czytałem juz coś o tym i właśnie martwi mnie że to to :/ a jak będe tak jeździł jeszcze trochę mogę coś uszkodzić? Taki "pneumatyczny" dźwięk to na 90% olej przepływiający przez tłumik. Sprawdź czy jest głośniejszy na "żółwiu" niż na "króliku", jak tak, i jak tłumienie działa to nie ma czym się martwić. Taki pneumatyczny dźwięk był cały czas nawet przy mniejszych ugięciach ale teraz doszło "pierdzenie" do tego dźwięku. Raz jest taki "czysty" pneumatyczny dźwięk a raz (częściej) ten dźwięk jest już taki nieczysty "pierdzący":). Muszę sprawdzić czy jest głośniejszy na żółwiu czy na króliku, ale nie zauważyłem wcześniej bo tak jak pisałem bawiłem się tym trochę. Niestety nie mam roweru przy sobie i dopiero w czwartek będę mógł w nim pogrzebać. powinna dojść też pompka, spuszczę powietrze, napompuję i ustawię ten sag w końcu, bo nie robiłem tego jeszcze. I własnie co z tym brunoxem? spróbować ? czy kategorycznie nie? bo różnie ludzie mówią/piszą . pzdr piotr Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez pmarszal84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Są całe wątki o brunoxie.Ja nie używam ale wątpię by jakoś zaszkodził amortyzatorowi.Najlepiej zrobisz jak ustawisz SAG i wtedy się zobaczy. Nowe amortyzatory wymagające serwisu po zakupie to teraz norma.Mój nowy Fox popiskiwał ,a po serwisie przestał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) Brunox służy do czyszczenia goleni z zewnątrz, i jest w tym tak samo dobry jak cokolwiek innego i zupełnie niegrożny ani dla anody ani dla uszczelek. Jego zła sława wzięła się stąd że jakiś idiota kiedyś napisał żeby wstrzykiwać go pod uszczelki kurzowe, co jest tak samo kiepskim pomysłem jak wpychanie pod uszczelki kurzowe czegokolwiek innego. W tym wypadku nawet bardziej bo jako detergent bardzo ładnie rozpuszcza jakiekolwiek smarowanie. Zajechało to kilka widelców, a zła sława ciągnie się niezasłużenie do dziś.Inna sprawa to oczekiwania, to detergent a nie smar. Wielu ludzi tego nie rozumie i oczekuje cudów. Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Brunox ma delikatne właściwości smarne na goleniach,ale w swoim przeznaczeniu ma za zadanie czyścić je z brudu i pozostawiać delikatną powłokę smarną aby można po jeździe przetrzeć golenie suchą szmatką do czysta i nic więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmarszal84 Napisano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 (edytowane) Prawdopodobnie masz zbyt miękko nabity amorek to było to pompka doszła, miałem 70 PSi, sagu nie dało się nawet ustawić, amor reagował bardzo słabo (wcześniej tego nie sprawdzałem) ....... dobiłem do 100Psi i jest SUPER pzdr piotr Edytowane 3 Maja 2015 przez pmarszal84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 No i teraz możesz rozbujać sprzęt i samej czystej przyjemności z jazdy życzę i przyczepności w zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.