Darkseeder Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Witam, Posiadam rower jak w artykule http://www.mbr.co.uk/reviews/full-suspension-bikes/cube-stereo-hpc-120-pro z takim samym amortyztorem REBA RL 29' 120mm skoku. W zasadzie od początku mam taki problem: przy zaciśniętym hamulcu przednim i bujaniu przód-tył słychać i czuć stuki w goleniach, w górnej cześci. Czuć że jest tam minimalny luz. Po spuszczeniu powietrza i wysunięciu goleni na max takiego problemu nie ma, wydaje się to ciasno pasowane. Dodatkowym objawem jest że przy hamowaniu przodem amortyzator wpada w wibracje, co łącze z tymi luzami. Poza tym nie mam z nim problemów, nie stuka przy ugięciu itp. Nie mam gwarancji na rower gdyż kupiłem go w austrii w komisie. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Jest parę tematów na forum, ale bez rozwiązania. pozdrawiam, Endriu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Sprawdź czy masz dobrze dokręcone stery bo to może być przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkseeder Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 to nie stery, czuć luz wewnątrz amortyzatora jak się go chwyci ręką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Sprawdz czy luzy wystepuja podczas targania rowerem gdy kiera jest ustawiona względem ramy 0*.Czyli skręc kierą o 90*. ps: bo czasem taki efekt wywoluja klocki w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkseeder Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 jutro nagram filmik: wewnątrz amortyzatora w górnej części jak się chwyci dolny goleń ręką (zarówno w prawym jaki i lewym) czuć uderzenia podczas ruchu tył-przód na zaciśniętym hamulcu.Wkładając palec między górny goleń a dolny czuc że przemieszczają się względem siebie w pozycji horyzontalnej. To nie klocki, tarcza ani stery. Gdy spuszczę powietrze i zablokuje amortyzator w pozycji maxymalnego wysunięcia, tego efektu nie ma. Nabije amora znowu stuka i luz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avatarus Napisano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) U mnie podobnie reba 100mm 29 też wpada czasem w wibracje przy hamowaniu (znajomy ma podobne spostrzeżenia względem jego reby solo air) - minimalne luzy też czuję na rebie, chociaż serwisant stwierdził że tak ma być, z roku na rok reba robi się coraz to chudsza, hamulce mocniejsze, osie kół/główki ramy sztywniejsze - to ciekawy jaki może być tego efekt? A przynajmniej on tak uważał. Lepiej niech ktoś Ci przytrzyma rower w powietrzu, a ty sprawdź czy jak wtedy ruszasz amortyzatorem to słyszysz stuki. Ja słyszę stuki tylko wtedy gdy klamki hamulców nie złapię do końca (a też byłem święcie przekonany że coś nie tak). Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez Avatarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Też miewam czasem wibracje przy ostrzejszym hamowaniu ale nie jestem do końca pewien czy to nie hamulce lub klocki (Deore, tarcze HS-1, klocki żywiczne od dość dawna). Drugim dziwnym objawem jest delikatne "puknięcie" kiedy podczas prowadzenia roweru np. pod górę naglę chcę go unieść i przy oderwaniu przedniego koła od ziemi amor wydaje z siebie delikatny stuk. Zakładam, że to golenie osiągają swoje maksymalne położenie, tak ? Wydaje mi się, że kiedyś tego nie było. Amor mam od nowości i jest to Reba, wersja Solo Air 2012, jakieś 800km przebiegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Odwróć rower do góry nogami, złap jedną ręką górny goleń a drugą dolny i poruszaj w przeciwnych kierunkach wtedy zobaczysz czy to na pewno amor. Lekki luz (prawie nie wyczuwalny) tam musi być żeby amor swobodnie pracował ale na pewno nie taki żeby były stuki. Jeśli wyczujesz duży luz to musiał byś wymienić tuleje inaczej tego nie naprawisz. Przy sprawdzaniu w normalnej pozycji i zaciśniętym hamulcu mogą nakładać się na siebie luzy w tarczach(szczególnie jeśli masz centerlook), klockach które nie siedzą na sztywno w zaciskach czy też w sterach. Co w kumulacji daje spory efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 A ta reba miała 120mm czy zrobiłeś to sam? Pytam bo wygląda to tak jak by nie było styku goleni z dolnymi ślizgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Raczej miał tak fabrycznie. Zdjęcie z linku podanego przez autora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 W takim wypadku pasowało by wyjąć wideł, zakręcić w imadło i sprawdzić porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 U siebie mam podobny efekt przy hamowaniu. Miałem tak w NCX Lite i teraz w NRX S. Myślę, że to wina hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Moim xc 30 też telepie trochę przy mocnym hamowaniu szczególnie po zmianie klocków na metale ale na sucho żadnych luzów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Na telepanie przy hamowaniu ma wpływ przede wszystkim kilka czynników: - tarcza, im bardziej powycinana, dziwna, nie pasująca do klocków czy hamulców - klocki, nie znane, dziwne, tanie zamienniki - opony, czasami pewne bieżniki po prostu powodują wibracje Natomiast luz na goleniach to inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkseeder Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Witam, Hamulce mam xt z tarczami 180, wszystko w oryginale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Warto dodać ze brudne klocki, które same z siebie powodują wibracje i dziwne dźwięki, mogą być przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Cenne uwagi Puklus. Pochylę się najpierw nad hamulcami wobec tego. A co z tym stuknięciem przy podnoszeniu przedniego koła ? Coś ci przychodzi na myśl ? Czy po prostu TTTM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Po pierwsze, czy hamulec jest jadowity, średni czy taki se ... ? Hebel XT na zwykłych klockach jednym palcem powinien cie wystrzelić z siodła, chyba żeś masywny człek na długiej ramie. Stukniecie widelca przy jego podnoszeniu, czyli odbiciu może być spowodowane - sprężyną - najczęściej podkładka falista. - za krótkim tłumikiem - tutaj to bardzo nie dobrze - jakąś bliżej nie zidentyfikowaną wada ... masz go od nowości ? był kiedyś rozbierany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 O co chodzi z tą podkładką falistą ? Do wymiany rozumiem ? Mam go od nowości, rozbierałem go tylko częściowo w celu sprawdzenia czy nie choruje na fabryczne "suchoty". Sama praca amorka jest jak najbardziej OK, blokada działa bez uwag. Jedynie to drobne stuknięcie ostatnio mnie zastanowiło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 w Skrócie ... korek od sprężyny jest mocowany na wcisk i blokowany segerem. Podkładka falista ma zabezpieczać korek by nie latał w goleni i nie stukał między innymi. Poczytaj sobie temat o serwisie reby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Dzięki. Już doczytałem. Czy eksploatacja amorka z tym stukaniem ma jakieś negatywne skutki poza lekko irytującym dźwiękiem ? Czy raczej reagować szybko i sprawdzić/usunąć wadę ? Czy będzie się ew. pogłębiać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Jak cos stuka znaczy że coś lata luzem ale coś jest za krótkie ... stukanie o ile nie wynika z pracy np tłumika i jest to powszechnie znane, nie świadczy o niczym dobrym i należy to usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkseeder Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 (edytowane) moim zdaniem reba w wersji 29 to niewypał. Zamiast przeprojektować amora, dospawali tylko dłuższe, puste rury dołem i tyle zmiany. Mogło to wpłynąć na sztywność i podatność na łapanie luzów bo jest większe ramie a i więc większe siły działają. Amor w rowerze za 12 tys. nie powinien mieć takich problemów Edytowane 25 Maja 2015 przez Darkseeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackon15 Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 U mnie pojawiają się drgania w Rebie 100mm przy średnim, długim hamowaniu na asfalcie. W terenie nic takiego się nie pojawia bo inne drgania "wybijają ją z rytmu" Tarcze równe, obręcze równe, żadnych luzów, klocki wymianiałem przód tył - na próbę tylko, bo były tak samo zużyte - bez zmian. Przyjrzałem się oponie i ma w jednym miejscu trochę mniej gumy - mniej wystaje z obręczy. Próbowałem to ułożyć, ale to raczej wina opony, wraca w takie samo położenie. Jest trochę krzywa. Przedtem miałem Suntoura XCM HLO i był sztywniejszy od tej Reby. (Mimo wszystko wolę Rebę Moim zdaniem jest to wynik nierówności opony, która na tak miękkim widelcu powoduje takie drgania. Przy najbliższej wymianie opony sprawdzę moją teorię. Domyślam się, że jak masz 120mm to drga jeszcze łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walkingchair Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Cube nie mają sztywnych osi to dlatego na 29 będzie wiotkosc. Nic.nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.