Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

Dokręcenie na zjeździe tak, nie wymaga ciasnoty, ale jazda po płaskich szutrach już by tego wymagała i dla tego powinien być wybór.  
 

 

Powinien bo? Bo Tobie osobiście to pasuje? Bo masz rower górski do jeżdżenia poza górami? OK, możesz mieć taki pogląd, ale przyjmij do wiadomości, że jesteś poza typowymi potrzebami a Shimano chce zaspokajać typowe potrzeby.

 

 

 

Logika Shimano jest nastawiona na zysk, a nie na kompleksowe zaspokojenie potrzeb nabywcy. Nabywca ma dać kasę i kupić po to, by za 2 lata powrócić do sklepu i wyłożyć na nową, jedynie słuszną logikę firmy. Proste. Gdyby tak wspaniale o nas dbali, to mieli  byśmy te 5 korb i 5 kaset do wyboru zarówno w 10 jak i w 11s.
 

 

Logika KAŻDEJ firmy jest nastawiona na zysk. Przyjmij to do wiadomości.

 

Chcesz kasety szosowo-górskiej. Nie jest to typowe, więc nie nie dziw się, że takiego produktu nie ma. Może pokombinuj z wymianą małych zębatek w kasecie?

Napisano

Powiedz 80% populacji, że jeżdżąc góralem po nizinnych terenach mają nietypowe potrzeby, to cię wyśmieją.

Ja nie chcę kasety szosowo górskiej, chcę mieć wybór kaset, by je dostosować do warunków i terenu w którym będę jeździł. Czy to tak ciężko zrozumieć? Jeśli tak bezkrytycznie przyjmujesz to co daje firma, to proszę bardzo, kupuj. Za 2 lata wywalą ci XT8000 z katalogu i dadzą XT8001 z jedynie słusznym napędem 11s i kasetami 10-38 żądając dodatkowo wymiany bębenka. Tak to się odbywa, karmienie po łyżeczce, zamiast od razu dać pełny wybór.

Napisano

Powiedz 80% populacji, że jeżdżąc góralem po nizinnych terenach mają nietypowe potrzeby, to cię wyśmieją.

 

A gdy mnie już wyśmieją, to zaczną mieć rację?

 

Nie histeryzuj. Mój brat w tym roku odbudowywał XT 3x9 (akurat pasujące pod jego potrzeby) i nie miał żadnego problemu z dostępnością części a jest to grupa bodajże z 2008 r.

 

Sorry, ale moim zdaniem tupiesz jak dziecko, bo obecna odsłona XT nie pasuje pod Twoje specyficzne potrzeby.

Napisano

Sorki ale doczekaliśmy czasów gdzie rozpiętość przełożeń i wybór szpejów jak tak ogromny, że narzekanie jest zwyczajnie żałosne. Niestety tak bywa jak jest za dobrze a tak jest obecnie. Część z was tutaj mam wrażenie nie odnalazła by się tak z 10 lat wstecz skoro jest mały wybór kaset. 

Napisano

Beskid dobrze mówi. Jest ogromny wybór części, systemów, ilości rzędów, tarcz, kaset i milion innych czynników. Osoby, które mają o tym pojęcie dobrze wiedzą, czego im potrzeba i wybiorą części odpowiadające ich potrzebom. Reszta, dla której rower ma jeździć i tyle wybierze to co dał producent, albo doradzili w lokalnym rowerowym.

Temat dotyczy grupy XT, a nie rozprawy czy zakres przełożeń nada się na na jazdę po szutrostradach.

Napisano

Po prostu niektóre osoby, chciałyby mieć dwublat w jednym blacie :) Żeby nie wiem jak kombinować, opcja 1x11 od shimano będzie urywać skrajne przełożenia. 2x11 byłoby bardzo dobre, gdyby faktycznie zaoferowali dodatkową kasetę 11-36 ze stopniowaniem 11, 12, 14...

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Zamontowałem M8000 SGS do 10rz. i od 1 do 5 biegu łańcuch nie wchodzi w dolne kółeczka i wydaje dziwne dźwięki (ocieranie). Od czego to jest zależne? Zły kąt przerzutki? Dodam, że mam montaż bezpośrednio do haka i tą "przedłużkę" do montażu zdemontowałem.

 

Napisano

Po prostu niektóre osoby, chciałyby mieć dwublat w jednym blacie :) Żeby nie wiem jak kombinować, opcja 1x11 od shimano będzie urywać skrajne przełożenia. 2x11 byłoby bardzo dobre, gdyby faktycznie zaoferowali dodatkową kasetę 11-36 ze stopniowaniem 11, 12, 14...

