ekiero92 Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Witam! Jestem 100 procentowo zdecydowany na wymiane nieszczesnej przerzutki shimano tourney. Od samego poczatku mozna bylo odczuc ze cos jest nie tak z ta czescia napedu, niemniej jednak staralem sie traktowac ja jak najlepiej, ale z czasem stracilem cierpliwosc (mysle ze nie trzeba zbyt wiele tlumaczyc). Mysle o zmianie na alivio/deore z naciskiem na deore bo cenowo przednia przerzutka nie wydaje sie byc drogim elementem, wiec chce kupic cos co nie bedzie sprawialo mi trudnosci dluzszy czas. Obecnie zamontowany tourney (o ile dobrze przestudiowalem forum) jest rodzajem top swing. Slyszalem, ze ten rodzaj przerzutki jest lzejszy i delikatniej "chodzi" natomiast jest mniej zywotny niz down swing do ktorego czytajac opinie, jestem bardziej przekonany, choc nie ukrywam ze skoro ten element nie jest tak drogi to chcialbym aby dzialal jak najbardziej komfortowo i w takim wypadku powinienem rozejrzec sie za opcja "top". Teraz do rzeczy: 1. Jaki model top oraz down swing powinienem wziac pod uwage? Skupiam sie nad deore, jednak nazwa nie konczy sie na tym slowie, sa rozne modele i gubie sie w tym, stad prosze o pomoc. 2. Czy istnieje mozliwosc zamontowania down swinga, gdy wczesniej zamontowany byl top? 3. Czy kazda przerzutka (przykladowo top) powinna pasowac czy sa jakies konkretne wymagania typu rodzaj korby, rodzaj ramy itd? 4. Skoro juz przy wymaganiach, to czy rodzaj prowadzenia linek (u mnie ida dolem ramy) ma jakis wplyw na sposob dzialania danego typu przerzutki? 5. Top czy down swing, zalezy mi na komforcie, jezdze raczej spokojnie. Oto niezbyt dobre, ale zawsze zdjecia, aby nie okazalo sie ze cos "namotalem" lub http://imageshack.com/i/f0qGecddj lub http://imageshack.com/i/pdivF14lj Z gory dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Zdjęcia mi się nie otwierają. Podstawową kwestią jest dopasowanie przerzutki do korby. Jeśli układ ma się dać wyregulować bezproblemowo, to przerzutka musi być dostosowana do pojemności i stopniowania korby. Czyli jeśli masz korbę, która ma 48-38-28 (lub 42-32-22) zęby, to szukasz przerzutki, której pojemność jest oznaczona jako 20T, Jeśli masz 48-36-26 (44-32-22), szukasz pojemności 22T itp. Za to nie przejmuj się za bardzo tym, czy przerzutka dedykowana jest pod inną ilość rzędów z tyłu, niż masz. To ma marginalne znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Nie wiem o co chodzi z tymi zdjeciami, postaram sie to naprawic. Moja korba ma 48 zebow na najwiekszej zebatce i 28 na najmniejszej, wiec bedzie to 20t. Tylna przerzutka to altus ktory obsluguje 7/8rz, ale skoro nie jest to istotne to tylko lepiej. edit: zdjecia powinny sie juz wczytac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 A to sprawa jest prosta: z dedykowanych pod tą pojemność nie ma już nic lepszego niż fd-m412 Tutaj masz wszystko opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Kilka troszke lepszych zdjec: https://imageshack.us/i/f0SKC7Uuj https://imageshack.us/i/eyg6wyIWj https://imageshack.us/i/p5syoB7ej Nie ma juz nic lepszego tzn? Rozumiem ze ta pojemnosc to jakby mniej przyszlosciowa wersja (wraz z wersja korby) skoro temat zawiesza sie na alivio? Deore juz nie wchodzi w gre? Sprawdzilem ten model i znalazlem (przykladowo) cos takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/New-SHIMANO-Alivio-Front-Derailleur-FD-M412-31-8-34-9mm-Top-Swing-/251468122245?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a8cab0885 Jest on jednak w wersji top, jednak nadal nie wiem czy moge zamontowac cos z down swingiem. I jeszcze jedno - co oznacza "31.8/34.9mm" i jak sprawdzic zgodnosc tych wymiarow z moim rowerem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Rozumiem ze ta pojemnosc to jakby mniej przyszlosciowa wersja Powiedziałbym, że to jest bardzo przeszłościowy standard i to cud, że jeszcze da się do niego dostać coś poziomu Alivio. Możesz zaryzykować z przerzutką 22T. Z tego co widzę niektórzy producenci stosują je do korb 20T i da się to wyregulować, ale sam nie testowałem, więc nie ręczę za skutek. co oznacza "31.8/34.9mm" i jak sprawdzic zgodnosc tych wymiarow z moim rowerem? Suwmiarką Te wymiary to zewnętrzna średnica rury podsiodłowej, konkretnie informacja, że przerzutka sprzedawana jest z adapterem pozwalającym założyć ją na rury o w/w średnicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Hmmm, czyli w takim razie dlaczego podany przez Ciebie Alivio wydaje sie byc najlepsza opcja? Czemu nie np. Deore? Nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze nie powinno byc duzej przebitki cenowej miedzy nimi, wiec czemu akurat padlo na ta przerzutke? Suwmiarke trzeba bedzie zakupic:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Czemu nie Deore? A widziałeś gdzieś pod 22T? Bo ja nie. Stąd: jeśli chcesz przerzutkę dedykowaną