Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

zauważ, że porównując nowe XT (w konfiguracji 2x11) do starego (2x10) to rozpiętość przełożeń ZMNIEJSZA się!! Bo przy 2x10 można było mieć korbę 38-24 i kasetę 11-36, a w 2x11 to korby mają rozpiętość tylko 10T (38-28, 36-26 lub 34-24) i nie nadrobi tego kaseta 11-40 ps. chętnie wymieniłbym srebrne klapki na klamkach na te czarne z nowych XTków - będzie pasować? można je kupić luzem?

 

Jest jeszcze kaseta 11-42, więc rozpiętość jest praktycznie identyczna w setupie z korbą 38-28.

Napisano

No i co z tego, skoro w 2x11 też będzie działać?

no dobra, nawet zakładając że Shimano dobrze nie zna swoich produktów (sic!) to w set-up'ie 38-28 plus 11-42 otrzymujemy zbliżony zakres przełożeń jak w starym XT z 38-24 plus 11-36

 

czyli M8000 nie daje większego zakresu, tylko (z trudnością) do dorównuje staremu

Napisano

Shimano zna swoje produkty, ale to jest identyczna sytuacja jak z korbami dedykowanymi pod konkretną ilość rzędów kasety lub przerzutkami 8 i 9 sp. Niby dedykowane, a wszyscy tutaj wiedzą, że można mieszać i to działa bez zająknięcia.

Baaa - ja ma przerzutkę przednią 10 rzędową z napisem Dyna-Sys, a mam napęd 3x9 i działa. Tylną przerzutkę co ponoć ogarnia najwyżej 34, a kaseta 12-36 i też działa. Cud nad Kamienną :laugh:

 

Skąd ma kaseta 11-42 wiedzieć, że korba ma 2 blaty, a nie 1? Oni muszą tak mówić, bo więcej zarobią jak ludzie będą wymieniać wszystko chcąc dołożyć lub ująć 1 zębatkę...

Napisano

Jest jeszcze kaseta 11-42, więc rozpiętość jest praktycznie identyczna w setupie z korbą 38-28.

 

A to nie jest tak, że kaseta 11-42 jest dedykowana tylko do 1x11?

 

Wydaje się, że to ze względu albo na pojemność napędu albo inne problemy.

 

Osobiście chętnie jeździłbym na korbie 10rzędowej 38x24 z kasetą 11-40 z nowego XT, ale obawiam się właśnie o problem z pojemnością napędu.

Napisano

Pojemność zawsze można sztucznie zmniejszyć nie stosując skrajnych przekosów - nawet łańcuch można skrócić wtedy, ale nie wydaje mi się żeby to był problem, bo napęd, który Ci się marzy wymaga przerzutki o pojemności 43.

Napisano

a jakim CUDEM kaseta z dziesięcoma zębatkami 11-36 i dołożoną 11stą największą zębatką 40T ma być lżejsza od kasety bez tej 11stej zębatki??????

Napisano

Doczytałem o pojemności przerzutki XT. Jest wystarczająca. Jednak z jakiegoś powodu kaseta 42T nie jest dedykowana do 2x11 a nowe korby są ciasno zestopniowane i wcale nie musi tu chodzić tylko o chciwość producenta. Może chodzić o to jak zachowuje się łańcuch przy małej koronce z przodu, która nie jest N/W.

 

Przy 2x11 i korbie 38/24 kaseta 11-40 byłaby perfekcyjna i wystarczająca jak dla mnie.

Napisano

Może chodzić o to jak zachowuje się łańcuch przy małej koronce z przodu, która nie jest N/W.

1. Po co N/W, skoro masz prowadnicę w postaci przerzutki?

2. Jeśli np. 22x36 działa, to czemu problem miałby sie nagle pojawić przy 24x40?

Napisano

Wydaje mi się że chodzi po prostu o optymalną konfigurację przełożeń. Zauważcie, że kaseta 11-42T jest inaczej zestopniowana na "dużym końcu". Może tylko tyle, albo aż tyle. Nie sądzę, że chodzi o chciwość producenta, bo podejrzewam, że kasety są między sobą w pełni kompatybilne i zamienne.

Napisano

Wątpliwości mogą wynikać z mechanizmu double servo panta, do którego shimano powróciło po kilku latach odrzucenia go w konstrukcjach shadow. Przy tych konstrukcjach, gdzie nie ma dodatkowego zawiasu odsuwającego przerzutkę, przy dużej rozpiętości kasety może pojawić się problem z precyzją dla dwublatu. W wielkim skrócie jest to ta sama przeszkoda co dla użycia xx1 z dwutarczem. Można, ale precyzja cierpi.

 

 

Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem.

  • Mod Team
Napisano

Wnioskować z tego można, iż przerzutki na 1x i 2x, 3x będą inne. Skoro inne, może choć wcale nie musi być tak ( pomijając problem wspomniany wyżej) iż przerzutki 2/3x będą miały maxymalną i nie przekraczalną pojemność do 40t, co za tym idzie dedykowanie kasety 11-42 do 1x11 ma uzasadnienie, bo inny napęd jej nie zdzierży.

 

Wiadomo raczej na pewno, że nie będzie rożnych manetek, w sensie do każdej pod grupy inna żeby totalnie uprzykrzyć życie klientom a shimano zaczyna być w tym coraz lepsze.

 

Oczywiście wcale tak być nie musi, bo ja jeszcze nie macałem nowych XT i szybko to nie nastawi.

