ziemian Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Witam Mam problem ponieważ po złożeniu roweru na nowej ramie i nowych częściach zostawiłem sobie stare koła i jak mam założone tylne koło to gdy nim poruszam lekko na boki to wyczuwam luz dość mocny tak z 2-3mm. Jak jeździłem na tym to podczas jazdy jest to bardzo wyczuwalne, co więcej w tym kole jest dość spora centra. Specyfikacja koła: Piasty: Joy Tech Obręcze: Mach1 Exe Szprychy: jakieś tanie szprychy ze stali nierdzewnej Co myślicie o tym, co zrobić ??? Póki co nie mam kasy, żeby wymienić piasty na nowe, choć za jakiś czas tak właśnie zrobię póki co muszę to doprowadzić do użytku. Jakieś propozycje ???
seraph Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 2-3 mm to jest ogromny luz i nie tylko jest wyczuwalny, ale wręcz nie da się jeździć. Po pierwsze to rozbierz piastę i sprawdź co jest w jakim stanie, bo może jest tylko rozkontrowana, a może są do wymiany tylko konusy, a może też i kulki. Jeśli nigdy nie dobierałeś się do piasty to rób to nad jakimś pojemnikiem - nie będziesz musiał szukać kulek
siimon Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Jeżeli długo tak jeździłeś to od razu zainwestuj w nowe konusy i kulki.
tobo Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 2-3 mm to jest ogromny luz i nie tylko jest wyczuwalny, ale wręcz nie da się jeździć. Dlaczego?
ziemian Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Napisano 17 Kwietnia 2015 Długo tak nie jeżdżę, ale jednak zdarzyło się. Jutro wezmę to i prze serwisuję piastę i zobaczymy.
seraph Napisano 18 Kwietnia 2015 Napisano 18 Kwietnia 2015 Dlaczego? Eh no dobra da się (kolega udowodnił) tak samo jak da się jeździć z krzywym kołem - ważne, że się w widełki mieści. Koła się kręcą to rower działa i właśnie taką ignorancję promujmy, a że sprzęt jest na granicy kompletnego zużycia to tylko lepiej dla serwisów... Może i lepiej pasowałoby "nie powinno się jeździć", ale po co się czepiać?
ziemian Napisano 18 Kwietnia 2015 Autor Napisano 18 Kwietnia 2015 Nic nie udowodniłem bo jazda na takim kole to zrobienie niecałego kilometra i jak to zauważyłem od razu koło zdjąłem i aktualnie je serwisuję Mam mały problem, wykręciłem konusy, ściągnąłem oś piasty, wyciągnąłem uszczelkę i kulki i teraz przyszła pora na odkręcenie bębenka i tu jest problem. Za cholerę nie mogę go odkręcić trzyma tak mocno śruba, że po prostu masakra jakaś. Fukałem tak brunoxem żeby może lekko to poluzowało, ale nic to nie dało. Ktoś ma jakiś pomysł ???
tobo Napisano 18 Kwietnia 2015 Napisano 18 Kwietnia 2015 Eh no dobra da się (kolega udowodnił) tak samo jak da się jeździć z krzywym kołem - ważne, że się w widełki mieści. Koła się kręcą to rower działa i właśnie taką ignorancję promujmy, a że sprzęt jest na granicy kompletnego zużycia to tylko lepiej dla serwisów... Może i lepiej pasowałoby "nie powinno się jeździć", ale po co się czepiać? Nie da sie przynajmniej dla mnie znaczy ze jest to niemozliwe albo niebezpieczne. A co do odkrecania bebenka - czasami potrzebna jest przedluzka. Krecisz we wlasciwa strone?
ziemian Napisano 18 Kwietnia 2015 Autor Napisano 18 Kwietnia 2015 Tak w dobrą, przedłużkę też miałem i kurrr no nie odkręcę. Nie wiem co tam jest nie tak.
seraph Napisano 19 Kwietnia 2015 Napisano 19 Kwietnia 2015 Zapytam głupio: która to jest dobra strona?
