damianste1 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Witam! Posiadam Manitou r7 80mm super TPC. Po wyjeciu goleni ukazał mi się widok rozwalonej uszczelki. Mam pytanie, co to za uszczelka czy jeszcze czegos brakuje? Czemu amortyzator w srodku był pokryty grubą warstwą gestego smaru? Zdjecia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Ta uszczelka zapobiega wyciekowi oleju z goleni, można ją zastąpić zwykłym oringiem.Uszczelka nie powinna znajdować się na gwincie tylko we wgłębieniu na końcu gwintu. Taki smar to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 R7 80 Super TPC, ma tak prostą konstrukcję, że serwis to 30 minut. Jeśli nie musisz wymieniać uszczelek, to polecam zapoznać się z tym : Serwis amortyzatora Manitou Skareb Comp Air 2005 r z tłumieniem TPC - mtbikes.pl Tam wsio na tacy. Jak komora powietrzna w lewej ladze trzyma ciśnienie, to nawet nie ruszaj. Sam mam taki właśnie wideł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianste1 Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Dzięki za odpowiedzi. Oring oczywiscie kupie odpowiedni Jeszcze pytanie apropo smaru... W wyżej podanym poradniku taki gęsty smar nie występuje, wlewane jest tylko 16 ml do kazdej goleni. To starczy? Czy jeśli chodzi o gęsty smar może być ŁT43? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Ja w swoim smaru nie miałem ani razu. Jak zalecił producent po 16ml na goleń od dołu i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianste1 Napisano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Tak zrobiłem wszystko, ładni. Jeden mankament. Blokada nie do końca dobrze działa, jak mam zablokowany, to jest okolo 4-5mm bez blokady i dopiero pozniej dziala. Wczesniej miałem podobnie ale była to kwestia 2mm? więc sobie darowałem. W czym jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Masz Super TPC 80 z blokadą ? Ja mam dwie komory powietrzne, bez wajchy od blokady. Oleju nalałeś odmierzając miarką ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianste1 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Oleju w tłumiku nie wymienialem. A do goleni od dolu wlalem po 16ml odmierzone strzykawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Smar jest dawany fabrycznie , Ł 43 nie nadaje się, Manitou ma nawet specjalny smar : https://www.bikeman.com/HAW-LUBE2046.html Jeśli masz luz po zablokowaniu tłumika, to trzeba go wyjąć (wyciągać przy otwartym tłumiku) sprawdzić i uzupełnić stan oleju w tłumiku, włożyć tłumik (przy wkładaniu również powinien być otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.