tipvip Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Witam, Pewnie temat był z milion razy poruszany w historii jednak nie znalazłem coś na mój temat. Niedługo będę się przymierzał do kupna żonie roweru, cel: wyjazdy grupowe 50km+ (las, drogi leśne, aswal, może czasami jakiś Scandia marathon), takie lajtowe XC. Wyjazdy raczej w 99% w suchą pogodę, nie lubimy jeździć na mokro, lepiej wtedy się biega . Co do budżetu roweru to jeszcze nie wiem, ale będziemy coś składać żeby miało około 10kg i lekkie koła. No i pytanie o hamulce, tarczówki/V-brake. Plusy tarczówek: - lepszy wygląd - lepsze hamowanie na mokro (ale tego będzie bardzo mało). Minusy: - cena komplet na XT 599zł + 200zł tarcze=800zł. V-brake zestaw Avid FR5 +himano XT BR-780 = 250zł. - waga -Tarcze 300+300+130+130=860g vs Vbrake (ok 500g). - serwis, wymagają więcej uwagi, serwis raz do roku Nigdy nie jeździełem na tarzówkach, może są jeszcze jakieś plusy o których nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Największy plus tarczówek to modulacja. Możesz dostosować odpowiednio siłe hamowania. Jak do tego zastosowania co piszesz to sprawdziłby się komplet M615 Shimano. Jak żona lekka to tarcza 160mm na przód i 140mm na tył. V-Brake to już ciężko... Trudno o dobry amortyzator z piwotami. Plus tutaj jest taki że nie ma się tam co zepsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Tarcze 300+300+130+130=860g vs Vbrake (ok 500g) Ta kalkulacja w oparciu o co? Do obu zestawów trzeba doliczyć koszt odpowiedniego zestawu kół oraz sprawdzić z czym sa kompatybilne rama i widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Tarcze rt66 wystarcza dla białogłowy i to w rozmiarze 160, czyli 100 pln komplet Wsadzanie xt do takich zastosowań to trochę "wieszanie bizuterii". m615 dostaniesz za 370 i też bedą to kotwice na wyrost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Przed wyborem tarcze czy v to najpierw poszukaj ramy i widła, wtedy będziesz wiedział czy masz jakikolwiek wybór A raczej nie będziesz miał chcąc składać maszynę 10 kg Bum : no i z ostatnią uwagą odnośnie serwisu kompletnie się nie zgadzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tipvip Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Żona leciutka...50kg Ta kalkulacja w oparciu o co? w oparciu o: http://rowerowawaga.pl/ W sumie - racja o modulacji nie pomyślałem - bardziej płynne hamowanie. A jescze takie pytanie...czy lżej się hamuje tarczówkami? Bo w Chorwacji jak byliśmy to na zjazdach długich żona skarżyła się że ręcę bolą hamować...))) z XT faktycznie przesadziłem pewnie wystarczą zwykłe Deore. To przez to że w swoim mam osprzęt XT i jestem zachwycony, bo zawsze, w każdej sytuacji mi zmienia bieg kiedy tego chce i robi to płynnie w dodatku Co do wielkości taczy to też zależy jakie kółka będą...140mm na kole 27,5 będzie wyglądała mizernie)))) 2x160mm ewentualnie. Ale wielkość kółek to inny temat.. bo fajnie się na śmiga na 26", 27,5" będzie żonie trudniej w terenie...z drugiej strony 26" wychodzą z rynku. Czyli Czyli M615 + rt66 jakieś 500zł zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 w oparciu o: Rowerowa waga 500 gramów to dla pary dźwigni i co najwyżej jednego hamulca. Do tego waga linek i pancerzy. Co do zalet i wad - radze doczytać bo lista jest dłuższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.