panzer39 Napisano 22 Kwietnia 2015 Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam. Przedmiotem testu jest korba Shimano Acera FC-M361. Test został opisany na podstawie notatek prowadzonych w trakcie eksploatacji roweru.Przedmiot: korba Shimano Acera Front Crankset - Model 361, technologia zębatek HyperDrive, mocowanie na kwadratZakres: 22-32-42Cena: 125 zł w sklepie stacjonarnymPoprzednia: Miranda 22-32-42, model nieznany, kwadratNastępna: Alivio FC-M410 22-32-42 (obecnie 28-36-42), kwadratWarunki eksploatacji:Nawierzchnia: 30% równy asfalt, 40% uszkodzony asfalt, 20% szuter, 10% lekki terenPogoda: 55% sucho, 30% deszcz, 15% śniegOkres eksploatacji: wrzesień 2009 - grudzień 2014Pierwsze wrażenie organoleptyczne: pozytywne, korba rozbieralna, jakość wykonania zadowalająca, zębatki grube i sztywne, ramiona twarde i sztywne, malowanie estetyczne i dokładne.Pierwsze wrażenie z jazdy: pozytywne. Ramiona sztywne, tarcze równe, korba dobrze wyważona.0 km - montaż korby bezproblemowy, dołączony smar stały znalazł zastosowanie na gwintach i kwadracie, ramiona przykręcono śrubami imbusowymi z kołnierzami z tworzywa, zakupionymi osobno. Do blatu dokręcono nieoryginalną, ażurową osłonę z tworzywa, zakupioną osobno. Planowany przebieg: 5000 km.200 km - widoczne ślady eksploatacji w postaci utraty farby na zębach. Pojawiają sie pierwsze rysy na ramionach, spowodowane ocieraniem podeszw butów o ramiona korby. Brak oznak zużycia materiału.2000 km - znaczny ubytek farby na ramionach, brak oznak zużycia zębatek.3540 km - mocne uderzenie korbą o kamień na asfalcie, pęknięcie zębatki 22T, wygięcie zębatki 32T.3565 km - spawanie zębatki 22T, szlifowanie i polerowanie spawu, malowanie farbą Cynkal i lakierem samochodowym Fiat. Prostowanie w imadle trybu 32T.5000 km - niewielkie ślady korozji na wszystkich zębatkach, najmniejsze na dokładnie zabezpieczonym i pomalowanym trybie 22T. Korba zaczyna tracić sztywność.5230 km - wymiana łańcucha na nowy HG-40. Łańcuch przeskakuje na wszystkich trybach.5231 km - szlifowanie wewnętrznej krawędzi zębów wielonarzędziem modelarskim z kamieniem diamentowym. Korba przyjmuje nowy łańcuch HG-40.7550 km - korba w krótkim czasie straciła sztywność w stopniu uniemożliwiającym zmianę przełożeń. Koniec eksploatacji.Podsumowanie: bardzo udany produkt za przystępną cenę. Sprawdziła się na asfalcie i na drogach nieutwardzonych, przekroczyła zakładany okres eksploatacji. Zębatki wykonane prawdopodobnie ze stali Cro-Mo, naprawialne w każdym warsztacie, brak problemów z korozją. Korba wykazuje postępującą utratę sztywności, prawdopodobnie wynikającą z niskiej jakości stopu aluminium i zmęczenia materiału.Plusy:+ cena+ wytrzymałość stalowych zębatek+ rozbieralnośćMinusy:- niska jakość powłoki lakierniczej- niska jakość stopu aluminium ramion Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez panzer39
Przemyslaw1989 Napisano 11 Sierpnia 2015 Napisano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) Czytam ze zdziwieniem Twój szczegółowy (za co dziękuję) opis i jestem zaskoczony, że po 7500 km (większości asfalt) korba nadaje się do wymiany. Ja na swojej Alivio M411 48/38/28T mam już 10000 km i nadal, pomimo widocznego zużycia wyciągam na asfalcie na spokojnie 26 km/h swoim Unibike Expedition bez żadnych problemów - a jest to kobyłka, która z zamontowanymi sakwami ma "masę startową" ok. 25kg. Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez Przemyslaw1989
Rekomendowane odpowiedzi