Skocz do zawartości

[opona] 29" na tył


cinek1987cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Kończy mi się Rapid Rob na tyle i będę chciał ją wymienić. Na przodzie też RR siedzi ale na razie spisuje się w miarę ok.

Co byście polecili na dętkę? Racing Ralph, Rocket Ron ...a  może Geax Saguaro ? I jaki rozmair na tył ?... teraz mam 2.1.

Rozmiar 29". I nie dużo cięższa niż RR (600g). Generalnie jeżdźę wszędzie. Lasy, asfalt... także wielozadaniowa. 

 

Z góry dzięki za sugestie.

Napisano

Saguaro jest wielce polecana jako napędowa.

 

A jak chcesz mieć komplet to może kup Rocket Ron 2,25 na przód, a Rapid Roba przełóż sobie na tył. Rocket Ron na przodzie radzi sobie świetnie - ja chyba zmienię go dopiero jak mi się rozpadnie, bo z przodu to na pewno nie zetrze.

Napisano

Myślę nad właśnie tą RoRo albo RaRa na przód. A na tył chyba właśnie wykończę tą przednią Rapid Rob, która jest jak nowa.

Co do zalania to nie wiem czy moja przednia obręcz DT SWISS M1800 to ogarnie, ale chyba nie. Bardziej tylnia M442, ale za to nie na Rapid Robie, dlatego kupię lżejsze dętki Schwalbe :)

Coś jeszcze byście polecili?

Napisano

 

 

ZASŁUŻONY USER 1014 postów 35 Neutralna Płeć:Mężczyzna Skąd:Wieruszów Imię:Jakub ROWER Napisano wczoraj, 21:23 Ja bym polecił Maxxis Ikon 2.2 Dla mnie to super oponka , szybka na szosie i w terenie daje radę
 

 

 

Zdecydowanie odradzamn ikona na tył wysokie opory toczenia na asfalcie i szutrach  gdy na ikonie jade 33 km/h  to na Saguaro 35km/h a na Race King 36/37 km/h.

 

Polecam niskie opory  i wysoka odpornosc na scieranie . Przyczepnosc tu zalezy od techniki  

Saguaro 

Race King 

Mezcal 

Smart Sam

Napisano
Polecam niskie opory  i wysoka odpornosc na scieranie . Przyczepnosc tu zalezy od techniki   Saguaro  Race King  Mezcal  Smart Sam

 

Okej. A co byś polecił na przód w rozmiarze 2,2? Bo Rapid Roba 2,1 wrzucę sobie na tył. I czy w ogóle to dobry pomysł dawać na przód szerszą oponę niż na tyle?

Napisano

 

 

Szersza opona na przodzie to raczej norma, odwrotnie jest dziwne ...

Różne rzeczy widziałem... ale słyszałem właśnie, że bardziej szersza na przód.

Po krótkich rozmyśleniach wybrałbym Race King 2.2 zwijaną na przód i przełożył na razie Rapid Roba 2.1 na tył.  Co Pany sądzicie?

Napisano

Jak na moje skromne oko to Race King jako opona bardziej szybka niż przyczepna pasowałaby raczej na tył, a na przód to X-King lub nawet Mountain king jeśli już jesteśmy przy Conti.

Na przodzie opory toczenia i tak są zredukowany przez mniejszy nacisk, więc "szybkości" opony aż tak nie czuć, a żeby się gdzieś ślizgnęła byś na pewno nie chciał.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A ja mam na tyle IKONA a na przodzie Speca Ground Controla i zestaw jest miodzio :thumbsup:

venom2000

Jak sprawuje się opona speca chodzi mi o o asfalt i błoto oraz w jakim masz ja rozmiarze 2.1 czy 2.3. Dzieki

Napisano

Na asfalcie,szutrach i utwardzonych suchych drogach jest bardzo szybka,błoto całkiem nieźle pokonuje ale ma spore problemy z oczyszczaniem,piach to nie jest jej żywioł bo szybko się zapada w nim ale jeżeli jesteś dobry technicznie to ją ogarniesz na piasku,oponę mam 2.10

Napisano

Na asfalcie,szutrach i utwardzonych suchych drogach jest bardzo szybka,błoto całkiem nieźle pokonuje ale ma spore problemy z oczyszczaniem,piach to nie jest jej żywioł bo szybko się zapada w nim

A gdyby tak na przód kupić X-King 2,2 Conti?

Tak się właśnie zastanawiam...

Napisano

Dobór opon to długa i żmudna praca każda ma swoje zastosowanie do innego terenu,zrobione w innej technologii i z innych materiałów,lekkie,ciężkie,musisz sam dobrać bo nikt za ciebie tego nie zrobi

Napisano

To fakt. Postawiłem na Schwalbe i kupię albo Rocket Ron, albo Racing Ralph... jeszcze Nobby Nic mi po głowie chodziła. Coś z tych 3. To będzie zwijana 29x2,2 na przód. 

Czy może ktoś ma jeszcze jakieś info na temat tych 3 modeli? :)

Napisano

A ja mam na tyle IKONA a na przodzie Speca Ground Controla i zestaw jest miodzio  :thumbsup:

mam tak samo Ground Controla 2.1 z przodu a z tyłu też speca ale model Fast Trak 2.0 i naprawdę według mnie w każdych warunkach dają radę , może przy bardziej stromych podjazdach ten Fast szybciej zaczyna buksować ale nadrabia na płaskim jako napędowa

Napisano

W szeroko pojętym terenie oczywiście: błoto, liście, piach (o ie nie zbyt dużo), kamienie - opona jest niskociśnieniowa, bo minimum zalecane jest 1,8 bara - ja pompuję 1,5 bara przy 80 kg mojej wagi i bardzo fajnie pracuje. Z błota czyści się nie najgorzej. O suchej nawierzchni nawet nie ma co wspominać, bo tam prawie wszystko trzyma, a na asfalcie buczy jak bombowiec (szczególnie bez dętki).

 

Po 4000 km już zaczyna być widać delikatne pęknięcia i zmęczenie klocków, ale bieżnik jest jeszcze praktycznie cały - nie wytarty. Tył jest za to gładki jak kula do kręgli i już ewidentnie do wymiany. Na tył raczej bym tej opony nie polecał mimo, że wg producenta jest dwukierunkowa

Napisano

 

 

W szeroko pojętym terenie oczywiście: błoto, liście, piach (o ie nie zbyt dużo), kamienie - opona jest niskociśnieniowa, bo minimum zalecane jest 1,8 bara - ja pompuję 1,5 bara przy 80 kg mojej wagi i bardzo fajnie pracuje. Z błota czyści się nie najgorzej. O suchej nawierzchni nawet nie ma co wspominać, bo tam prawie wszystko trzyma, a na asfalcie buczy jak bombowiec (szczególnie bez dętki).

Dzięki za info.

Biorę jeszcze pod uwagę Conti X-King RS 2.2. Ale po odpowiedziach wnioskuję, że sam muszę przetestować bo wybór prosty nie jest :P 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...