Skocz do zawartości
  • 0

Rower dziecka 20' - dźwignia hamulca zbyt daleko

Gość at999

Pytanie

Cześc

Moja 8-letnia córka dostała rower http://www.zasada-rowery.pl/?id=106&p=88  (koła 20). Rower w sam raz dla niej, ale dżwignia hamulca jest zbyt daleko i córka nie sięga - na dodatek dźwignia jest dość krótka i wymaga dość dużego nacisku (przy maksymalnym wciśnięciu nadal jest daleko od kierownicy.

Poniżej zdjęcie znalezione w sieci - identyczne jak u córki.

Czy jest możliwa poprawa tego? Samej dźwigni chyba nie da się przybliżyć, ale może da się poluzować linkę, aby hamulec zbliżał się bardziej do kierownicy przy wiekszym nacisku? A może wymienić dźwignię na inną (dam radę sam?) jestem laikiem...

xo2qsi.jpg

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączę się do wątku.

Regulacja śrubą niewiele pomaga - po dołożeniu długiej śruby zwykła sprężynka od długopisu nie utrzymuje stałej pozycji i śruba się odkręca. Większy wychył (mniejszy ruch)- tak by było to komfortowe dla dziecka - powoduje problem ze skokiem szczęk.

Czy nie ma jakiegoś rozwiązania "gotowego"?

Zmieniałem klamki, bo takie jak na obrazku nie dość, że daleko, to jeszcze ciężko pracowały. Nowy rower ze sklepu, a dzieciak jeździć nie mógł. Jakieś Shimano porządne klamki za kilkadziesiąt złoty i złota rączka, to powinno rozwiązać problem.

Ps. Dlaczego nowe klamki, bo rękojeść w tych była po prostu za krótka. Klamki z długą rękojeścią, takie jakby mniej sportowe.

Szkoda, że nie porobiłem zdjęć, bo rowerek oddałem i pojechał za granicę.

Garlock

Na zdjęciu klamki nie wyglądają zbyt zachęcająco. Ich "juniorski" charakter kończy się na krótszej dźwigni.

Kąt pomiędzy kierownicą a manetką zdecydowanie przekracza wymagane 90 st.  Ale i tak podjadę do Dec`a i zobaczymy na żywo.. a potem opiszemy wrażenia!

Wygląd nie ma tu najmniejszego znaczenia - chodzi o bezpieczeństwo i komfort (też psychiczny ;)) podczas jazdy.

Zarchiwizowany