Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kaseta po przebiegu 2200.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Pytanko czy kaseta chodziła z jednym czy kilkoma łańcuchami? Z przodu jeden czy dwa blaty? Pzdr

 

Napisano

Z przodu w 2 blaty. Mam 3 łańcuchy. Zmieniam co 400-500 kilometrów.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Tam gdzie najwięcej praktycznie się używa zostawiłeś łańcuch i zasłaniający pancerz..... 

 

Mam napęd 1x11 z blacikiem 32, więc najbardziej zużywa się na trzech najmniejszych koronkach, które są odsłonięte.

Środek kaset służy tyko temu aby łańcuch miał po czym przejść na największe koronki.

Edytowane przez radziuGD
Napisano

Ładnie. Chyba naprawdę jeździsz w błocie po kolana i masz nogę jak Amstrong po podwójnej dawce EPO.

 

Moja 1,5 roczna kaseta XT 10z po 6500 km przebiegu, bez problemu przyjęła nowy łańcuch - musiałem jedynie wymienić koronki 15z i 17z.

Jeśli wymieniłeś 20 procent kasety to nie przyjęła bez problemu :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

przejechane mam na kasecie deore xt 11-42 1000km i uwazam ze do mojego stylu jazdy jest okey prawie zero zuzycia koronek, niedawno zalozylem korbe deore xt kupilem z dwoma blatami zwykla 28/38 i dokupilem narow 34, zamiast 38 wstawilem 34, wersja oczywiscie zwykla nie ta odsunieta o 3mm ta odsunieta o 3 mm tylko i wylacznie przyda sie do rowerow z oponami fat tzw 3 cale i nic wiecej , kupujac suport XTR jest mozliwosc przesuniecia korby sa dolaczone 3 podkladki z czego na 100% dwie wchodza na strone z 3 moze byc problem moze byc malo gwintu na miskach . dwie podkladki to wlasnie okolo 3 mm. zestaw polecam naprawde lekki i sztywny , jakbym mial kupic xtr wogle sie to nie oplaca koszty takiej korby poprostu sa chorendalne a pracuje tak samo jak XT. w cenach xtr mozna ladniejsze korby kupic SRAM lub FSA.

Napisano

 

 

Kolego doczytaj manuale i nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo ktoś rozwali sobie gwint, albo kolana, bo będzie jeździł z niesymetrycznie ustawionymi pedałami. Te podkładki (2,5mm) nie służą do dowolnego ustawiania położenia korby. W przypadku suportu 68mm zakładasz 3 podkładki (dwie po stronie prawej (napędu) + jedna po stronie lewej), a w przypadku posiadania suportu 73mm tylko 1 podkładka po stronie  prawej (napędu). Są jeszcze podkładki 0,7mm i 1,8mm stosowane w przypadku posiadania osłony łańcucha. Innych opcji nie ma.

Napisano

no  i nowa kaseta deore xt juz w sprzedazy 359 zeta


kowal sie pulta ze ja kogos wprowadzam w blad to pokaz w ktorym miejscu napisalem cos co wprowadza innych w blad haha czytaj ze zrozumieniem napisalem tylko ze sa 3 podkladki i tyle , nic nie sugerowalem jak i czy je zakladac

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Korby w wersji boost występują tylko w konfiguracjach 34x24 i 36x26. Czy do takiej korby można przełożyć zębatki 38x28 z korby nie-boost?

Napisano

Korby w wersji boost występują tylko w konfiguracjach 34x24 i 36x26. Czy do takiej korby można przełożyć zębatki 38x28 z korby nie-boost?

 

Nie wiem jak BOOST jest rozwiązany w shimano ale w SRAM czy RaceFace BOOST jest robione przez inny (bardziej płaski) profil zębatek, długość osi i ramiona się nie zmieniają. "Normalna" zębatka ma offset 6mm a BOOST 3mm.

Teoretycznie możesz jeździć bez zębatek BOOST, będziesz miał linię łańcucha przesuniętą 3mm do ramy i na najmniejszej zębatce przy kręceniu do tyłu prawdopodobnie łańcuch będzie się wdrapywał na sąsiednią.

Napisano (edytowane)
i na najmniejszej zębatce przy kręceniu do tyłu prawdopodobnie łańcuch będzie się wdrapywał na sąsiednią.

