Skocz do zawartości

[rama] Rama przełajowa do przekładki z roweru na grupie Alfine


polpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zacznę w sposób następujący:

 

Imię: Paweł

Wiek: 25

Waga:100 kg

Wzrost: 180 cm

 

posiadam:

Kross Street Scraper o następującej specyfikacji:

 

Rama: 28'' aluminium 6061
Widelec: sztywny aluminiowy czarny
Przerzutka tył: Shimano Alfine 8
Hamulec przód: Shimano Alfine
Hamulec tył: Shimano Alfine
Manetki: Shimano Alfine
Korba: Shimano Alfine
Łańcuch: Shimano CN-HG53
Piasty: Przód Shimano HB-M495A-S;tył Shimano Alfine SG-501
Opony: Ralf Bohle 28"x1.35"Marathon Racer
Obręcze: Alexrim DF23
Kierownica: HL Corp aluminium
Wspornik kierownicy: HL Corp aluminium
Wspornik siodła: HL Corp aluminium
Stery: VP-A41AC
Siodło: Velo 4102
Pedały: VP-199
Suport: Shimano Alfine

 

Problem:

Za mała rama (19 cali). Za cholerę nie mogę dobrać odpowiedniej geometrii, która byłaby dla mnie wygodna. I tak - albo obrywają nadgarstki albo męskie narządy  - więc obrywają nadgarstki. Na pewno nie pomaga wspornik kierownicy ale czuję, że rama jest za mała. Ponadto geometria tego roweru nie pozwala wbrew pozorom "zaszaleć" z prędkością.

Natomiast to co cholernie podoba mi się w tym rowerze to osprzęt alfine, no może oprócz hamulców, bo są one mi po prostu nie potrzebne (tarczowe hydrauliczne) jednak chyba ze mną zostaną, chociaż sama dźwignia prosi się o to żeby być połówką.

 

Pomysł:

Biorąc pod uwagę zalety osprzętu alfine oraz to, że w tym rowerze nie pasuje mi zasadniczo tylko rama, no i klamki hamulców przyszedł mi do głowy pomysł stworzenia - na bazie tego co posiadam - roweru przełajowego.

 

Pytania:

1. Czy wykorzystanie w tej klasie rowerów osprzętu alfine w ogóle jest możliwe i czy ma sens? 

2. Jeśli nie można z przyczyn technicznych wsadzić do takich ram osprzętu alfine lub nie ma to sensu to co polecacie, by jak najbardziej "komfortowo usportowić" ten rower. (jaka rama)

3. Jaką ramę moglibyście polecić w kategorii cena/ma to już sens uwzględniając odpowiedzi, które udzieliliście na dwa powyższe pytania.

4.Czy do swojej koncepcji roweru zakupiłbym rozsądną ramę cr-mo w cenie poniżej 1 tyś. zł?

5. Czego bym potrzebował do ewentualnej przekładki (po wybraniu ramy)?

 

Rower miałby pozwalać pokonywać trasy na jakie pozwalają obręcze i opony - czyli 99% niezły asfalt.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza myśl : skoro nie możesz dopasować się do roweru komfortowego skąd pomysł by kupić mniej komfortowy? 

 

Chociaż aluminiowy widelec może być jednak po części zaprzeczeniem komfortu... Może zamiast stalowej ramy przełajowej  amortyzowana rama trekingowo cross? 

 

Ale ma być szybciej, czyli jeszcze bardziej na kierownicy? stąd pomysł na przełaj, ale może na kierownicę z leżakiem (lemondkę ) zamontujesz na próbę? Nie wiem jak brzuch i kręgosłup to zniesie...

 

Nie rozumiem jak nie możesz dopasować się do ramy 19,  ale mam tylko 75 kilo i możliwe że styl jazdy wpływa na uczucie komfortu.... Przed zmianą ramy poprosiłbym kogoś zaufanego, rowerowo, żeby krytycznie popatrzył na Twoją pozycję. Usiądź w kilku ustawieniach, zrób z oddali zdjęcie swojego profilu pomyśl o zmianie siodła mostka... Są też dostępne propozycje dopasowania jeźdźca do rumaka przez pomiary statystyczne i bardzo dokładne pomiary Ciebie.... Im bardziej dziewiczy kolarz tym większa szansa na sukces w pozycji wyznaczonej, koszt spory niestety Specialized jeden z tych systemów promuje w wybranych sklepach...czyli musi być drogo... :)  W kilku sklepach możesz usiąść na inne rowery i znów zrobić sobie zdjęcie z boku z tej samej odległości.....    

 

Jeszcze raz co jest przyczyną niewygody, nie skutkiem...  kierownica za nisko za daleko za szeroko zły kąt zadarcia kierownicy, pozycja zbyt stroma czy łagodna? A może za cienkie opony i sztywny bijący w nadgarstki wideec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Dzięki za odpowiedź.

Masz trochę racji :)

 

I dlatego pytałem się o ramę Cr-Mo. :)

Niestety ramy cr-mo na których mógłbym zbudować rower przełajowy kosztują powyżej 2000 zł a na razie muszę pakować kasę w edukację.

Rowe ten byłby akurat bardzo komfortowy, ze względu na większą ramę i materiał z jakiego zbudowano samą ramę. :)

Ogólnie wiem jak będzie wyglądał mój następny rower :)

 

Wczoraj w kilka godzin, szperając w necie doszedłem do następujących wniosków:

 

1. problemem jest sztyca siodełka i NIEREGULOWANY wspornik kierownicy, samo siodło to też porażka.

2. dużym problemem jest aluminiowy widelec. Niestety Cr-Mo nie znajdę z mocowaniem na hamulec tarczowy. A carbon to połowa wartości roweru.

 

Rozwiązanie:

1. Wymiana wspornika, kierownicy na stalową, sztycy i siodełka. Nowe rogi.

 

Danke za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...