moby1655 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Witam !Interesuje mnie taki projekt jak w temacie. Rower będzie potrzebny dla osoby o wadze 130 kg, więc wybrałem MTB , sztywny widelec, żeby zniwelować wagę roweru. Nie wiem co z napędem. Czy jest możliwość zainstalowania z tyłu przerzutki np z kasetą 7 rz, a z przodu tylko jeden blat bez manetki ?Nie będę miał problemu ze znalezieniem sztywnego widelca o długości podobnej do amortyzowanego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Co do widelca może troche. Co do napędu z tego co się orientuję to można zrobić z przodu jeden blat i z tyłu 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Zwykle instalując sztywny widelec zaburza się geometrię, gdyż współczesne ramy MTB są dostosowane do widelców o skoku 100mm. Zamienniki 1:1 nie są jakoś mocno rozpowszechnione. Surly robi takie, ale to koszt... Nie bardzo rozumiem, co kolega miał na myśli przez stwierdzenie "zniwelowania masy roweru". Przy 130kg ja osobiście bym widelec zostawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moby1655 Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Zwykle instalując sztywny widelec zaburza się geometrię, gdyż współczesne ramy MTB są dostosowane do widelców o skoku 100mm. Zamienniki 1:1 nie są jakoś mocno rozpowszechnione. Surly robi takie, ale to koszt... Nie bardzo rozumiem, co kolega miał na myśli przez stwierdzenie "zniwelowania masy roweru". Przy 130kg ja osobiście bym widelec zostawił. Ta osoba, bardzo chce maksymalnie zniwelować wagę roweru i zaproponował sztywny widelec. Też wydaje mi się ,że amortyzowany będzie bezpieczniejszy. A co zrobić z przednim napędem ? Co byście konkretnie zaproponowali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) Dodam też, że napęd 1x7 jest lekko "nie na czasie" i już lepiej, a nawet taniej (dostępność) zrobić 1x8. Co do sztywnego widelca to można dostać dobry stalowy za niecałe 400 zł lub tańszy aluminiowy, carbonowe kosztują tyle co dobry amortyzator... Stalowy wizualnie nie pasuje do alu ramy, aluminiowy jest sztywny niemiłosiernie, a carbon jest drogi - oczywiście mówimy o widelcach z kompensacją wysokości. Z przodu normalnie można dać 1 blat i nie ma wtedy manetki naturalnie Pozostaje jednak problem spadającego łańcucha, wiec konieczna jest prowadnica, napinacz lub specjalna zębatka z wydłużonymi zębami np HCC. Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moby1655 Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Dodam też, że napęd 1x7 jest lekko "nie na czasie" i już lepiej, a nawet taniej (dostępność) zrobić 1x8. Co do sztywnego widelca to można dostać dobry stalowy za niecałe 400 zł lub tańszy aluminiowy, carbonowe kosztują tyle co dobry amortyzator... Stalowy wizualnie nie pasuje do alu ramy, aluminiowy jest sztywny niemiłosiernie, a carbon jest drogi - oczywiście mówimy o widelcach z kompensacją wysokości. Z przodu normalnie można dać 1 blat i nie ma wtedy manetki naturalnie Pozostaje jednak problem spadającego łańcucha, wiec konieczna jest prowadnica, napinacz lub specjalna zębatka z wydłużonymi zębami np HCC. Podałbyś kolego jakieś linki do komponentów, żeby zbudować taki napęd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 HCC - to jest najbardziej elegancki sposób. Można kupić najtańsza przerzutkę przednią i zrobić z niej "trzymacz" łańcucha. Są też gotowe lub takie cudaki. Trzeba pamiętać też o linii łańcucha - przednia zębatka powinna być równo ze środkiem kasety, czyli w miejscu średniej "standardowej" zębatki korby. Wystarczy też krótszy łańcuch niż normalnie. Z tyłu nie ma problemu działa i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Jeśli liczba przełożeń nie ma znaczenia, to może piasta wielobiegowa? W każdym razie ja bym sugerował z tyłu dać 9 rzędów - można dostać manetkę przerzutkę i kasetę zarówno nówkę jak i używane w normalnym stanie. Z przodu koniecznie system prowadzenia łańcucha albo koronka narrow-wide. Widelec-któryś z tych solidniejszych (Author, Mosso, a najlepiej by było ogarnąć stalowy widelec z mocowaniem pod tarczę). Hamulce tarczowe. Szerokie opony. Czy użytkownik roweru będzie przez większość czasu siedział na siodełku, zwłaszcza w bardziej wyboistym terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moby1655 Napisano 18 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Czy użytkownik roweru będzie przez większość czasu siedział na siodełku, zwłaszcza w bardziej wyboistym terenie? Tylko jazda w siodełku wchodzi w grę. Na pewno nie będzie stawał na pedały:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Konieczność naprawy/wymiany zbyt słabych komponentów może być bardziej denerwująca/uciążliwa niż odejście od idei niskiej masy. W związku z tym brakiem możliwości wstawania, dla komfortu rowerzysty i ochrony roweru przed dużymi obciążeniami np. przy wjeżdżaniu pod krawężnik ja bym dał sztycę amortyzowaną (lub siodło na sprężynach). Tak samo, zadbałbym o BARDZO WYTRZYMAŁE tylne koło. Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez adriansocho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.