 

Nawet w fatbike 12.5kg mam 1x10 (11-42) z tarczą 30T przód i do wszystkiego wystarcza, nie ma górki nie do podjechania. Przednia przerzutka została mi już tylko w szosie.

Napisano
Za 2 lata wywalą ci XT8000 z katalogu i dadzą XT8001 z jedynie słusznym napędem 11s i kasetami 10-38 żądając dodatkowo wymiany bębenka. Tak to się odbywa, karmienie po łyżeczce, zamiast od razu dać pełny wybór.

A rozwiązania z obecnego xt będziesz miał w 4 innych grupach i jeśli przełkniesz że części z podmiany nie mają znaczka xt i są ewentualnie lekko cięższe to będziesz w stanie normalnie jeździć.

 

 

 

Powiedz 80% populacji, że jeżdżąc góralem po nizinnych terenach mają nietypowe potrzeby, to cię wyśmieją.

A mają typowe? Bo jeśli oni się będą śmiać to ja mogę również pytając po kiego grzybka kupili rower mający w nazwie "górski"

 

 

 

Nabywca ma dać kasę i kupić po to, by za 2 lata powrócić do sklepu i wyłożyć na nową, jedynie słuszną logikę firmy.

A zdziwiłbyś się jak często nabywca wraca do sklepu w takim celu. Bo ma kaprycho i chce mieć coś nowego. A rower na grupie xt (a nie z jedną przerzutką na wabia) to jego miesięczna pensja, a nie roczna. A Twoje potrzeby - obywatela Polski, kraju miodem i mlekiem płynącego nie są i raczej nie będą brane pod uwagę.   

Zawsze możesz również zaprotestować i np kupić produkty konkurencji. Albo zrobić coś innego co obudzi głodnych zysku właścicieli firm, jak to było np z grip shiftami albo z grupą gx, w której mimo olbrzymiej kasety jest też korba z dwoma tarczami.

 

Gdyby tak wspaniale o nas dbali, to mieli  byśmy te 5 korb i 5 kaset do wyboru zarówno w 10 jak i w 11s.

To znaczy że dbali o nas bo w czasach 9sp wszystkie grupy miały te same rozpiętości kaset, te same zestopniowania korb. A czy dbali wtedy potrzeby tych, którzy chcieli mieć tylko jedną tarczę korby z przodu? :)

Napisano

A czy dbali wtedy potrzeby tych, którzy chcieli mieć tylko jedną tarczę korby z przodu?

 

No i do tego zmierzam, sens zwiększania w nieskończoność  ilości koronek kasety, ma tylko uzasadnienie w napędzie 1 rzędowym. W 2 rzędowym przynajmniej dyskusyjne, a tym bardziej pod obecną postacią. Coś wam pokażę:

http://uzurpator.com.pl/?konwersje-1xx,131

Do mnie ten art przemawia i ewidentnie pokazuje, że 9s wcale się nie zestarzało, a 10s osiągnęło by szczyt, gdyby producent chciał wykonać ideał z odpowiednimi korbami 2x. 11s kaseta to albo dołożenie kolejnej koronki o rozmiarze 46 czy większym dla napedu 1x, albo np. 12z by zawęzić dół kasety dla 2x. W przeciwnym wypadku zaburzony jest bardzo skok przełożeń, który nie wszystkich musi satysfakcjonować.

 

 

A mają typowe? Bo jeśli oni się będą śmiać to ja mogę również pytając po kiego grzybka kupili rower mający w nazwie "górski"

 

Tak można odpowiadać, jeśli pojęcie "nizinne tereny" da się zastąpić słowem "całkowicie płaskie".  Podejście zero jedynkowe, albo góry albo płasko z całkowitym pominięciem terenów pośrednich czyli górki i płasko, jak choćby wzgórza morenowe Północnej Wielkopolski, 3MPK, Kaszuby. 

Napisano

Tobo, takiej przy której najlepiej wykorzystasz cały zakres zarówno kasety jak i korby w zależności od warunków terenowych, idealnie dobierając do tego przełożenia dla zachowania maksymalnej prędkości jazdy :)

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

dla zachowania maksymalnej prędkości jazdy

 

Kontrowersyjne, gdyż mnie na ten przykład maksymalna prędkość  jazdy wali na tęczowo...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano
 

Kontrowersyjne, gdyż mnie na ten przykład maksymalna prędkość  jazdy wali na tęczowo...

