Davide Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Witam, W najbliższym czasie mam zamiar zamówić rower nim to jednak zrobię chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy. Po pierwsze nie jestem zdecydowany jaki rower zamówić. Zastanawiam się między rowerem górskim a rowerem typu cross. Czytałem już coś na ten temat w sieci ale informacje znalezione tam nie do końca tłumaczą mi różnice. Na jednym z blogów poświęconym rowerom autor w jednym artykule rozróżnia rowery na górskie trekkingowe i cross a w następnym łączy rower trekkingowy i crossowy tak jakby był to jeden rodzaj albo różńica między nimi była niewielka. Wprawdzie tłumaczy to pisząc o crossie że: "– Teoretycznie można by powiedzieć, że jest to rower trekkingowy, tylko bez akcesoriów. U wielu producentów tak właśnie jest. U części z nich rowery crossowe mają ciut bardziej agresywną geometrię, choć nadal jest ona komfortowa." to jednak widzi jakąś różnicę właśnie w geometrii. Na czym ona polega. Jaka jest różnica w ramach pomiędzy rowerami górskimi , trekkingowymi a crossowymi ? Czy wygląda to tak że rower górski ma najbardziej agresywną geometrię ramy później mniej agresywną ma crossowy a najbardziej łagodną geometrię ma rower trekkingowy ? Rozumiem że bardziej agresywna geometria wiąże się z mniej komfortową (mniej wyprostowaną) pozycję na rowerze. Czy różnica jest mocno odczuwalna?
tobo Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Cross od mtb różni się więcej niż geometrią. 1. Zakresem cenowym dostępnych modeli, z tym związany jest rodzaj użytego osprzętu i waga roweru. 2. Amortyzatorem o większym skoku, coraz częściej ze sztywną osią, bardziej zaawansowany konstrukcyjnie i lepszy w działaniu, zgodnie z przeznaczeniem roweru mtb. 3. Rodzajem zamontowanych opon i możliwością manipulowania pasującymi szerokościami. 4. Rodzajem mufy suportowej, sposobem mocowania tylnego koła 5. Konfiguracją napędu. 6. Możliwoscią montażu akcesoriów drogowych.
Davide Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Napisano 24 Kwietnia 2015 Rozumiem, ale rower złoży mi sprzedawca i to ile będzie kosztował zależy od tego co będę chciał. Amorytyzatora np. nie chcę bo podobno są to raczej bujaki które słabo tłumią drgania (cierne), zwiększają wagę a te lepsze amortyzatory dużo kosztują. Osprzęt wybiorę sam (mam zamiar wybrać shimano alivio) 3. Rodzajem zamontowanych opon i możliwością manipulowania pasującymi szerokościami. Tzn. gdzie to manipulowanie jest możliwe ? Mógłbyś rozwinąć ? 4. Rodzajem mufy suportowej, sposobem mocowania tylnego koła Mógłbyś napisać coś więcej ? Jak jest w crossie a jak w mtb ? 5. Konfiguracją napędu Jakie są różnice ? 6. Możliwoscią montażu akcesoriów drogowych. To znaczy że w mtb nie można ? Nie odpowiedziałeś mi jakie są różnice w geometrii ramy . Czym się różni geometria mtb crossa i roweru trekingowego.? Jak poznać typową ramę do mtb a jak poznać ramę do crossa ?
tobo Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Do mtb możesz założyć węższe opony, do crossa zależnie od firmy niekoniecznie. Mtb mają sztywną oś w ramie, wyższe modele, crossy nie. To dodatki dla tych którzy potrzebują większej sztywności w terenie. Mufy wielu crossów nadal mają zewnętrzne łożyska, wiele rowerów mtb suporty nowszej generacji. Korby crossów mają większe tarcze niż mtb. Cross praktycznie zawsze ma możliwość montażu pełnych błotników, nóżki, bagażnika - rower mtb z założenia nie jest rowerem wybitnie "użytkowym". Poznanie ramy do crossa dla osoby która nie zna się na markach i modelach nie jest możliwe, natomiast oczywiście można wyguglować i się dowiedzieć. Cross jest sportowym rowerem do jazdy w lekkim terenie, trekking rowerem turystycznym.
Davide Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Napisano 24 Kwietnia 2015 dziękuję za odpowiedź, jakie jest przeznaczenie roweru turystycznego ? czy nie aby również lekki teren ?
Davide Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Napisano 25 Kwietnia 2015 w jakim terenie może poruszać się rower turystyczny (trekkingowy) ? jaka jest różnica w zastosowaniu pomiędzy nim a crossem ?
Gość Napisano 26 Kwietnia 2015 Napisano 26 Kwietnia 2015 trekking to "uzbrojony" cross, tzn. ma błotniki, bagażnik/sakwy, oświetlenie z dynamem, regulowany mostek (nie zawsze) stopkę itd.
nognog Napisano 26 Kwietnia 2015 Napisano 26 Kwietnia 2015 Radzę kupić gotowy rower, a nie składać przez sprzedawce. Gwarantowane masz, że przepłacisz.
Davide Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 w jakim terenie można jeździć rowerem typu cross by roweru nie rozwalić, czy to musi być ekstremalnie trudny teren żeby rozwalić rower typu cross ? czy "crossem" da się jeździć po górach ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.