Skocz do zawartości

[piasta] Dt Swiss tył - wymiana łożysk


kolo1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam . Właśnie wziąłem się za serwis pasty Dt Swisa 1600 ( podobna w budowie jak 240 ) i mam mały problemik z wyjęcie łożyska od strony bębenka . Potrzebny jest tam klucz na wielowpust , aby odkręcić pieścień na zapadki rachet . Gdzie można taki klucz dostać , bo jakoś nie mogę znaleśc w necie . A może jest inny sposób na odkręcenie tego pierścienia ? Pozdrawiam . 

Napisano

Nie ma innego sposobu, jest w tym zestawie :

http://dt4you.com/DT4YOU/Serwis/Service%20Kits/HWTXXX00NTK24S.jpg

Cena zestawu 838 zł :whistling: , dostępny tu (w formularzu ostatnia strona, pozycja 5 od dołu) :

http://www.dt4you.pl/page_inny10.php?osCsid=ba47b79e03ca489e6707916eeebe0139

 

Taniej wyjdzie dorobić w zakładzie obróbki metali.

W dobrym serwisie rowerowym powinni taki mieć ... mogę dodać, że jest to mocno przykręcone ...

Napisano

Najlepszy sposób - klucz zamocowany w imadle i kręcić kołem, idzie bardzo ładnie ... również go mam, ale nie wyślę, bo drugiego (gdyby zginął w drodze) znajomy tokarz mi nie dorobi :bye2: już o ten jeden trułem mu d..ę .

Napisano

Dzięki Panowie za pomoc .O kurna , cena kosmiczna - chyba lepiej poszukam serwisu który mi wymieni łożysko . Pozdr. 

Napisano

Trzeba będzie ten klucz jednak dorobić . A może któryś z Kolegów ma zajechane zębatki rachet ( chętnie odkupię ) , potrzebuję na wzorca dla tokarza - dobrych mu nie dam bo jeszcze zgubi i będę ponad stówę w plecy . Z góry dziękuję . Pozdrawiam . 

Napisano

 

 

może któryś z Kolegów ma zajechane zębatki rachet

 

Jak są stalowe (tego nie jestem pewien w 100% bo nigdy nie trzymałem w ręce) to masz gotowy klucz !

Wystarczy dospawać coś za co pociągniesz kluczem lub złapiesz w imadło  :)

 

Pozdro 

Napisano

Nigdy nie trzymałem części ratcheta w ręce ...

Ale jeśli są zrobione z jakiegoś gatunku stali to spawanie nie powinno robić problemu ... nowych bym nie spawał ale jak są w jakiś sposób uszkodzone ... dlaczego nie ?

 

Pozdro 

Napisano

 

 

Ale jeśli są zrobione z jakiegoś gatunku stali to spawanie nie powinno robić problemu ..

Jeśli jest zrobiony ze stali do ulepszania cieplnego np. w stylu 45 (a  raczet raczej jest hartowany) to spawanie robi się mocno problematyczne.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Weź się walnij w ... co mnie to obchodzi, sam sobie robi problem jeśli klucz widnieje oficjalnie na jego stronie i jesli DT zastrzegł sobie prawa do tego klucza .

Napisano

Panowie spokojnie:) Polak potrafi;/

Prawda jet taka , że to sami producenci wymyslają udogodnienia w postaci kluczy, czesci itp bez ktorych kupna nic nie zrobisz (np.126 p mozna bylo pewnie rozkrecic za pomoca 4 kluczy).

Jesli klucz bylby w normalnej cenie nikt by się nie bawił w dorabianie, kombinowanie. Ja jakis czas temu trafilem lozysko o poszerzonym pierscieniu wewnetrznym , czemu mialo to sluzyc ? nie wiem chyba wyciagniecie 4 razy tyle kasy niz za markowe lozysko bez klonierza wewnetrznego.

 

Wracajac do tematu watpie ze dedykowany klucz przenosi jakies szczegolne sily przy odkrecaniu i odkrecaniu albo mialo jakies inne uzasadnione zastoswanie. Jeżeli tak to trzeba zwrocic honor Dt Swiss i uszanowac  patent, isc do serwis i wymienic. Pewnie wymiana z 50 zl kosztuje+czesci, po co sie denerwowac kombinowac.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...