panzer39 Napisano 22 Kwietnia 2015 Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam. Przedstawiam test przerzutki tylnej Shimano Altus RD-M310 oparty na notatkach prowadzonych w trakcie eksploatacji roweru.Przedmiot: przerzutka tylna Shimano Altus Rear Derailleur, Model 310, technologia HyperDrivePojemność: 43T, największy tryb kasety 34TCena: 56 zł w sklepie stacjonarnymPoprzednia: Shimano Deore XTNastępna: brakWarunki eksploatacji:Nawierzchnia: 30% równy asfalt, 40% uszkodzony asfalt, 20% szuter, 10% lekki terenPogoda: 50% sucho, 35% deszcz, 15% śniegOkres eksploatacji: listopad 2010 - do dziśPierwsze wrażenie organoleptyczne: negatywne. W porównaniu do kilkunastoletniej Deore XT przerzutka sprawia wrażenie mało wytrzymałej oraz niechlujnie wykonanej.Pierwsze wrażenia z jazdy: negatywne. Słaba sprężyna, przerzutka zmienia przełożenia z opóźnieniem.0 km - przerzutka przed montażem została rozebrana, wymieniono smar w kółeczkach na grafitowy, sprężynę zakonserwowano środkiem antykorozyjnym w sprayu na bazie rozpuszczalnika, następnie nasmarowano olejkiem Finish Line Cross Country. Montaż bezproblemowy, trudna regulacja - sprężyna bardzo wrażliwa na docisk śrubkami.1000 km - uderzenie przerzutką o krawężnik, zdarcie powłoki lakierniczej, innych uszkodzeń nie stwierdzono. Zakup osłony na przerzutkę.1150 km - ponowna regulacja.1600 km - pierwsza jazda w błocie pośniegowym. Ujawnia się zaleta przerzutki w postaci prostej budowy, dostępności do sprężyny oraz dużych kółek. Umożliwia to łatwe czyszczenie przerzutki z zamarzającego błota pośniegowego.2400 km - ponowna regulacja.3000 km - pierwsze gruntowne czyszczenie i drugie smarowanie przerzutki. Brak oznak zużycia.3500 km - ponowna regulacja.4500 km - ponowna regulacja.5100 km - ponowna regulacja.6000 km - do dziś - brak oznak zużycia przerzutki. Regulacja średnio co 500 km.Podsumowanie: przerzutka ponadprzeciętnie wytrzymała i przystępna cenowo. Pracuje topornie, z opóźnieniem, trudna w precyzyjnej regulacji.Plusy:+ cena+ wytrzymałość+ łatwość czyszczenia w najtrudniejszych warunkachMinusy:- powolna praca sprężyny- brak precyzji ruchu wózka- trudna regulacja - przerzutka szybko ''gubi'' ustawienia Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez panzer39
adamtulak Napisano 31 Maja 2015 Napisano 31 Maja 2015 (edytowane) Mój Altus RD-M310 ma teraz około 1100 km. Od montażu nie wymagał regulacji, ponieważ działa bardzo prawidłowo. Luzów nie stwierdzono. Trochę wolno zmienia biegi, ale precyzyjnie - zawsze tam gdzie potrzeba. Był czyszczony tylko "z zewnątrz" bez demontażu. Używany niemal 100% w mieście w 80% w suchych warunkach. Pracuje z klamko-manetką Touney ST-EF40, wolnobiegiem TZ21-7 i jakimś budżetowym łańcuchem KMC. Łańcuch czyszczony i smarowany bez zdejmowania, byle czym (jakieś gęste mazidło), chyba ze 2 razy. Ciekawy jestem jakie jest jego wydłużenie (może być spore po 1100 km i takiej kiepskiej konserwacji), ale zdejmę go i sprawdzę dopiero gdy coś się zacznie dziać Edytowane 31 Maja 2015 przez adamtulak
adamtulak Napisano 6 Lipca 2015 Napisano 6 Lipca 2015 (edytowane) Zdemontowałem swojego Altusa M310 po 1200 km. Przez cały czas pracy zmieniał precyzyjnie, bez zarzutów, choć dostał dość wyraźnego luzu przy śrubie mocującej. W jego miejsce zamontowałem Deore M531, a Altus trafi do rupiecia z hipermarketu, na którym jeżdżąc do pracy (35 km dziennie) będę zajeżdżał stare napędy (wolnobiegi, korby, wydłużone > 0,5% łańcuchy). Będę pisał co się z nim dzieje. Edytowane 6 Lipca 2015 przez adamtulak
Rekomendowane odpowiedzi