Skocz do zawartości

[2016] Nowa grupa Shimano XT M8000 11-speed


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Przecie to lipa. Taki myk głównie dla wyglądu. Miałem to w Zee i sądzisz, że cokolwiek chłodziło jak się pruło kilka km w dół?? Klocki to podstawa a te Shimano ma nie najlepsze. Sprawa druga po jakie licho chcesz kupić nowe XT kiedy im zwyczajnie nie wyszły. Stare czyli obecne SLX'y są lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HESHER, wystarczy się chwilę zastanowić ile ciepła może się wydzielać podczas intensywnego hamowania, czyli w sytuacji gdzie te radiatorki mają niby najbardziej pomóc. A potem dla porównania zajrzyj sobie do typowego komputera czy wzmacniacza audio i pomyśl, że tam zwykle musisz rozproszyć tylko marne kilkadziesiąt watów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiatory coś dają na pewno, ale problem jest w tym, że klocki Shimano są kiepskie i nie wytrzymują wysokich temperatur (tutaj winą jest skład mieszanki). Gdyby EBC miały radiatory to pewnie byłoby jeszcze lepiej ;)

 

@Lumperator, Ty na serio z tą wagą? Różnica to będzie pewnie max kilkanaście gram ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie radiatory sa za male zeby odczuc różnicę. Ja mam porownanie z a2z gold i sa wyraźnie mocniejsze. Z tego co pamietam roznica w wadze to bylo 7 albo 14g

E: znalazłem post w którym była o tym mowa. Oba modele to organiki (te bez radiatora na alu blaszce)

617e416ab1b387f8c31442e6d9722538.jpg807026e8aafde5210196800dfd1d45f3.jpg

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Bejker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiatory coś dają na pewno, ale problem jest w tym, że klocki Shimano są kiepskie i nie wytrzymują wysokich temperatur (tutaj winą jest skład mieszanki). Gdyby EBC miały radiatory to pewnie byłoby jeszcze lepiej ;)

 

@Lumperator, Ty na serio z tą wagą? Różnica to będzie pewnie max kilkanaście gram ;)

 

Mam u siebie te klocki z radiatorami, ale coś mi przód słabo hamuje (tarcza czysta). Spróbuję je wypalić i przetrzec papierem. Kupiłem EBC na wszelki wypadek, więc niebawem sprawdzę co tu jest grane. Co do wagi, zwykła ciekawość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa druga po jakie licho chcesz kupić nowe XT kiedy im zwyczajnie nie wyszły. Stare czyli obecne SLX'y są lepsze. 

A co z nimi jest nie tak? Mam klamki m8000 i różnicy w pracy w porównaniu do m785 nie ma żadnej ale może zacisk coś nie bangla? Jeden mój zacisk m987 się rozcieka coś i planuje wymianę na zacisk m8000 a zasiałeś właśnie we mnie ziarno niepewności czy czasem nie pójść w zaciski m785 :D

Edytowane przez Kaczorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z nimi jest nie tak? 

 

Generalnie świetne hamulce choć sporo sztuk trzeba zwyczajnie wziąć na serwis. Chodzi o prawidłowe odpowietrzenie. Sprawa druga to sporo modeli wyrażnie puchnie na dłuższych zjazdach i tu idzie o tył. Kolejna sprawa to efekt podpompowania czyli na początku klamka się zapada by po 2-3 ponownych naciśnięciach wróciło wszystko do normy. Jak już napisałem gdzieś w nowym rowerze niech by były ale jak bym miał kupować nowy set to na SLX'ach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich jedyny problem to szybkie przegrzewanie się hamulców przy intensywnym hamowaniu. Klamki przy tym pracowały normalnie, przy czym przy mocniejszym zagotowaniu tarczy zaczęła spadać siła hamowania. Dobre klocki powinny poprawić sytuację lub rozwiązać problem. Gdy kupowałem swoje, nie było dostępnych hamulców z klockami metalicznymi - tylko żywiczne. Chyba się to nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zmartwiliście uwagami do nowych XT. Właśnie chciałem się na nie przesiąść na lato, czekałem aż będa sety z okładzinami metalicznymi (cały czas nie ma, można dokupić okładziny osobno), ale teraz to sam nie wiem czy nie kupić SLX...

 

Z innej beczki - czy są jakieś przeciwskazania (poza zużyciem tarczy) żeby do metalików stosować tarcze do żywicznych? Mam prawie niezużyte i nie wiem mogę je wykończyć czy jest sens dokupować nowe tarcze do metalicznych w przypadku zmiany hampli. Czy taki zestaw będzie gorzej hamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania są podzielone, większość raczej uważa że to marketing i nie ma różnicy ani w sile hamowania ani odporności na ścieranie, ale jest w komforcie. Te "resin only" to w Shimano najniższa półka, potrafią się giąć, potrafią mieć bicie od nowosci, albo nabrać go po mocniejszym hamowaniu. Skoro kupujesz hample z prawie najwyższej półki to raczej nie chcesz ich mieszać z tarczami które będą psuły nie tyle samą moc hamowania, ale komfort za który też płacisz kupując XT.

