Skocz do zawartości

[opony] na piaszczyste tereny


Dj EGG

Rekomendowane odpowiedzi

w mojej okolicy lasy sa bardzo piaszczyste, wiec szukam opon ktore nie zawioda mnie w piachu. czasami wyjade z lasu na jakas grode gruntowa lub wiejski asfalt, rzadziej na miasto, sporadycznie zdarzaja sie wypady w gory, w deszczu jade tylko gdy mnie zlapie w trasie. moje trasy maja tak po 20-150km (zazwyczaj ok.50km)

teren w liczbach: 40% szuter, 20% piach, 30% asfalt, 5% kamienie, 5% bloto. jakie opony mi polecacie? na co zwrocic uwage przy zakupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo gruby bieżnik

i pierwsza przeszkoda pokonana

druga przeszkoda to sposób jazdy po piachu

dobry trening przed jazda po śniegu

wada takich opon to na szosie są odczuwalne te grube klocki na bieżniku

spada prędkość i odczuwa sie wibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego tak? Otóż:

 

1. lepiej jest mniej napompować oponę. Jechałam kiedyś na bardzo nabitych oponach po piachach. Masakra, opony sobie tańcowały jak chciały. Przyczepność była beznadziejna. Zeszłam z roweru i spuściłam torchę powietrza, od razu było lepiej.

 

2. Bieżnik. Ja wolę by na piach był delikatniejszy. Mam i takie i takie opony. Na tych z agresywnym bieżnikiem jest zdecydowanie gorzej. Opony po prostu "kopią się" w piachu. Łatwiej zapanować nad rowerem na piachu, gdy bieżnik jast mniej agresywny.

 

3. Opony grubsze vs ciensze. Tego osobiście nie sprawdziłam. Opinia zasłyszana. Ale na zdrowy rozsądek jest to logiczne. Coś węższego łatwiej się "wetnie w piach" i ugrzęźnie. Podczas gdy gruba opona raczej utrzyma się na powierzchni.

 

pozdrowionka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już trochę przeszedłem prób z kopnym piachem i doszedłem do takich wniosków:

-opona szeroka, bieżnik wysoki po bokach a po środku średniej wysokości prostokątne klocki biegnące w poprzek opony, niskie ciśnienie

-styl jazdy: osobiście lubię jeździć na mocnych biegach (od 2x6 do 3x8) wtedy mam mniejszy poślizg koła i większą prędkość, dzięki czemu wiem że nie stanę w środku łachy piachu

 

Co do verticali to słabo sobie radzą bo mają kwadratowe klocki, które są dobre na błoto, leśne trasy.

 

Zobaczcie jakie opony ma ten jeep i znajdziecie odpowiedź na pytanie

http://www.off-road.com/4x4web/features/19...images/sand.jpg

 

http://www.wildfiremotors.com/250rb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawa ta opona - slick gruby jak opony do dh... najciekawsze jak to ze bez klockow nie ma sie czym przyczepis wiec jak moze byc dobra na piach? poza tym chyba bedzie sie slizgac jak bede chcial wiechac na jakas wieksza gorke...

 

skad ta fota? z katalogu schwalbe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze , na piachu najważniejsza jest objętość - bo jak ię koło zapadnie to żaden bieżnik nie pomoże - zresztą w opisie wszystko jest "najlepiej czuje się na plaży" to po co się powtarzać ;)

A ten skan jest z katalogu.

Po drugie nie ma opon do wszystkiego , a ty ani słowem nie wspomniałeś o górkach , niestety musisz mieć drugi komplet opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporadycznie zdarzaja sie wypady w gory

nie wspomnialem o gorach??

ja po prostu szukam kompromisu pomiedzy asfaltem, piachem i gorami z wiekszym nastawieniem na piach... istnieja takie opony czy mam brac pierwsze lepsze semi-slicki?

słabo sobie radzą bo mają kwadratowe klocki,

tak sano jak te hutchinsony - beda dobre na bloto a nie piach... chyba ze je testowales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa komplety... i zmnieniaj opony co tydzien...

 

a co powiecie o panaracer mach ss i sk?

"Opona z bieżnikiem o zredukowanych wymiarach do jazdy w suchych warunkach. Doskonała na twardym lub luźnym podłożu. Bardzo odporna na przebicia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jeszcze do grona oponek które mają szansę poradzić sobie w piachu dorzucił Continental Double Fighter II [info + fotka]

 

Od kilku dni interesuję się jakaś oponką na asfalt, ale też do lasu i na polną ścieżkę... I jak na razie to ta oponka mi się najbardziej podoba...

 

Co do szukania opony na asfalt, do piach i czasami w góry to jak znajdziesz taką to daj znać... Wg mnie nie ma takiej opony... Asfalt + las, piach można jeszcze jakoś pogodzić... Ale na pewno nie asfalt + góry...

W tym roku całą Jurę przejechaliśmy z sakwami i znajomy miał oponki z niezagłębokim bieżnikiem... Masakra... Co chwilę mu koło gdzieś uciekało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szukania opony na asfalt, do piach i czasami w góry to jak znajdziesz taką to daj znać... Wg mnie nie ma takiej opony... Asfalt + las, piach można jeszcze jakoś pogodzić... Ale na pewno nie asfalt + góry...

W tym roku całą Jurę przejechaliśmy z sakwami i znajomy miał oponki z niezagłębokim bieżnikiem... Masakra... Co chwilę mu koło gdzieś uciekało...

oczywiscie nie wymagam od takiej opony codow w gorach. byle tylko dalo sie wjechac na szczyt (zeby opona sie nie slizgala) i to nawet po niezbyt stromym stoku bo pod porzadna stromizne i tak nie podjade - za slaby jestem :( i te gorskie wypady nie beda mialy wiecej niz 30km, a jak juz sie zdecyduje na cos dluzszego to na pewno zakupie typowo gorskie opony.

 

to jak spisza sie te serac'i? byl ktos na nich w gorach? i jaka brac szerokosc 1.95 czy 2.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...