Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
Ja bym widział nawet 46-48 z tyłu. Dlaczego nie?

Bo zaczyna się robić dziwnie jak z tyłu są zębatki wielkości korby. Czas uciekać w planetarki.

Edytowane przez zekker
  • 4 tygodnie później...
Napisano

w nowym XT najlepsze jest chyba to, że do montażu kasety nie potrzeba żadnego "cudownego" bębenka. Skoro kaseta 11 xt wchodzi na bębenek 10 rzędowy, to znaczy tyle że wejdzie też na 9 i 8 rzędowe :)

 

czyli naprawdę wydaje się to opłacalne

 

hmm http://www.bikecenter.pl/p18590,shimano-deore-xt-cs-m8000-11s-11-40t-kaseta.html

piszą, ze DYNA-SYS11 posiada nowy bębenek i nie jest kompatybilny ze względu na szerokość

Napisano

Rozmawiałem z chłopakami w shimano service center, pasuje na bębenki 10s. Kaseta jest przesunięta na szprychy bardziej, ta duża zębatka jest tak umocowana, że nachodzi dalej w głąb koła, niż kaseta 10s.

Napisano (edytowane)

Od paru dni zastanawiam się czy dobrze zrobiłem składając nowego fulla na starym 2x9 i teraz kminie jak ugryźć przejście na 2x11 (36/24 + 11-40) po kosztach :/

 

Niestety złożyłem już koło na nowym Novatecu D142SB-X12 i tak jak popatrzyłem to N robi bębenki pod 11s (szersze o 1,8mm) ...ale chyba nie do tego modelu.

 

Korba to chyba najmniejszy problem bo wystarczy tylko kupić nowe zębatki lub może łańcuch 11s pójdzie na tych co mam (są niby pod 10s).

Pytanie czy przednia zmieniarka może pozostać bez zmian (X0 10s) + gripshift Sram (2s)?

 

Kaseta M8000  11-40T nie wydaje się jakoś przesadnie droga (w stosunku do S to wręcz taniocha). Łańcuch 11s trochę droższy niż dobrej klasy 10s, więc też akceptowalne.

 

Pozostaje kwestia zmieniarki tylnej. Tu trzymałbym się Srama. Pytanie czy taki X7 10s type 2 z średnim wózkiem będzie działać z gripshiftem 11s. O jego pojemność się nie martwię bo w facie ogarnia mi 11-42 (10s) malinowo.

Edytowane przez ishi
Napisano

Rozmawiałem z chłopakami w shimano service center, pasuje na bębenki 10s. Kaseta jest przesunięta na szprychy bardziej, ta duża zębatka jest tak umocowana, że nachodzi dalej w głąb koła, niż kaseta 10s.

 

Sensowne wyjaśnienie. Zapewne w większości przypadków będzie pasować, ale w niektórych sytuacjach (piasta/bębenek) mogą być z tym problemy, więc się asekurują.

Dowiedziałeś się może, czy korby i łańcuchy 10s będą współpracować bez problemu ? (zakładam, że tak, ale odpowiedź może być wymijająca ;-)

Napisano (edytowane)

Ja uważam że 2x10 jest dla średnio zaawansowanych amatorów jak najbardziej OK !!!. Ja u siebie mam: przód  36/22,  tył 11-36 i nie narzekam. Praktycznie podjeżdżam wszystko. Na płaskim jeżeli masz siłę spokojnie można utrzymać 34 - 40 km/h. Nie jeździłemna  1x11 nie miałem okazji oraz uważam, że tu już trzeba mieć zaje...kondycję i łydkę wielkości bochenka chleba :-) 

 

Jedyny minus dla wszystkich nowości typu SRAM X9,X0, XX sh*tmano XT, XTR - oni to zaczynają produkować z GÓWNOLITU !!!

 

Mój stary rower z przebiegiem XXXXXX na osprzęcie XT i XTR jest w lepszym stanie niż nowy TREK  z 2015 z przebiegiem 2000 tyś km. 

Edytowane przez Smiechu2013
  • 5 tygodni później...
Napisano

Czy ktoś montował nową kasetę M8000 do 10rz bębenka?

 

W opisach i testach pisano, że jest to ok. Od jednego z użytkownikow dostałem jednak info, że przy szerokości kasety o 1.75mm większej do 10rz raczej jej nie założę.

Napisano

piszą że do większości kół powinna wejść - to nie jest kwestia szerokości bębenka ale kąta z jakimi idą szprychy - dodatkowy 11. bieg "nachodzi" w stronę piasty.

Napisano

Nom dobra stwierdziłem, że idę po calości i nowy bike będzie na pełnym XT M8000. Reign 1.5 ltd już do mnie leci.

 

Mam u siebie pierwsze rowerki na nowym XT i faktycznie fajnie to wygląda. Manetki i obejmy otworowane na wzór M9000.

Kaseta faktycznie dość mocno profilowana w stronę szprych. Bardzo wygodne klamki hamulca.

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Przecież już Ci napisano, że zależy od tego w jaki sposób ułożone są szprychy od strony kasety. Ostatnia zębatka kasety dość mocno nadchodzi nad kołnierz piasty, więc nikt Ci nie napisze, czy dane koło się nada czy nie, tym bardziej nie wiedząc jak masz zaplecione koło.

Wieczorem wrzucę małe podsumowanie grupy z bB.

Edytowane przez adamos
Napisano

To, że zależy od szprych od strony największej zębatki zdążyłem samemu doczytać. Myślałem, że można to w jakiś sposób określić (np od rodzaju obręczy itp.). Czy może po zamieszczeniu zdjęcia jak to wygląda u mnie w tej chwili będziecie mogli mi pomóc? Jeśli nie to chyba jedyny sposób to zamówić kasetę przez internet i w razie jak nie podpasuje to skorzystać z możliwości zwrotu. Tak się zastanawiam, czy jak nie będzie pasować, to efektem będzie to, że zębatka przy dokręcaniu będzie się wgniatać w szprychy, czy może w ogóle nie założę nakrętki?

Napisano

Nikt z nas nie ma jeszcze grupy Shimano XT w wersji 11 biegowej, więc nikt Ci nie powie.

 

Zbudowałem już 2 napędy XT 2x11, jeden na starym Novatecu D712, drugi na DT 370, w obu przypadkach kaseta bez problemu się zmieściła. 

 

Jak dla mnie największym minusem jest brak możliwości zrzucania 2 biegów w wypadku ciągnięcia dźwigni palcem wskazującym. A tak, poza Side Swingiem, nic rewelacyjnego.

Napisano (edytowane)

Tak szczerze to jestem pod wrażeniem ile osób "leci" na to nowe XT. Dosłownie jak pszczoły do miodu a jeszcze lepiej, że niektórzy chcą zmienić sprzęt dopiero co kupiony na ten z ...x11. 

Edytowane przez beskid
Napisano

Poza większym zakresem przełożeń szału nie ma, owszem klamki hamulcowe mają wypustki co jest lepsze niż gładkie w poprzedniej grupie. Gdybym obecnie budował rower to na nowej grupie, bo miałbym miększe przełożenia w góry, ale zmieniać obecne 2x10? Nie, aż takim masochistom nie jestem ;)


Podoba mi się jeszcze ostatnie zdanie w rozdziale dotyczącym napędu koronka 34t i nie zabrakło biegów na stromych alpejskich podjazdach, ktoś ma chyba łydę większą niż zawodowcy albo po prostu nie wie co to długi stromy podjazd ;)

Napisano

 

 

Gdybym obecnie budował rower to na nowej grupie, bo miałbym miększe przełożenia w góry

zauważ, że porównując nowe XT (w konfiguracji 2x11) do starego (2x10) to rozpiętość przełożeń ZMNIEJSZA się!!

Bo przy 2x10 można było mieć korbę 38-24 i kasetę 11-36, a w 2x11 to korby mają rozpiętość tylko 10T (38-28, 36-26 lub 34-24) i nie nadrobi tego kaseta 11-40

 

 

ps.

chętnie wymieniłbym srebrne klapki na klamkach na te czarne z nowych XTków - będzie pasować? można je kupić luzem?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...