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zmartwiliście uwagami do nowych XT.

 

Uzupełniam swoją opinię. Pojeździłem w niedzielę po Beskidzie Śląskim. Szlaki typowo górskie, na których nie rozpędza się do 60km/h tylko po to, żeby ostro hamować przed zakrętem na stromym zjeździe. Nie było też bardzo długich zjazdów. Efekt: żadnych problemów z hamulcami. Nie dotarłem nawet do piszczenia nagrzanych hamulców. Nie jest zatem aż tak źle, jeśli tylko nie ma konieczności bardzo intensywnego hamowania. Za wczoraj mogę wystawić 5 szkolnej skali ocen, ale oczywiście ulepszenie klocków uważam za konieczne.

 

 

Z innej beczki - czy są jakieś przeciwskazania (poza zużyciem tarczy) żeby do metalików stosować tarcze do żywicznych? Mam prawie niezużyte i nie wiem mogę je wykończyć czy jest sens dokupować nowe tarcze do metalicznych w przypadku zmiany hampli. Czy taki zestaw będzie gorzej hamował.

 

Moim zdaniem nie ma sensu. Jeśli to prawda, że się szybciej zużyją, to jaki to problem, skoro są tanie?

Główna różnica to masa i wygląd. Cięższe trudniej przegrzać (większa pojemność cieplna). To tylko kawałek stali...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Uzupełniam swoją opinię. Pojeździłem w niedzielę po Beskidzie Śląskim. Szlaki typowo górskie, na których nie rozpędza się do 60km/h tylko po to, żeby ostro hamować przed zakrętem na stromym zjeździe. Nie było też bardzo długich zjazdów. Efekt: żadnych problemów z hamulcami. Nie dotarłem nawet do piszczenia nagrzanych hamulców. Nie jest zatem aż tak źle, jeśli tylko nie ma konieczności bardzo intensywnego hamowania. Za wczoraj mogę wystawić 5 szkolnej skali ocen, ale oczywiście ulepszenie klocków uważam za konieczne.

 

Ja je chce kupić właśnie na intensywnie hamowanie, na Alpy w lipcu. Rok temu miałem średnią przyjemność jeżdżenia w okolicach Saalbach na M395 i było słabo. Konieczne postoje co kilka minut na długich zjazdach, dla schłodzenia i żywica przestawała hamować. Deadline na zakup mam połowę czerwca i tak dumam co robić SLX czy XT. Kupiłbym zeszłoroczne, ale nie cierpię tych oczonych, srebrnych klamek :)

Zakładam, że Ty masz żywiczne, więc może metaliki nie powinny mieć problemu na mocnych hamowaniach - bo okładziny wytrzymują chyba wyższe temperatury..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli zmienisz te 395 na XT na żywicy, to nic się nie polepszy.

 

Mam żywiczne. Też zmieniałem z M395 (też nabyłem je jako część roweru Giant... - kojarzę Twój rower z galerii) i jeśli chodzi o odporność na przegrzewanie, to mi się pogorszyło. Tzn. przegrzewające się XT mi nie puchną ani nie zapadają się, ale przegrzewają się szybciej i to jest gorsze.

 

Zmieniałem jednocześnie tarcze na SM-RT66, które są lżejsze i je obwiniam za gorszą odporność na przegrzewanie. Lżejsze tarcze szybciej się nagrzewają - tak mówi zgodnie fizyka i moje doświadczenia. Dlatego do Twoich zastosowań zostałbym przy obecnych tarczach.

 

Metaliki na pewno poprawią sytuację, ale czy wystarczająco? Do moich zasosowań pewnie tak. Ty może powinieneś od razu celować w tarcze Ice-Tech lub po prostu większe oraz w dobre klocki metaliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przejechałem ponad 1tys. km. na XT 2x11. Żywotność napęd niestety jest słaba. Pierwszy łańcuch zmieniłem po 500km, bo niestety go pokrzywiłem. Drugi ma 500km i już miarka 0,5  wchodzi. Kaseta wygląda jakby miała przejechane z 3k km(porównanie do 9s). Pewnie nowego łańcucha już nie przyjmie. Przód też nie wygląda za ciekawie. Duża tarcza niby stalowa,a wygląda gorzej niż aluminiowa w 9s po 4k. Napęd używany głównie w terenie.(BM, CK i Beskidy Trophy). Jedyne plusy to natychmiastowa zmiana przełożeń, idealne działanie w błocie, zrzucanie o 3 biegi, lepsza(cichsza, lżejsza) praca przedniej przerzutki,   Następną kasetę będe testował z łańcuchem Connexa lub Accenta(YBN) może przedłuży to żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...