Napisano

Przerzutka tylna obsłuży 42T, a przedniej wisi, co się z tyłu dzieje, więc skąd te wątpliwości?

Łańcuch spadający z ogromnej 42T na mała 24 może mieć problemy z utrzymaniem się na swoim miejscu. Mogą być problemy z kręceniem do tyłu, że spadaniem na niższe zębatki kasety.

 

Ty nie masz żadnych wątpliwości. Ja myślę, że Shinano zrobiło by nowe XT z większym zakresem przełożeń, gdyby umiało. Dlatego podejrzewam problemy, w przypadku wyjścia poza zalecenia shimano.

Napisano

Łańcuch spadający z ogromnej 42T na mała 24 może mieć problemy z utrzymaniem się na swoim miejscu. Mogą być problemy z kręceniem do tyłu, że spadaniem na niższe zębatki kasety.

24x42 to różnica 18 zębów. Dokładnie TA SAMA występuje w napędach 3x11 (tam masz 22x40). Tylna przerzutka też raczej będzie ta sama, do tego z przodu masz prowadnicę (przerzutka)... No naprawdę nie wiem, jak miałoby to nie działać :woot:

 

Dlatego podejrzewam problemy, w przypadku wyjścia poza zalecenia shimano.

A ja podejrzewam, że Shimano, jak zwykle przy wprowadzaniu nowego systemu napędu, stara się zrobić klientom wodę z mózgu. Pewnie nie wszystko będzie tak łatwe jak bym chciał, ale akurat kaseta o 2 ząbki większa niż przewidział producent to najmniejszy problem.
Napisano

24x42 to różnica 18 zębów. Dokładnie TA SAMA występuje w napędach 3x11 (tam masz 22x40). Tylna przerzutka też raczej będzie ta sama, do tego z przodu masz prowadnicę (przerzutka)... No naprawdę nie wiem, jak miałoby to nie działać :woot:

 

 Przerzutka przednia nowego XT prawie na bank nie ogarnie przeskoku 18z (o paskudnej dziurze w kadencji nie wspominając). 

Napisano

24x42 to różnica 18 zębów. Dokładnie TA SAMA występuje w napędach 3x11 (tam masz 22x40). Tylna przerzutka też raczej będzie ta sama, do tego z przodu masz prowadnicę (przerzutka)... No naprawdę nie wiem, jak miałoby to nie działać :woot:

Widzę, że wszystkie rozumy zjadłeś, co pozwala Ci wypowiadać się tonem znawcy o nowym XT, którego obaj na oczy nie widzieliśmy...

 

A zauważyłeś, że są 3 wersje przerzutki przedniej?

 

Obstawiam, że dużo kombinacji zadziala, ale kosztem kultury pracy, tj. szybkości zmiany, czy szurania o pantograf na skrajnych biegach.

Napisano

Panowie, może przeczytacie na spokojnie i ze zrozumieniem ostatnią stronę tematu? Mowa była o tym, że kaseta 11-42 nie dogadać się z korbą pokroju 36-24, bo niby przy przełożeniu 24x42 miałby łańcuch spadać. A ja pokazuję, że 18T różnicy między przodem a tyłem występuje oficjalnie, wiec powinno działać czy z przodu będą 2 czy 3 blaty.

Napisano

Ok, taka różnica występuje w 3x11, więc może ta różnica nie będzie problem. Ale są dwa następne pytania. Czy 42T będzie grać z pantografem 2x11?

Czy 38x24 nie będzie kolidować z pantografem przerzutki stworzonej dla 34x24?

 

Sam największą szansę widzę w połączeniu przodu 10s i tyłu 11s z kasetą 40T.

 

Męczy mnie już to gdybanie. Nic mnie nie przekona poza udanymi próbami, więc kończę to wróżenie z fusów.

Napisano

W sprawie kasety... Ostatni akapit na pierwszej stronie. Zastanawiam się w jakim celu ta wymiana zdań. Nieoptymalny napęd to też układ przełożeń. Popatrzcie na kasetę 42T i 40T. Oczywiście jak ktoś ma "gest" to nikt mu nie zabronić mielić młynkiem "w miejscu". Generalnie jak się policzy, to w liczbach jakiejś dramatycznej różnicy nie ma, ale kiedyś zrobiłem u siebie taki eksperyment. Kupiłem inną kasetę, która od poprzedniej różniła się tylko o jeden ząb. Skutek był taki, że wypadkowa użycia przesunęła się o jedną koronkę. Dla przykładu. W kasecie 42T druga koronka to 37T, w kasecie 40T to 35T. Dla korby 1x30T różnica w prędkości na kadencji 80 to 0,5 km/h. Dla korby 1x34T to 0,7km/h. Zatem tu jest odpowiedź dlaczego Shimano rekomenduje kasetę 42T do napędu z jednym blatem.

 

 

 

Łańcuch spadający z ogromnej 42T na mała 24 może mieć problemy z utrzymaniem się na swoim miejscu.

 

Średnica 40T zapewne nie jest znacząco mniejsza i problem by już znikał? Nie sądzę.

Napisano

Czy 38x24 nie będzie kolidować z pantografem przerzutki stworzonej dla 34x24?

:wallbash: Czytałeś Ty temat o kompatybilności napędów? Przerzutkę przednią dobiera się do pojemności korby. Pytanie brzmi więc, czy Shimano zachowało dotychczasową kompatybilność przednich przerzutek i manetek. Jeśli tak (co jest bardzo prawdopodobne), to... :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...