panzer39 Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam. Przedmiotem testu jest korba Shimano Acera FC-M361. Test został opisany na podstawie notatek prowadzonych w trakcie eksploatacji roweru.Przedmiot: korba Shimano Acera Front Crankset - Model 361, technologia zębatek HyperDrive, mocowanie na kwadratZakres: 22-32-42Cena: 125 zł w sklepie stacjonarnymPoprzednia: Miranda 22-32-42, model nieznany, kwadratNastępna: Alivio FC-M410 22-32-42 (obecnie 28-36-42), kwadratWarunki eksploatacji:Nawierzchnia: 30% równy asfalt, 40% uszkodzony asfalt, 20% szuter, 10% lekki terenPogoda: 55% sucho, 30% deszcz, 15% śniegOkres eksploatacji: wrzesień 2009 - grudzień 2014Pierwsze wrażenie organoleptyczne: pozytywne, korba rozbieralna, jakość wykonania zadowalająca, zębatki grube i sztywne, ramiona twarde i sztywne, malowanie estetyczne i dokładne.Pierwsze wrażenie z jazdy: pozytywne. Ramiona sztywne, tarcze równe, korba dobrze wyważona.0 km - montaż korby bezproblemowy, dołączony smar stały znalazł zastosowanie na gwintach i kwadracie, ramiona przykręcono śrubami imbusowymi z kołnierzami z tworzywa, zakupionymi osobno. Do blatu dokręcono nieoryginalną, ażurową osłonę z tworzywa, zakupioną osobno. Planowany przebieg: 5000 km.200 km - widoczne ślady eksploatacji w postaci utraty farby na zębach. Pojawiają sie pierwsze rysy na ramionach, spowodowane ocieraniem podeszw butów o ramiona korby. Brak oznak zużycia materiału.2000 km - znaczny ubytek farby na ramionach, brak oznak zużycia zębatek.3540 km - mocne uderzenie korbą o kamień na asfalcie, pęknięcie zębatki 22T, wygięcie zębatki 32T.3565 km - spawanie zębatki 22T, szlifowanie i polerowanie spawu, malowanie farbą Cynkal i lakierem samochodowym Fiat. Prostowanie w imadle trybu 32T.5000 km - niewielkie ślady korozji na wszystkich zębatkach, najmniejsze na dokładnie zabezpieczonym i pomalowanym trybie 22T. Korba zaczyna tracić sztywność.5230 km - wymiana łańcucha na nowy HG-40. Łańcuch przeskakuje na wszystkich trybach.5231 km - szlifowanie wewnętrznej krawędzi zębów wielonarzędziem modelarskim z kamieniem diamentowym. Korba przyjmuje nowy łańcuch HG-40.7550 km - korba w krótkim czasie straciła sztywność w stopniu uniemożliwiającym zmianę przełożeń. Koniec eksploatacji.Podsumowanie: bardzo udany produkt za przystępną cenę. Sprawdziła się na asfalcie i na drogach nieutwardzonych, przekroczyła zakładany okres eksploatacji. Zębatki wykonane prawdopodobnie ze stali Cro-Mo, naprawialne w każdym warsztacie, brak problemów z korozją. Korba wykazuje postępującą utratę sztywności, prawdopodobnie wynikającą z niskiej jakości stopu aluminium i zmęczenia materiału.Plusy:+ cena+ wytrzymałość stalowych zębatek+ rozbieralnośćMinusy:- niska jakość powłoki lakierniczej- niska jakość stopu aluminium ramion Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez panzer39 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemyslaw1989 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) Czytam ze zdziwieniem Twój szczegółowy (za co dziękuję) opis i jestem zaskoczony, że po 7500 km (większości asfalt) korba nadaje się do wymiany. Ja na swojej Alivio M411 48/38/28T mam już 10000 km i nadal, pomimo widocznego zużycia wyciągam na asfalcie na spokojnie 26 km/h swoim Unibike Expedition bez żadnych problemów - a jest to kobyłka, która z zamontowanymi sakwami ma "masę startową" ok. 25kg. Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez Przemyslaw1989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi