opinio Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Dzień dobry, Czy ktoś zna/może podpowiedzieć niską (typ "damka") ramę trekkingową lub crossową (>=21") z przeznaczeniem dla starszego wysokiego mężczyzny (190 cm, noga 90 cm) ? Wymóg to łatwe wsiadanie i zsiadanie, w wieku około 70 lat czynności jak bezpieczny przerzut nogi nad ramą "męską" niestety mogą sprawiać kłopoty. Czy coś takiego w ofercie producentów w ogóle występuje? Szukam, oglądam i nic znaleźć nie mogę, widzę że dostępność niskich ram kończą się w okolicach 19+ cali. Ze względu na miejsca eksploatacji nie bardzo pasuje typowy rower miejski (poza asfaltem nierówne płyty, trochę leśnych różnie utwardzonych dróg i wzniesienia za duże na choćby zintegrowane przekładnie 3 biegowe), wynikowy rower powinien dlatego mieć jakąś działającą amortyzację, w miarę duże opony, nieprzesadną wagę i stosunkowo szeroki zakres dostępnych przełożeń.
karolg Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Jaka cena wchodzi w grę? Może warto poskładać coś na ramie od 29era? Szczególnie takiej "długiej", z dość niską rurą podsiodłową. Do tego długa sztyca, wygodna (wysoka i wygięta w tył) kierownica, dość grube opony z łagodnym bieżnikiem..
Pablo59 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Ramy damskie bergamont miewają 56 cm - może to jest jakiś trop ? Na naszym podwórku 20" ma Giant Cypress W L 2015 - i pewnie trudno znaleźć coś większego...
Tofi Napisano 30 Kwietnia 2015 Napisano 30 Kwietnia 2015 Czy W grę wchodzi jedynie nowy rower, czy też taki z przeróbkami? Chociaż podejrzewam, że 19'' rama damka będzie dobra nawet bez przeróbek. To co trzeba zrobić to podejść z seniorem do sklepu rowerowego i wsadzić go na rower z odpowiednio wysuniętym siodełkiem. Jeżeli będzie za nisko, tj sztyca wysunięta do punktu krytycznego i dalej za nisko, to trzeba by było wymienić sztycę. Przeważnie w takich rowerach sztyca ma 350mm a spokojnie można dostać nawet taką o długości 450mm. Ze względu na miejsca eksploatacji nie bardzo pasuje typowy rower miejski (poza asfaltem nierówne płyty, trochę leśnych różnie utwardzonych dróg i wzniesienia za duże na choćby zintegrowane przekładnie 3 biegowe), wynikowy rower powinien dlatego mieć jakąś działającą amortyzację, w miarę duże opony, nieprzesadną wagę i stosunkowo szeroki zakres dostępnych przełożeń. Tutaj trzeba by było zweryfikować trochę poglądy, żeby się nie skończyło na kawałku złomu psełdoMTB. Nierówne płyty, leśne utwardzone drogi to nie jest jakiś szczególny problem dla roweru miejskiego. Jeżeli nie jest to osoba, która codziennie jeździ na rowerze od lat to na pewno rower powinien mieć amortyzator z przodu. Amortyzacji w sztycy nie polecam, bo tylko daje zbędny wysiłek i zmienia pozycję na rowerze, natomiast przydała by się kanapa, czyli siodełko takie jak kiedyś robiono - ze sprężynami. To w zupełności wystarczy na możliwości 70 latka. Jak widać będą konieczne drobne przeróbki, bo ciężko o takie coś w standardzie. Praktyczniekażdy trekking ma z przodu trzy tarcze, a jeśli by nie było to przecież 70 latek nie będzie się ścigał. To po co mu szeroki zakres dostępnych biegów? 1x8 w zupełności wystarcza przy założeniu z przodu 38z - 40z i jakiejś kasety megarange (12z-34z) lub nawet zwykłej (11z-32z). Jeżeli tylne koło oczywiście jest na kasetę, a nie na wolnobieg. Brał bym romet gazela 4.0 http://allegro.pl/romet-gazela-4-0-czarny-mat-super-promocja-i5285572421.html Umiarkowana cena (1500 zł), cały osprzęt niezbędny do wycieczek rowerowych (trekking). Napęd 3x9, no i do wymiany tylko siodełko oraz ewentualnie sztyca, która jest amortyzowana. Przedni amortyzator to po protu dwie spręzyny w widelcu i się nie ugina pod płytami chodnikowymi, brak jakiejkolwiek regulacji, ale na pewno ugnie się gdy będzie trzeba (wjedzie się w dziurę). Z czasem, w razie konieczności, będzie można pomyśleć nad jego wymianą na coś z wyższej półki. Szukanie już teraz mogło by oznaczać zakup roweru za kilka tysięcy złotych. Jest jeszcze Romet Mikste http://www.sklep.romet.pl/rowery/city/romet/kolekcja-rowerow-2015/mikste,18075.html Cena podobna, 7 biegów Ale rama w rozmiarze 20 cali. Brak amoryzatora ale znów całość dużo lżejsza bo 13,8 kg
