Skocz do zawartości

[piasty ]redukcja średnicy z 15mm do 10 mm bądź 9mm


Gość HydraulicznyCyborg

Rekomendowane odpowiedzi

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Witam,mam problem

Mam amortyzator pod qr 5 mm oś9 mm. Podczas szybkiej jazdy w fazie skrętu koła, tarcza hamulcowa przednia dzwoni o metalowe klocki, co jest uciążliwe i zwiększa opory toczenia.golenie mają haki pod 9mm. Chciałem kupić piastę dt swiss 350 ale są tylko na 15 i 20 mm osie.lagi nowe do reby kosztują 800 zeta.i tu mam pytanie: czy są przejściówki na 9mm oś dt swiss z osi tru axle 15 mm? Na ich stronie są szybkozamykacze na 9mm ale nie widzę przejściówek. Ta opcja jest najdroższa bo wymaga kupienia przejściówki(gdzie?)zamykacza za120 i piasty za206 zeta

Wpadłem na pomysł aby to ominąć i czy jest to możliwe aby kupić piastę na 15 mm i wytoczyc z 10 mm śruby maszynowej oś 9mm i zredukować średnicę w piascie przejściówka?czy są takie dostępne redukcje? Możliwe jest zdobycie redukcji z 15 na 10 mm? Wtedy nie trzeba wytaczac śruby tylko rozwiercic haki goleni na 10 mm. Trzecia opcja najtańsza jest wytoczenie osi 9 mm że.śruby 10 mm o długości większej aby możliwe było zacisniecia haków nakrętka, następnie nakręcenie konusow z piasty kulkowej slx jak w systemach starszych piast.

Co o tym myślicie?

Pzdr

Napisano

Ja właśnie doszedłem do podobnego wniosku.

Do piasty 15mm w przyszlym tygodniu będę robił adapter z 15mm na 9mm pod zacisk Thrubolt, co powinno usztywnić widelec na standardowy szybkozamykacz

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Ja właśnie doszedłem do podobnego wniosku.

Do piasty 15mm w przyszlym tygodniu będę robił adapter z 15mm na 9mm pod zacisk Thrubolt, co powinno usztywnić widelec na standardowy szybkozamykacz

A mógłbyś zrobić adapter na 10 mm z 15 mm?
Napisano

na 10mm nie ma sensu, nie ma specjalnych zaciskow.

Zamiast przekombinowywać pozostałbym na Twoim miejscu przy 9mm thrubolcie, zysk w sztywności będzie i tak duży

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

na 10mm nie ma sensu, nie ma specjalnych zaciskow.

Zamiast przekombinowywać pozostałbym na Twoim miejscu przy 9mm thrubolcie, zysk w sztywności będzie i tak duży

To za ile i kiedy mógłbyś zrobić te adaptery?
Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

A koszt też w środę?

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

tez w srodę będę wiedział, bo robię ich 20 i nie wiem ile mnie policzy firma gdzie to robie :)

jak coś to pisze się na komplet do jednej piasty(zależy od ceny)
Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

tez w srodę będę wiedział, bo robię ich 20 i nie wiem ile mnie policzy firma gdzie to robie :)

I jaka cena tychże przejściówek?

Pzdr

  • 2 tygodnie później...
Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

No akurat skonwertować 350 na QR to trudno nie jest

http://www.bike24.com/p2123598.html

M

Nie interesuje mnie qr 5MM bo bym 350 Na 5 mm qr kupił od razu. Interesuje mnie redukcja z15 mm tru axle do 9 mm thrubolt od dt swiss.

 

Dawid zapodaj cenę za komplet

Pzdr

Napisano

RWS + tulejka to już z 10% ceny sensownego amora z osią 15mm.

Wzrost sztywności będzie raczej kosmetyczny.

 

DT też sprzedaje conversion kit 9/100 thru bolt

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

RWS + tulejka to już z 10% ceny sensownego amora z osią 15mm.

Wzrost sztywności będzie raczej kosmetyczny.

 

DT też sprzedaje conversion kit 9/100 thru bolt

Jakie 10%? Piasta 206zl, 112zl trubolt,i przejściówka. A nowy amor reba z manetka blokady i solo air -taki prawie jak mam (mam dual air) 15 mm to 2000 zł kosztuje.
Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Jednym słowem wydasz ponad 400 peelenów i zyskasz całe nic.

Niestety kombinatorstwo zawsze wychodzi najdrożej ;)

tak na pewno nawet 206 zl piasta +150 zł przeplot(+szprychy) oś 9 mm juz sobie wytoczyłem ze sruby 10 mm wiec tru bolta nie potrzebuje(112 zł do przodu) i przejsciówka ze tam 35 zł to wychodzi mniej niz 800 lagi do reby czy 2000 zł nowy amor. nie wciskaj mi mitów ze 9 mm nic nie da jako lita sruba na nakretke w porównaniu do jakiegos gówna qr 5 mm majacego luzy w wydrązonej osce 9 mm . jak co s nie wypali to mam piaste slx na kulkach gdzie ta sruba 10 mm została wytoczona wlaśnie pod konusa z tej piasty. mam wiec szerokie mozliwosci.

pzdr

Pozatym Dawid stwierdził ze9mm stykie

Napisano

Drążona oś 9mm zaciśnięta od obu stron przez QR na 5mm szpilce ma ten sam problem co przelotowa oś 9mm - otwarte haki i arachityczną konstrukcję spodu lag.

Obecny wideł zawsze możesz sprzedać i kupić również używany lub nawet pokusić się o nie używany zdemontowany z nowego roweru.

 

Takie jest moje zdanie na ten temat ale jak najbardziej życzę Ci...abym się mylił.

 

 

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

i jak Dawid masz te redukcje? po ile one chodza za komplet?pzdr

Napisano

Tragedia z realizacja, po tygodniu odkladania sprawy na jutro dzisiaj w narzedziowni stwierdzili ze nie maja czasu na to. Zlecenie poszlo do nastepnej firmy, wybaczcie za opoznienia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...