SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Witam, mam nowy rower z amortyzatorem Fox Float 32 CTD Performance z 2015r. Rowerem przejechałem niecałe 200 km i chciałem wylać olej, który znajduje się w dolnych lagach i nalać takiego samego po 30 ml do każdej lagi (tyle potrzeba). Nie mam sumienia jeździć tym rowerem nie wiedząc ile tak naprawdę jest oleju w tym amorku a nie chcę go zajechać przed pierwszym serwisem. Jak to zrobić? Czy wystarczy odkręcić te dwie śruby, które są na samym dole amortyzatora i olej wyleci a później nalać nowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Tak odkręć 2 śruby na dole wybij dolne lagi wylej olej następnie wlej nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) A muszę zdejmować amortyzator czy może zostać na rowerze tylko odwrócić go do góry kołami? Oczywiście najpierw należy spuścić powietrze z amora tak? Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez SovaLTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Najlepiej będzie jak zdemontujesz amortyzator ale możesz też zrobić na zamocowanym jak ci wygodnie. Tak trzeba spuścić powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 OK wszystko wiem, dzięki, łap + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Nie trzeba spuszczać powietrza do zdjęcia dolnych lag... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Wygodniej mu będzie przy zalewaniu i nie będzie mieć powietrza w dolnych lagach (co powoduje wybicie uszczelek kurzowych) jak je ponownie założy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Będzie mu wygodniej przy zalewaniu, ale z tym powietrzem w dolnych lagach coś pokręciłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 No to w końcu trzeba czy nie trzeba, bo jeszcze się za to nie zabrałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Nie trzeba. Ale jak już będziesz to robił, to zdejmij dolne golenie i nasącz olejem gąbeczki w uszczelkach kurzowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Ale jak już będziesz to robił, to zdejmij dolne golenie i nasącz olejem gąbeczki w uszczelkach kurzowych. Rower stał do góry kołami przez jakieś pół godziny, więc chyba się nasączyły. Ja nie zdejmowałem amora z roweru, więc przewód hampla był cały czas podłączony i nie wiem czy dało by się zdjąć dolne lagi, no ale nawet jak to zapomniałem o tym Nie jest to nic trudnego, najwyżej zdejmę jeszcze raz, bo olej mam zamiennik oryginału, więc jest tani. A oto ile było oleju w amorku. W prawej gioleni nie było tak źle, natomiast w lewej dosłownie tyle co kot napłakał. https://lh4.googleusercontent.com/-gNYU4JOI9D0/VTPpGwyS-WI/AAAAAAAAAlM/-yoESE51GSU/w1520-h855-no/20150419_190322%5B1%5D.jpg Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez SovaLTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Nowe amorki zwykle są za suche i zawsze warto zajrzeć i dosmarować. Gąbki nasączą się olejem osobno, a potem dodatkowo wlewa się zalecaną ilość oleju do lag. Inaczej gąbki wciągną olej, a na dnie amortyzatora znowu masz sucho lub tyle ile było od nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 @up, czyli wg. Ciebie moja robota poszła na marne? Ja pisząc, że rower stał do góry kołami przez pół godziny miałem na myśli, że przez jakieś 15 min był w nim jeszcze stary olej, później 5 min zlewania starego i 10 min z nowym olejem i skręcanie do kupy wszystkiego. Wydaję mi się, że przez pierwsze 15 min gąbki wchłonęły już taką ilość oleju, że więcej już nie były w stanie przyjąć a nawet jeśli nie, to twoja teoria i tak mija się z prawdą, bo przez ostatnie 10 min nie mogły wchłonąć więcej niż kilka ml, więc suszy na pewno nie ma! Czyli wg. Ciebie ile powinienem nalać oleju do każdej lagi, 50 ml? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Spokojnie Zauważ, że między gąbkami, a dolnymi lagami są jeszcze całkiem szczelne ślizgi przez które olej przeciska się co najwyżej podczas pracy amortyzatora, a nie przelewa się swobodnie. Ale ja tylko sieje zwątpienie może głupi jestem Instrukcja Rock Shoxa zaleca nasączyć gąbki przed montażem osobno, a olej wlać osobno, ale kto wie może FOX to inna para kaloszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 W foxie jest dokładnie tak samo. Nasączanie gąbeczek to jedno, a olej na dole to drugie. Fox zaleca, aby gąbeczki wrzucić do oleju na jakieś parę minut,aby dobrze wchłonęły olej.Zresztą olej z dołu miałby pewne trudności aby przedostać się tak wysoko w czasie jazdy. Poza tym,jeśli dobrze pamiętam, to do nasączenia gąbeczek używa się Fox Fluid. Ale nic straconego.... jest oddzielna procedura na wyczyszczenie i nasączenie gąbeczek. Stosowałem i polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Generalnie to dałem ciała, bo faktycznie mogłem nasączyć te gąbki i miałbym spokój, jednak po tej całej mojej operacji gdy pouginałem amora to lagi zrobiły się o wiele bardziej śliskie, niż przed więc raczej gąbki są nasączone Pojeżdżę trochę i zobaczę, jak zrobią się suche to rozbiorę go jeszcze raz i przesmaruje te gąbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 witam, podepnę się pod temat, pytanie o olej do dolnych lag do modelu FOX 32 Float CTD Factory ( tłumik FIT), wiele osób pisze o oleju z oznaczeniem 10 W , na stronie Foxa przy moim modelu widnieje 20 W. Z doswiadczenia który olej polecacie, dodam, że ważę 75kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Olej 20W ( Fox Gold Oil ) jest dedykowany tylko dla modeli F32 z określonym typem uszczelek kurzowych ( nr kat. 803-00-878). Dla modeli ze starszymi uszczelkami ( 803-00-613 i 803-00-079 )ten olej nie powinien, a wręcz nie może być używany. Nie można go stosować jako zamiennik dla Fox Fluid w komorze powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Kocie , dziękuję, jak zwykle precyzyjna i wyczerpująca odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 jeszcze szybkie pytanie, czy 20 W FOX Gold Oil można stosować do namoczenia gąbeczek w uszczelkach kurzowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Wg. producenta gąbki należy namoczyć tym właśnie olejem a także nawilżyć nim uszczelki kurzowe. Niektórzy do namoczenia gąbek zamiast tego oleju stosują fox fluid, jest gęstszy i niby dłużej się utrzymuje na gąbkach. Oglądaj od 6:30 http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=573 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 podziękował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 witam, jeszcze jedno pytanie odnośnie wymiany oleju, na stronie fox-a w manualu dla mojego modelu pokazane jest 20 ml do każdej lagi http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=454, natomiast na filmie pokazane jest 30 ml http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=573. Pytanie, która wartość oleju FOX Gold 20 WT jest poprawna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Cóż, można zastosować ideę złotego środka i dać 25 ml,ale prywatnie dałbym 30 ml. Nie powinno się nic dziać,a smarowanie będzie wydajniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 ok, dzięki dodam, że ponad tydzień temu napisałem do FOX-a dwa e-maile w tej sprawie i nie odpowiedzieli do dzisiaj , stąd moje pytanie na forum. A czytałem, że odpisują natychmiast ......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.