ziemian Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Napisano 19 Kwietnia 2015 Wszystko robiłem wg tego: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580 Tam masz na jednej z fot pokazane
seraph Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisano 20 Kwietnia 2015 Ja w piaście SRAM rozkręciłem bębenek bez zdejmowania go z piasty. Wszystko jest do zrobienia tylko trzeba może troszkę bardziej na kulki uważać.
ziemian Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Napisano 20 Kwietnia 2015 Tak tylko cholera jakim cudem to może być aż tak przykręcone, że nawet klucz się gnie- nie bardzo możliwe, a używałem jeszcze dodatkowo przedłużki aby zwiększyć siłę odkręcania. Zapiekło się czy co ??? I tak na 99% wymienię teraz jednak tylne koło, ale to chciałbym zrobić i doprowadzić do odpowiedniego stanu i sprzedać
adriansocho Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisano 20 Kwietnia 2015 Zaraz, może ktoś mi powiedzieć, po co zdejmuje się bębenek w celu zlikwidowania luzów na piaście?
ziemian Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Napisano 20 Kwietnia 2015 Serwisuję piastę wg tego: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580 Co do Zlikwidowania luzów to tutaj sprawa wygląda trochę inaczej bo szczerze mówiąc nie wiem jak to zrobić ??? Aczkolwiek jeżeli nikt tutaj nie pomoże to gdzieś to na bank znajdę
Negator Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 Czy jest możliwe, że usunołem luz dokręcając tylko śrubę kontrującą od strony CenterLocka ręką. Czy za chwilę znowu luz się pojawi? Jeżeli rower jest na gwarancji lepiej dać do serwisu czy można samemu dokręcić konus.
tobo Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 Ręka i kontra - to nie zadziała Czy można samemu? Wszystko można, jednak jeśli luz sie pojawił to serwis powinien to zrobić. Samemu dokręcić - masz dostęp do konusa i klucz do tego? Bo zwykły płaski pasował nie będzie.
Negator Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 Trzeba by tarczę wykręcić. Ale zastanawia mnie, czemu luz znika jak dokręcam tylko kontrę. No i czy nie będzie problemu z gwarancją jak sam To zrobię.
tobo Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 Luz znika bo konus jest dokręcony na tyle że luzu nie ma. Kręcąc nakrętką w prawo dokręcasz też konus który obraca się razem z nią.
tobo Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 Ale co ma być z gwarancją? Masz luz, jedziesz do serwisu. Koło/rower jest nowe to powinno to zostać zrobione na gwarancji. Poza tym nie masz narzędzi by to zrobić - demontaż tarczy, klucz do konusów, klucz 17tka płaska.
tobo Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 To ja nie rozumiem. Masz narzędzia ale dokręcasz palcami? Luz łożysk to kwestia gwarancyjna jeśli części są nowe - rower, piasta. Ile czasu trwa w tym momencie gwarancja - nie wiem co powie sprzedawca. Ja, jeśli rower byłby w dobrym stanie wizualnym, czysty, smar w łozyskach czysty to skontrowałbym luz za darmo. Chyba że od zakupu minęły miesiące. Na co masz stracić gwarancję?
Classified Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 2-3 mm to jest ogromny luz i nie tylko jest wyczuwalny, ale wręcz nie da się jeździć. Czy ja wiem czy zaraz ogromny...a jeżdzić da się jak długo kulki nie wypadają z bieżni. Tylko co to za jazda Tak czy owak każdy luz na osiach ponad ten roboczy stanowi po pierwsze zagrożenie bezpieczeństwa a po drugie wymaga natychmiastowej interwencji. Inaczej bieznie i konusy zjadą się tak, ze piasta będzie do wymiany... Jak brak gwarancji to samemu dokręcić konusy i skontrowac przeciwnakrętkami, jak na gwarancji to dać do serwisu. Przy czym szczerze powiedziawszy nie wiem, czy regulowanie łożysk kulkowych samodzielnie rzeczywiście skutkuje utratą gwarancji? W sumie to procedura eksploatacyjna? Hmm? Jak to z tym jest?
Negator Napisano 28 Maja 2015 Napisano 28 Maja 2015 Stąd też było moje pytanie czy jak sam zagrzebię to normalnie będę miał gwarancję. Zobaczę co na to sprzedawca. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.