Kontrowersyjne dla ciebie, ale nie dla tych co się ścigają :)

 

Pobawiłem się trochę procentami skoku biegu i pokażę wam co mi wyszło w kasetach:

9s

11/13/15/17/20/23/26/30/34 lub 35/36

12/13/15/17/20/23/26/30/36

 

10s

11/12/13/15/17/20/23/26/30/36

11/13/15/17/20/23/26/30/35/42

12/13/15/17/20/23/26/30/35/42

 

11s

11/12/13/14/15/17/20/23/26/30/36

11/12/13/15/17/20/23/26/30/35/42

 

1x11

11/13/15/17/20/2326/30/35/42/48?

 

I co w zw. z tym? A no to, że wcale nie zrezygnowaliśmy z górskiego zakresu biegów (niektórzy tak sugerowali twierdząc, iż powstaną szosowe kasety) robiąc ciaśniejszy dół kasety. Środek został pozbawiony śmiesznych skoków po 10 i 9%, góra poszerzona o większy skok (30=>36 to 16,7%), który czuć na bardzo stromym podjeździe.

Dodatkowo widać, iż w 10s można tak samo zrobić kasetę o rozpiętości od 11 do 42z w której skok nie przekroczy 15%. Wystarczyło tylko dorobić kilka zębatek do korby, by tworzyć sobie przykładowe 36/26 i po problemie. No ale to marny zysk, lepiej jak ludzie zakupią nowe 11s w całości, zamiast odpowiednio sobie za grosze zmodyfikować już doskonałe 10 rzędów.

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Kontrowersyjne dla ciebie, ale nie dla tych co się ścigają

 

Śmię postawić tezę, że takich jak ja jest wiecej niż takich jak Ty :)

 

Procenty-sręty... Tak długo jak nie uda mi się uzyskać przy zestawniu 1x cokolwiek przełożenia w spektrum 2.9 na górze i 0.55 na dole nie zrezygnuję z zestawu 2x cokolwiek na rzecz 1x...

 

Przynajmniej w rowerze górskim używanym w górach...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

Śmię postawić tezę, że takich jak ja jest wiecej niż takich jak Ty

Nie zaprzeczam, choć czytając forum, odnoszę najczęściej inne wrażenie :)

 

 

 

Tak długo jak nie uda mi się uzyskać przy zestawniu 1x cokolwiek przełożenia w spektrum 2.9 na górze i 0.55 na dole nie zrezygnuję z zestawu 2x

Nie oznacza to jednak, że chcąc choć zbliżyć się do tych zakresów, potrzeba przechodzić w 11s i wymieniać połowę napędu. Tak, wiem, nie masz wyjścia :(

 

 

 

i 0.55 na dole

Gratuluję umiejętności, poważnie :)

  • Mod Team
Napisano

 

 

Nie oznacza to jednak, że chcąc choć zbliżyć się do tych zakresów, potrzeba przechodzić w 11s i wymieniać połowę napędu.

 

Trzeba...  

 

Przy blacie 30T i kasecie 10/50 (która jeszcze nie istnieje...) ciagle nie mam najmiękciejszego biegu 0.55 tylko 0.6.

 

Zestaw 34/20T i kaseta 12/36 zadowala mnie w zupełności. Nie bardzo wiem o jakich umiejetnościach prawisz ale cieszę się Twoją radością :)

 

Szacunek...

I.

 

Napisano (edytowane)
Trzeba...

Nieprawda, ty sobie poradziłeś mimo, iz firma nie zapewniła ci odpowiedniej kasety

 

 

 

Nie bardzo wiem o jakich umiejetnościach prawisz ale cieszę się Twoją radością

Może o to chodziło? :)

Edytowane przez Arni220
Napisano

 

 

Prawda... O ile chcesz koniecznie napęd 1x...

A no właśnie. Dla 1xX obecne 11-42 jest i tak za mało by zaspokoić potrzeby wszystkich, a dla 2xX wcale nie potrzeba 11 rzędów, by uzyskać fajne (lepsze) stopniowanie nawet w zakresie 11-42. Stopniowanie korby o 10 zębów też jest złudne :) Wystarczy dorobić odpowiednią (większą) ilość pinów i zmiana będzie identyczna lub nawet lepsza. W M8000 jest ich raptem 4, przy korbie 35/21 może być ich 7, w 36/24 aż 12. Tylko po co tworzyć doskonałość?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...