Aquamoeba Napisano 18 Kwietnia 2015 Napisano 18 Kwietnia 2015 Witam. Jako że niedawno przesiadłem się na fulla i nie do końca ogarniam jeszcze ten temat. Mam ramę dun con tosa inu i przy mocowaniu dampera są 3 dziury. I pojawia się pytanie: do czego one służą? Do montażu różnej długości damperów? Do zmiany geometrii ramy czyli pracy zawieszenia ? tutaj zdjęcie: https://www.dropbox.com/s/1srpi40ryae1pdh/Screenshot_2015-04-18-15-29-57.jpg?dl=0 pzdr
Aquamoeba Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Napisano 19 Kwietnia 2015 Najwyraźniej nie ma sensu korzystać z tego forum.
adriansocho Napisano 23 Kwietnia 2015 Napisano 23 Kwietnia 2015 Kolega nie popatrzył na zdjęcie i już się pospieszył z odpowiedzią. Przełożenie dampera do innego otworu zmienia skok. Największy jest, gdy górne oczko dampera jest zamocowane najbliżej osi obrotu czarnej dźwigni. Wtedy też (bez zmiany sprężyny) zawieszenie zrobi się miększe. Po co zmieniać skok? Żeby np. dostosować do skoku widelca.
Aquamoeba Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 Kolega nie popatrzył na zdjęcie i już się pospieszył z odpowiedzią. Przełożenie dampera do innego otworu zmienia skok. Największy jest, gdy górne oczko dampera jest zamocowane najbliżej osi obrotu czarnej dźwigni. Wtedy też (bez zmiany sprężyny) zawieszenie zrobi się miększe. Po co zmieniać skok? Żeby np. dostosować do skoku widelca. Pojawiła się kolejna sprawa. A mianowicie gdy kupiłem ramę miałem w niej zamontowany damper 200 mm. Gdy ją rozłożyłem okazało się, że do ramy zmieści się damper 222. https://www.dropbox.com/s/vknm11ljpp6r77e/20150427_185318.jpg?dl=0 Teraz pytanie, czy rama może się uszkodzić gdy zamontowany jest krótszy damper? Oraz czy nie uszkadza to dampera?
adriansocho Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Raczej nie powinno być problemu, ale sprawdź, czy żadne elementy wahacza nie uderzają w ramę w okolicach MINIMALNEJ DŁUGOŚCI dampera (dla dampera 200x55 mm jego minimalna długość to ok. 145 mm).
Aquamoeba Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 No to rama nie ma nawet tak dalekiego skoku. Wygląda na to, że obecny damper jak i rama nie współpracują (rama pozwoli wykorzystać około 60% skoku dampera). Czyli nie mam wyjścia i muszę znaleźć odpowiedni damper.
tobo Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 A jaki masz obecnie? Powietrzny, sprężyna stalowa? Możesz regulacjami ingerować w działanie? Czy tylko zmiany w środku? Jeśli oryginalnie jest 200 a ty założysz 222 to znacząco zmienisz geometrię roweru.
Aquamoeba Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 Kupiłem go z fox vanilla r. Wydaje mi się że nie był to standardowo damper do tej ramy i rama miała standardowo 222 (rama miała nawet odbicia jak by od zbiornika wyrównawczego amortyzatora). Koleś który mi ją sprzedał najwyraźniej się kompletnie na tym nie znał (nie wiedział jaki to rozmiar ramy, jakiej średnicy jest sztyca podsiodłowa ani jak ustawić sag bo twierdził że rower jest za sztywny a jak dostałem ramę to sprężyna była prawie maxymalnie skręcona). Jak bez dampera zginałem ramę to mocowanie najniżej było około 160 (czyli tak jak skok dampera na 222 mm). Chciałem kupić fox float ctd 200 mm ale nie bedę w stanie wykorzystać nawet pełnego jego skoku. Za to przy damperze 222mm rama pozwoli użyć całego skoku. Bynajmniej tak mi się wydaje.
tobo Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Jaki masz sag - dokładnie o ile ugina się amor? Ile odbojnik przesuwa się na tłoku?
Aquamoeba Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 Sag ustawiłem tak jak w instrukcji foxa, tzn 12.7 cm a tłok wsuwa się cały na 50.8 cm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.