Skocz do zawartości

[regulacja] kąt rączki hamulca


Alechin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czym wyregulować tę rączkę?
Była pod złym kątem i teraz chcę ją przykręcić z powrotem.
Klucz, którego używam, jest za wysoki i blokuje go miejsce wychodzenia linki.
Nie znam się za bardzo na narzędziach.
Z góry dziękuję za pomoc.
 

5097975dfffb4cd6m.jpg

Napisano

A mi się wydaje, że teraz to dopiero jest pod złym kątem - równolegle do podłoża zamiast na lini przedłużenia ramienia.

Chyba że jeszcze przekręciłeś kierownicę na mostku, bo ta gięcie też ma dziwnie w tył.

Napisano

Dziękuję za rady.

@durnykot:
Nawet nie zauważyłem, że tam jest śrubka i całą tę manetkę będzie można przekręcić (mam nadzieję).
Ale okazało się, że nie mam tak małego śrubokręta i będę to musiał jakoś załatwić.
Dobrze, że tu napisałem na forum, bo sam bym tego nie zauważył.

@radziuGD:
Właśnie rączka od hamulca była bardzo w górę ustawiona.
Być może drugi użytkownik roweru coś popsuł, ale tego mi nie powie.
Ale właśnie tak się teraz zastanawiam, czy może kierownica cała nie jest przekręcona. Bo zauważyłem, że jest tam jakaś śruba i tak jak piszesz, pewnie to można obrócić.
Dla takiego laika jak ja, to takie rzeczy nie są widoczne.
Czy można by podać jakiś odnośnik lub informacje, jak powinno to być ustawione?

Dodatkowo mam pytanie, czy można coś zrobić, żeby te linki nie utrudniały umieszczania licznika?
Dzwonek i tak planuję zmienić na mniejszy.
Mam nadzieję, że zdjęcia są wystarczająco wyraźne.

fe31054223e6b85em.jpg
e327428c47bd4a61m.jpg

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Czy można by podać jakiś odnośnik lub informacje, jak powinno to być ustawione?

Wejdź do garażu, popatrz jak na innych rowerach jest to zamocowane, w jakiej pozycji. Ustawienie kierownicy to jedno i ustawienie klamek to drugie.

Napisano

Dzwonek możesz przesunąć pionowo w dół. Klamki to jak nie miałem takiego klucza to w nie ręką puknąłem i się ustawiły , ale jeśli nie masz wyczucia , boisz się albo coś nie próbuj tak.

  • Mod Team
Napisano

Tak mnie się widzi,że masz niezbyt dobrze ustawioną kierownicę. Jeśli dobrze widzę,masz model gięty, gdzie w Twoim wypadku gięcie jest ustawione prostopadle do podłoża. Większość giętych kierownic ustawianych jest tak ( czyli gięciem do góry)

TREK%20kierownica%20gieta.jpeg

Możliwe więc,że wystarczy obrócić kierownicę, a klamki znajdą się w prawidłowej pozycji.

Napisano

Czyli jak przekrecisz kierę o 90* zgodnie z wskazówkami zegara patrząc od strony napedu, to +/- wszystko wróci do normy, łącznie z dziwnie ułozonymi pancerzami

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...