To jedyna wada, ale praktycznie nieuciążliwa, bo chyba mało kto jeździ na 1:11, a tym bardziej kręci do tyłu. Ale ważne też, by nie przesunięte zębatki nie haczyły o widełki, a szeroka opona nie ociera o łańcuch. Teoretycznie w piastach 148mm LŁ kasety dostała +3mm, a zatem idealnie powinna się pokryć z LŁ tradycyjnej korby. Oprócz wspomnianej wady jest też zaleta, przy kręceniu do tyłu na największej koronce kasety, łańcuch nie powinien już spadać na mniejsze.

Edytowane przez Arni220
Napisano

To w napędach 2x11 na najniższym przełożeniu też przeskakuje łańcuch? Myślałem, że ten problem występuje jedynie w napędach 1x.

 

Wolałbym nie kombinować z linią łańcucha, chciałem się tylko dowiedzieć jakie są przewidziane przez producenta opcje jeśli kupię rower z boostem. Podejrzewam, że zalecana przez Shimano linia łańcucha, bardziej odsunięta od ramy, jest też lepsza pod kątem zużycia napędu jeśli większość czasu jeździ się na wyższych biegach.

 

Na stronie Shimano nie znalazłem żadnych konkretów (powinni się bardziej przyłożyć do specyfikacji), ale w linku poniżej sprzedają same ramiona korby jako "boost only" i piszą, że mają one zmodyfikowany pająk, który przesuwa linię łańcucha o 3mm na zewnątrz, więc wychodzi na to, że zębatki zostają takie same jak bez boosta. Poza tym nie widziałem na razie zębatek Shimano specjalnie pod boosta.
http://www.artscyclery.com/Shimano_XT_M8000-B_Crank_Arm_Set/descpage-SHCA80B.html

 

W takim razie chyba wszystko się zgadza, bo rozstaw śrub w korbach boost i nie-boost jest taki sam, a przednia przerzutka direct mount dla boosta obsługuje zębatki do 38 zębów. Ewentualny problem może być jeszcze z tylnymi widełkami jeśli są zbyt szerokie i zębatki 28/38 nie mieszczą się z odpowiednim luzem, ale to już trzeba się przyjrzeć konkretnej ramie.

Napisano

To w napędach 2x11 na najniższym przełożeniu też przeskakuje łańcuch? Myślałem, że ten problem występuje jedynie w napędach 1x.

 

 

Tylko w 1x11, choć przy 2x11 można tak ustawić przednią przerzutkę że z każdej tarczy będzie dostępny cały zakres kasety.

Napisano (edytowane)

Z tym chyba problemu nie ma. Jeśli łańcuch spada z największej koronki kasety gdy blat korby 1rz jest w pozycji ~50mm, to tym bardziej powinien spaść gdy w 2x11 będzie na blacie, bo jego pozycja jest jeszcze dalej od osi ramy (~52mm) dzięki czemu mamy jeszcze większy przekos.

 

 

 

Ewentualny problem może być jeszcze z tylnymi widełkami jeśli są zbyt szerokie i zębatki 28/38 nie mieszczą się z odpowiednim luzem, ale to już trzeba się przyjrzeć konkretnej ramie.

.

Tak, dokładnie, z jakiegoś powodu nie zrobili seryjnie 38/28 i pewnie właśnie z tego. Trzeba indywidualnie by przymierzyć tak samo jak byśmy chcieli wsadzić normalną korbę, też może nie wejść, o tym napisałem właśnie wcześniej.

Edytowane przez Arni220
Napisano

Z ciekawości sprawdziłem i zgodnie ze wzorami, które ktoś tutaj wyprowadził wynika, że różnica pomiędzy promieniami tarcz 28z i 26z to 4 mm (jak w "Prawie jazdy" u Kazika  :)) lub 7.6%:
28z: 56.7 mm
26z: 52.7 mm
(promienie kół wyznaczonych przez piny łańcucha nawiniętego na tarcze).

Napisano

Stary temat, ale to jest warte podkreślenia:

 

 

The ideal boost chainline is actually ~49-50mm if you have adequate chainstay clearance and don't run plus-sized tires.  This means that in most cases the current Wolf Tooth Drop Stop chainrings are perfectly suited for Boost rear hub  bikes.  The reason we don't make 46-47mm chainline rings for non-boost bikes is that most bikes have inadequate chain clearance for "average" sized chainrings (30t-32t) at that narrow chainline.

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

składam obecnie rower na ramie boost ktm master i chciałbym dobrać odpowiednio napęd i przerzutki proszę o poradę !!!!

