panzer39 Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam. Przedstawiam test przerzutki tylnej Shimano Altus RD-M310 oparty na notatkach prowadzonych w trakcie eksploatacji roweru.Przedmiot: przerzutka tylna Shimano Altus Rear Derailleur, Model 310, technologia HyperDrivePojemność: 43T, największy tryb kasety 34TCena: 56 zł w sklepie stacjonarnymPoprzednia: Shimano Deore XTNastępna: brakWarunki eksploatacji:Nawierzchnia: 30% równy asfalt, 40% uszkodzony asfalt, 20% szuter, 10% lekki terenPogoda: 50% sucho, 35% deszcz, 15% śniegOkres eksploatacji: listopad 2010 - do dziśPierwsze wrażenie organoleptyczne: negatywne. W porównaniu do kilkunastoletniej Deore XT przerzutka sprawia wrażenie mało wytrzymałej oraz niechlujnie wykonanej.Pierwsze wrażenia z jazdy: negatywne. Słaba sprężyna, przerzutka zmienia przełożenia z opóźnieniem.0 km - przerzutka przed montażem została rozebrana, wymieniono smar w kółeczkach na grafitowy, sprężynę zakonserwowano środkiem antykorozyjnym w sprayu na bazie rozpuszczalnika, następnie nasmarowano olejkiem Finish Line Cross Country. Montaż bezproblemowy, trudna regulacja - sprężyna bardzo wrażliwa na docisk śrubkami.1000 km - uderzenie przerzutką o krawężnik, zdarcie powłoki lakierniczej, innych uszkodzeń nie stwierdzono. Zakup osłony na przerzutkę.1150 km - ponowna regulacja.1600 km - pierwsza jazda w błocie pośniegowym. Ujawnia się zaleta przerzutki w postaci prostej budowy, dostępności do sprężyny oraz dużych kółek. Umożliwia to łatwe czyszczenie przerzutki z zamarzającego błota pośniegowego.2400 km - ponowna regulacja.3000 km - pierwsze gruntowne czyszczenie i drugie smarowanie przerzutki. Brak oznak zużycia.3500 km - ponowna regulacja.4500 km - ponowna regulacja.5100 km - ponowna regulacja.6000 km - do dziś - brak oznak zużycia przerzutki. Regulacja średnio co 500 km.Podsumowanie: przerzutka ponadprzeciętnie wytrzymała i przystępna cenowo. Pracuje topornie, z opóźnieniem, trudna w precyzyjnej regulacji.Plusy:+ cena+ wytrzymałość+ łatwość czyszczenia w najtrudniejszych warunkachMinusy:- powolna praca sprężyny- brak precyzji ruchu wózka- trudna regulacja - przerzutka szybko ''gubi'' ustawienia Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez panzer39 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamtulak Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 (edytowane) Mój Altus RD-M310 ma teraz około 1100 km. Od montażu nie wymagał regulacji, ponieważ działa bardzo prawidłowo. Luzów nie stwierdzono. Trochę wolno zmienia biegi, ale precyzyjnie - zawsze tam gdzie potrzeba. Był czyszczony tylko "z zewnątrz" bez demontażu. Używany niemal 100% w mieście w 80% w suchych warunkach. Pracuje z klamko-manetką Touney ST-EF40, wolnobiegiem TZ21-7 i jakimś budżetowym łańcuchem KMC. Łańcuch czyszczony i smarowany bez zdejmowania, byle czym (jakieś gęste mazidło), chyba ze 2 razy. Ciekawy jestem jakie jest jego wydłużenie (może być spore po 1100 km i takiej kiepskiej konserwacji), ale zdejmę go i sprawdzę dopiero gdy coś się zacznie dziać Edytowane 31 Maja 2015 przez adamtulak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamtulak Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 (edytowane) Zdemontowałem swojego Altusa M310 po 1200 km. Przez cały czas pracy zmieniał precyzyjnie, bez zarzutów, choć dostał dość wyraźnego luzu przy śrubie mocującej. W jego miejsce zamontowałem Deore M531, a Altus trafi do rupiecia z hipermarketu, na którym jeżdżąc do pracy (35 km dziennie) będę zajeżdżał stare napędy (wolnobiegi, korby, wydłużone > 0,5% łańcuchy). Będę pisał co się z nim dzieje. Edytowane 6 Lipca 2015 przez adamtulak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi