Piotrek_TM Napisano 28 Lipca 2006 Napisano 28 Lipca 2006 Mam pytanie odnośnie obręczy ceramicznych. Czy rzeczywiście są o wiele lepsze od tradycyjnych alu? Z tego co mi wiadomo to oferują one lepsze chamowanie niż tradycyje (sczególnie na mokrych warunkach). Poza tym są one żywotniejsze od alu, klocki do ceramiki starczają na wiele dłużej. Same zalety jak na razie. Jaka jest wasza opina na ten temat?
Schwefel Napisano 28 Lipca 2006 Napisano 28 Lipca 2006 Nie ma obręczy ceramicznych. Ich boki są tylko pokryte. Przy v'kach jest to dobra rzecz bo obręcz nie ściera się tak bardzo i nie trzeba szybko jej wymieniać.
Piotrek_TM Napisano 28 Lipca 2006 Autor Napisano 28 Lipca 2006 No wiadomo że nie ma. Czy naprawdę musze pisać ,,obręcze aluminiowe z bokami pokrytymi ceramiką"? Wiadomo że każdy napisze ,,obręcze ceramiczne". Mam tu informacje na temat zalet takich obręczy (ze strony harfy): Podstawowymi atutami obręczy Ceramic są: - 30-krotne zmniejszenie ciepłoty obręczy podczas ostrego hamowania, względem obręczy tradycyjnych, - skrócenie drogi hamowania do 20% na powierzchni suchej i do 50% w warunkach deszczowych, - powłoka ceramiczna przy częstym hamowaniu nie ulega ścieraniu co znacznie wydłuża jej żywotność. Są to inforamcje producenta (Mavic) wiec trzeba ninimalnie przymknąć oko, ale róźnice w porównaniu do alu są znaczne. Jak ktoś używa takich obręczy to opinia była by mile widziana
Mentos Napisano 7 Sierpnia 2006 Napisano 7 Sierpnia 2006 na minus jest to ze sa ciezsze Weź nie rozśmieszaj ludzi. W wypadku takiej którą kiedyś miałem to było 20g chyba, czas przejazdu w milionowych czesciach sekundy liczysz czy co :034: . Co do samej obręczy to chyba dane producenta są moooooocno przesadzone. Co do trwałości pewnie racja, nie zajeździłemj mej bylej , ale co do jakości hamowania z mego doświadczenia z przed tych wielu laty to bzdura. Właśnie dlatego, że marnie hamowały (z magurą HS-33) się ich pozbyłem. I na mokrym i na suchym były do bani. I to dosłownie ze wszystkimi rodzajami klocków - szare, zielone czerwone - nic to nie dawało (poza Koolstopami na ktore mi bylo juz szkoda kasy). Dobrze że jakiś nawiedzony gościu odkupił odemnie to koło bo niewiele na tym straciłem - wówczas trudno wogóle było takowe obręcze dostać - mówię o Mavicach oczywiście ale nie pamiętam jaki model. Tyle mojego doświadczenia. Wedlug mnie nie warto, i to jeszcze za taka roznice w cenie !!!
tichy Napisano 7 Sierpnia 2006 Napisano 7 Sierpnia 2006 - 30-krotne zmniejszenie ciepłoty obręczy podczas ostrego hamowania, względem obręczy tradycyjnych, chyba coś Ci się pokićkało... może chodzi o zużycie ?
tobiasz Napisano 8 Sierpnia 2006 Napisano 8 Sierpnia 2006 Weź nie rozśmieszaj ludzi. sa ciezsze i taka prawda... i tylko stwierdzilem fakt nie musisz sie zaraz czepiac!!!
verul Napisano 8 Sierpnia 2006 Napisano 8 Sierpnia 2006 No dla niektorych 40 gram to oznacza 80gram na 2 obreczach a 80gram to juz sporo
Mentos Napisano 9 Sierpnia 2006 Napisano 9 Sierpnia 2006 No dla niektorych 40 gram to oznacza 80gram na 2 obreczach a 80gram to juz sporo No weź nie przekręcaj. 2x20=40g a nie 80. A do poprzednika - pisałem, że tośmieszne bo zawsze chce mi się śmiać z maniaków wagi dla których tak niezauważalne różnice w wadze mają znaczenie - no chyba, że biją rekordy w budowaniu rowerów na wystawkę, i wsiadają w niedzielę by przejechać się na miasto - znam takich wielu. Pozatym: przecież 40g na 2 kołach to już więcej Ci sie przyczepi nawet jak większość odpadnie gdy w g...o wiedziesz . Chodź na poważnie to się zgodzę że tu 40 tam 40 i już coś konkretnego to się uzbiera.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.