Na stronie shimano niewiele pisze o korbach boost, zakładałem że użyję tarcz 38-28 ale okazuje się że zazwyczaj korba boost występuje z tarczami 36-26 obawiam się czy 36 to nie będzie dla mnie za mało ( obecnie w innym rowerze 27,5 mam korbę 38-28 i na prostej 38-11 to tak na styk ) teraz pytanie czy mozna zastosować blaty 38-28 ?

czy przerzutka xtr 9020 ds e-type będzie odpowiednia?

na tył myślę że kaseta to 11-40 i  wystarczy wiec jaką zmieniarkę zastosować do tej kasety  gs?? czy zmiana kasety na 11-42 determinuje zmianę zmieniarki na długi wózek??

 

Napisano (edytowane)

Na stronie shimano niewiele pisze o korbach boost, zakładałem że użyję tarcz 38-28 ale okazuje się że zazwyczaj korba boost występuje z tarczami 36-26

 

Korby boost występują tylko w wersjach 36-26 i 34-24, a 38-28 po prostu nie ma: http://productinfo.shimano.com/#/spec/2.3/MTB/Crankset.

 

 

czy przerzutka xtr 9020 ds e-type będzie odpowiednia?

 

Jeśli to ta rama: http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/hardtail.html?action=bike_details&bike_id=36&cHash=e69c4b423587f6fdaaaa7a8fd234b9b3, to powinna pasować 9020-E, ale side-swing.

 

 

obawiam się czy 36 to nie będzie dla mnie za mało ( obecnie w innym rowerze 27,5 mam korbę 38-28 i na prostej 38-11 to tak na styk )

 

36-26 przy kole 29" to praktycznie idealny odpowiednik 38-28 przy kole 27.5" (o 0.2 km/h wolniejszy przy tej samej oponie).

 

 

teraz pytanie czy mozna zastosować blaty 38-28

 

Z tego co czytałem zębatki w korbach boost i nie-boost powinny być takie same, więc jeśli blaty 38-28 zmieszczą się w tej ramie, to możesz kupić korbę boost 36-26 oraz, oddzielnie, zębatki 38-28 albo całą korbę nie-boost 38-28 i przełożyć zębatki. Musisz jednak upewnić się, czy będzie wystarczająca ilość miejsca pomiędzy zębatkami, a tylnymi widełkami.

 

 

na tył myślę że kaseta to 11-40 i  wystarczy wiec jaką zmieniarkę zastosować do tej kasety  gs?? czy zmiana kasety na 11-42 determinuje zmianę zmieniarki na długi wózek??

 

W przypadku SLX oraz XT odpowiedź brzmi "2 x tak", natomiast, o ile nie ma błędu na stronie, przerzutka XTR w wersji GS nie nadaje się do żadnej kasety przy napędzie 2x11, bo ma za małą pojemność. Przy dwurzędowej korbie do kasety 11-40 potrzebujesz pojemność co najmniej 39, a do kasety 11-42 co najmniej 41. XTR GS ma pojemność tylko 37: http://productinfo.shimano.com/#/spec/2.3/MTB/Rear%20Derailleur.

Edytowane przez MD11
Napisano (edytowane)

Przy oponie 57mm na 36:11 i kadencji 110 rozbujamy się do 47,8. Te proste muszą iść raczej w dół ;) Tym niemniej na maratonie czy szybkim zjeździe szału to jeszcze nie robi, ale czy jest tragiczne? Tarcza 38 da nam 50,5km/h czyli 2,7 szybciej. Chyba na tyle można sobie pozwolić, bo nadrabiaja to +6 obrotów (116). Wprawdzie moc pewnie spadnie, ale nie sądzę by było to bardzo upierdliwe.

Tak jak kolega pisze, ja bym kupił 36/26, potestował i dopiero wymieniał.

Zauważ jeszcze jeden plus takiej konfiguracji, dłużej można jechać z blatu bez zmiany na młynek, a więc jazda będzie przypominać jazdę na napędzie 1x11.

Osobiście z tego też powodu proponował bym kasetę 11-42.

Edytowane przez Arni220
Napisano (edytowane)

Rzeczywiście, sami podają, że max dla GS to 42, ale jednocześnie pojemność przerzutki jest określona na 39T, czyli za mało, bo:

(42 - 11) + (36 - 26) = 41

Jedno przeczy drugiemu.

 

mam w domu korbę xt 38-28 wiec jak zakupię boosta 36-26 to sprawdzę

 

Jak sprawdzisz to daj znać, czy działa. :)

Edytowane przez MD11
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...