Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam nowy rower z amortyzatorem Fox Float 32 CTD Performance z 2015r.

Rowerem przejechałem niecałe 200 km i chciałem wylać olej, który znajduje się w dolnych lagach i nalać takiego samego po 30 ml do każdej lagi (tyle potrzeba). Nie mam sumienia jeździć tym rowerem nie wiedząc ile tak naprawdę jest oleju w tym amorku a nie chcę go zajechać przed pierwszym serwisem.

Jak to zrobić? Czy wystarczy odkręcić te dwie śruby, które są na samym dole amortyzatora i olej wyleci a później nalać nowego?

Napisano (edytowane)

A muszę zdejmować amortyzator czy może zostać na rowerze tylko odwrócić go do góry kołami?

Oczywiście najpierw należy spuścić powietrze z amora tak?

Edytowane przez SovaLTD
Napisano (edytowane)
Ale jak już będziesz to robił, to zdejmij dolne golenie i nasącz olejem gąbeczki w uszczelkach kurzowych.

 

Rower stał do góry kołami przez jakieś pół godziny, więc chyba się nasączyły. Ja nie zdejmowałem amora z roweru, więc przewód hampla był cały czas podłączony i nie wiem czy dało by się zdjąć dolne lagi, no ale nawet jak to zapomniałem o tym :P

Nie jest to nic trudnego, najwyżej zdejmę jeszcze raz, bo olej mam zamiennik oryginału, więc jest tani.

 

A oto ile było oleju w amorku. W prawej gioleni nie było tak źle, natomiast w lewej dosłownie tyle co kot napłakał.

 

 https://lh4.googleusercontent.com/-gNYU4JOI9D0/VTPpGwyS-WI/AAAAAAAAAlM/-yoESE51GSU/w1520-h855-no/20150419_190322%5B1%5D.jpg

Edytowane przez SovaLTD
Napisano

Nowe amorki zwykle są za suche i zawsze warto zajrzeć i dosmarować. Gąbki nasączą się olejem osobno, a potem dodatkowo wlewa się zalecaną ilość oleju do lag. Inaczej gąbki wciągną olej, a na dnie amortyzatora znowu masz sucho lub tyle ile było od nowości :sweat:

Napisano

@up, czyli wg. Ciebie moja robota poszła na marne? Ja pisząc, że rower stał do góry kołami przez pół godziny miałem na myśli, że przez jakieś 15 min był w nim jeszcze stary olej, później 5 min zlewania starego i 10 min z nowym olejem i skręcanie do kupy wszystkiego.

Wydaję mi się, że przez pierwsze 15 min gąbki wchłonęły już taką ilość oleju, że więcej już nie były w stanie przyjąć a nawet jeśli nie, to twoja teoria i tak mija się z prawdą, bo przez ostatnie 10 min nie mogły wchłonąć więcej niż kilka ml, więc suszy na pewno nie ma!

Czyli wg. Ciebie ile powinienem nalać oleju do każdej lagi, 50 ml?

Napisano

Spokojnie :D Zauważ, że między gąbkami, a dolnymi lagami są jeszcze całkiem szczelne ślizgi przez które olej przeciska się co najwyżej podczas pracy amortyzatora, a nie przelewa się swobodnie.

Ale ja tylko sieje zwątpienie może głupi jestem :icon_redface:

 

Instrukcja Rock Shoxa zaleca nasączyć gąbki przed montażem osobno, a olej wlać osobno, ale kto wie może FOX to inna para kaloszy?

  • Mod Team
Napisano

W foxie jest dokładnie tak samo. Nasączanie gąbeczek to jedno, a olej na dole to drugie. Fox zaleca, aby gąbeczki wrzucić do oleju na jakieś parę minut,aby dobrze wchłonęły olej.Zresztą olej z dołu miałby pewne trudności aby przedostać się tak wysoko w czasie jazdy. Poza tym,jeśli dobrze pamiętam, to do nasączenia gąbeczek używa się Fox Fluid.

Ale nic straconego.... jest oddzielna procedura na wyczyszczenie i nasączenie gąbeczek. Stosowałem i polecam.

 

Napisano

Generalnie to dałem ciała, bo faktycznie mogłem nasączyć te gąbki i miałbym spokój, jednak po tej całej mojej operacji gdy pouginałem amora to lagi zrobiły się o wiele bardziej śliskie, niż przed więc raczej gąbki są nasączone :)

Pojeżdżę trochę i zobaczę, jak zrobią się suche to rozbiorę go jeszcze raz i przesmaruje te gąbki.

Napisano

witam,

 

podepnę się pod temat, pytanie o olej do dolnych lag do modelu FOX 32 Float CTD Factory ( tłumik FIT), wiele osób pisze o oleju z oznaczeniem 10 W , na stronie Foxa przy moim modelu widnieje 20 W. Z doswiadczenia który olej polecacie, dodam, że ważę 75kg

  • Mod Team
Napisano

Olej 20W ( Fox Gold Oil ) jest dedykowany tylko dla modeli F32 z określonym typem uszczelek kurzowych ( nr kat. 803-00-878). Dla modeli ze starszymi uszczelkami ( 803-00-613 i 803-00-079 )ten olej nie powinien, a wręcz nie może być używany. Nie można go stosować jako zamiennik dla Fox Fluid w komorze powietrznej.

  • Mod Team
Napisano

Cóż, można zastosować ideę złotego środka i dać 25 ml,ale prywatnie dałbym 30 ml. Nie powinno się nic dziać,a smarowanie będzie wydajniejsze.

Napisano

ok, dzięki

 

dodam, że ponad tydzień temu napisałem do FOX-a dwa e-maile w tej sprawie i nie odpowiedzieli do dzisiaj , stąd moje pytanie na forum. A czytałem, że odpisują natychmiast .........

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...