opinio Napisano 9 Maja 2015 Autor Napisano 9 Maja 2015 Czy W grę wchodzi jedynie nowy rower, czy też taki z przeróbkami? Chciałem sam coś złożyć ze względu na posiadane części do re-użycia - stąd pytanie o ramę. Tutaj trzeba by było zweryfikować trochę poglądy, żeby się nie skończyło na kawałku złomu psełdoMTB. Nierówne płyty, leśne utwardzone drogi [...] Nie nie, to nam nie grozi, zacząłem szukać właśnie po przymiarkach do rowerów typu MTB, nie ta pozycja, nie ta łatwość obsługi - to dobrze nie zadziała. Duże opony w tym zastosowaniu to dla mnie maksymalnie 700x40C To po co mu szeroki zakres dostępnych biegów? 1x8 w zupełności wystarcza "Szeroki" - bardziej chodziło mi o dostępność miękkich przełożeń w stosunku do standardowych (znaczy dostępnych za jakieś normalne pieniądze) piast zintegrowanych z "mieszczuchów". I w sumie to tak właśnie chciałem to zbudować jako 1x8 (z kasetą 11-32), chociaż aktualnie rozważam 1x9 (11-34), bo skoro cena za kółka wymienne do posiadanej przerzutki SRAM X7 jest zbliżona do nowej 9-biegowej Acery to nie bardzo mi się widzi sens dalszego używania napędu 8 biegowego. Brał bym romet gazela 4.0 ROMET GAZELA 4,0 CZARNY MAT SUPER PROMOCJA (5285572421) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Dzięki za przypomnienie Rometu. W sumie po przejrzeniu ich stron znalazłem jeszcze GAZELA 5,0 , który katalogowo jest dostępny w "męskim" rozmiarze 21", gdyby tylko udało się dostać samą ramę to może byłoby i to, bo sam zastosowany w tym rowerze osprzęt to o wiele za dużo w stosunku do potrzeb. Jest jeszcze Romet Mikste http://www.sklep.rom...kste,18075.html Fajnie że takie coś u nas jest, szukając ramy trafiałem na różne ciekawe np. mixte soma (dostępna w dużych rozmiarach) i nawet szukałem czegoś podobnego w Europie, ale jakoś nie trafiłem. W sumie po poszukiwaniach stwierdzam, że można znaleźć modele XL rowerów obniżonych ułatwiających wsiadanie, niekoniecznie "damskich" np. taki wynalazek specialized 26" , ale z dostępnością samych ram to dobrze nie jest. Zgodnie z sugestią pojedziemy coś przymierzać, ale w rozmowie Senior kręcił trochę nosem na "damską" ramę Nic to, porozglądam się jeszcze za jakąś nie za wysoką ramą crossowo/trekkingową.
mmisiek9612 Napisano 9 Maja 2015 Napisano 9 Maja 2015 przecież wsiadając na rower można go przechylić na bok (tak jakby się go na ziemię kładło) co znacznie go obniża. Ja osobiście wsiadam w taki sposób że ręce zapieram na kierownicy, pochylam lekko tułów do przodu i jedną nogę przerzucam nad tylnym kołem i siodełkiem ( coś ala jaskółka tylko dużo prostsza) W sumie to nigdy nie przenosiłem nogi nad ramą bo to bardzo głupi sposób wsiadania, kolano trzeba by prawie do zębów przyciągnąć...
opinio Napisano 18 Maja 2015 Autor Napisano 18 Maja 2015 Z tym wsiadaniem a może bardziej nawet zsiadaniem to nie jest niestety (stwierdzam po testach) tak wesoło. Może jak trochę pojeździ Senior na nowym rowerze to poprawi się koordynacja ruchów. W końcu znalazłem i zamówiłem nową, dużą (56 cm) i niską ramę trekkingową Radon Scart Lady. Będzie na tym 1x9 z dużym siodłem zmontowane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.