pod Twoją pojemność, bierz m412. Jak nie boisz się eksperymentów, możesz brać pod 22T, ale to już na własną odpowiedzialność - zwyczajnie nie wiem, czy u Ciebie będzie się to dało wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Stad wlasnie moja sugestia na temat tego czy ta pojemnosc nie jest mniej przyszlosciowa, skoro wyzszej klasy przerzutki jej nie obsluguja. Dzieki za pomoc - bede rozgladal sie za w miare tanim Alivio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 No jest mniej przyszłościowa. Tyle, że to jedyny pewniak. Kupując co innego może się okazać, że u Ciebie nie da się tego sensownie wyregulować i będziesz się męczył albo do zmiany przerzutki, albo korby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Dzisiaj dotarla do mnie nowa przerzutka Alivio. Od razu przeszedlem do montazu i regulacji i co sie okazalo... Nigdy wczesniej nie mialem okazji wymieniac nic w rowerze, wiec bylo to dla mnie zupelna nowoscia. Po kilkunastu probach wyregulowania, dotarlem do momentu gdzie wszystkie biegi wchodzily i schodzily, niestety nie tak plynnie jak wczesniej w poprzedniej przerzutce. Do tego wrzucanie z 2 na 3 bieg wymaga uzycia sily, od czego moze to zalezec? Rozumiem ze napiecie linki powoduje ze biegi wskakuja wyzej, tylko dlaczego teraz musi byc az tak mocno napieta aby udalo sie korzystac z najwiekszej zebatki? Ogladalem kilka poradnikow lecz nadal nie wiem jednej rzeczy. Czy ta barylka przy manetce, podczas montazu linki do przerzutki powinna byc wkrecona czy wykrecona na maxa? Tzn czy powinna byc jakby napieta czy poluzowana aby potem ewentualnie ja luzowac czy napinac? Przerzucanie z dolnej na srednia zebatke wychodzi calkiem plynnie, lancuch ustawilem tak aby nie ocieral o (patrzac z gory) lewa czesc prowadnicy, lecz czy regulujac sruba "H" powinienem zastosowac te sama zasade przy gornej zebatce? Czyli lancuch powinien byc jak najblizej lewej scianki prowadnicy? Czy moze wlasnie odwrotnie, blizej prawej ktora szybciej zrzucalaby lancuch na srednia zebatke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 zy ta barylka przy manetce, podczas montazu linki do przerzutki powinna byc wkrecona czy wykrecona na maxa? Teoretycznie powinna być bardziej wkręcona niż wykręcona. Z doświadczenia powiem, że lepiej ją wkręcić prawie do końca, bo zwykle przy montażu linka jest niewystarczająco napięta i łatwiej to skorygować baryłką. czy regulujac sruba "H" powinienem zastosowac te sama zasade przy gornej zebatce? Czyli lancuch powinien byc jak najblizej lewej scianki prowadnicy? Czy moze wlasnie odwrotnie, blizej prawej ktora szybciej zrzucalaby lancuch na srednia zebatke? Bliżej prawej, ale tak, żeby nie ocierać przy napiętym łańcuchu i najcięższym przełożeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Ok, udalo mi sie wyregulowac i na logike przy najmniejszym przelozeniu lewa strona prowadnicy jest blizej lancucha i przy najwiekszym przelozeniu prawa strona. Problem jest niestety na srodkowej zebatce przy przelozeniu 2x3 2x4 2x5 lancuch lekko ociera o przerzutke. Na duzej zebatce wszystko smiga, na malej tak samo. Jak reguluje to srubami to albo ktoras przerzutka nie "wchodzi" (powiedzmy z 1 na 2 // czy 2 na 3) albo nie dzialaja plynnie. Stanelo na tym ze wszystkie biegi wchodzi, jednak przy srodkowej zebatce ciezko o zupelna cisze. I znow wracam do poprzedniej kwestii - dlaczego po zmianie przerzutki, "trojka" wchodzi tak ciezko? Rozumiem ze nalezaloby zmienic linke czy pancerz ale skoro dzialalo wzorowo przed zmiana, to dlaczego bezposrednio po nie nabijajac przebiegu jest inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 przy przelozeniu 2x3 2x4 2x5 lancuch lekko ociera o przerzutke Upewnij się, że przerzutka jest odpowiednio zamontowana. Może trzeba ją odrobinę obrócić w którąś stronę. Co do trudności ze zmianą biegów póki co nie mam pomysłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Postaram sie ja delikatnie obrocic, natomiast wczesniej wiem ze nie byla zbyt idealnie zamontowana, jednak nie wystepowaly podobne problemy. Gdyby byla zle zamontowana to prawdopodobnie duza i mala tarcza rowniez bylyby glosne, jednak sa bardzo kulturalne. Mimo to zaraz przyjrze sie czy aby na pewno przerzutka jest rownolegle do korby i na pewno dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekiero92 Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Ok wszystko smiga jak nalezy, niestety w dalszym ciagu wrzucanie "trojki" sprawia klopoty, linka jest tak napieta ze z kolei przy zrzucaniu na nizszy bieg az slychac huk. Nie bede sie tym przejmowal, wazne ze biegu chodza poprawnie. Po kilunastu km uzytkowania, czuc znaczna poprawe, mimo napietej linki, korba nie blokuje sie przy podjazdach podczas redukcji biegu, o bylo mocno irytujace w Tourney. DZIEKI ZA POMOC! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.