gazon Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Na początek chciałabym się przywitać i poprosić o rozjaśnienie sytuacji w kwestii wyboru roweru. Od jakiegoś czasu przeglądam sobie najróżniejsze tematy z poradami i widzę jakie modele są polecane najczęściej. Szukam roweru dla siebie - dziewczyny, 170cm wzrostu. Z tym że raczej nastawiam się na rower z klasyczną ramą. Przeglądałm specyfikacje podstawowych modeli kellys'a cliff, kross'a evado, lazaro integrala. Nie sposób nie zauważyć, że ten ostatni ma lepszy osprzęt. Moje pytanie dotyczy jednak ramy - wychodzę z założenia, że wszystko inne będzie można wymienić na przestrzeni czasu. I tak rowery kellys cliff to rama KELLYS Crosslite 6061 alloy, a Lazaro to rama LAZARO aluminiowa AL.-6061. Mam przez to rozumieć, że to jest ta sama rama - jedna wykończona napisem "Kellys", inna "Lazaro", czy też najtańsze modele firm Kross, Kellys, Unibike, itp. mają lepsze ramy niż taki Lazaro?
tobo Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Oznaczenie 6061 oznacza jedynie rodzaj stopu aluminium użytego do wyprodukowania rur ramy. To jedyny wniosek jaki można wyciągnąć Natomiast cała "reszta" może się już znacząco różnić, konstrukcja ramy, jakość wykonania, waga ramy, jej geometria itd. Ramę można wymienić jak wszystko inne, zabieg taki wiąże się jednak ze sporym nakładem środków dodatkowych i wiedzą osoby która się tego podejmuje. Różnica w jakości ram może polegać na większym doświadczeniu dużych, znanych producentów i na ewentualnej lepszej kontroli jakości poszczególnych komponentów czy całego złożonego roweru. Jak pokazują tematy na forum osoby szukające budżetowego roweru są z Lazaro zadowolone. Taka marka jest jednak jeśli dobrze pamiętam dostępna jedynie w internecie, ryzyka takiego zakupu trzeba być świadomym.
gazon Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Napisano 15 Kwietnia 2015 Dzięki serdeczne za wyjaśnienie. Jestem świadoma tego, że ramę można wymienić, ale patrząc na ceny zastanawiam się czy nie lepiej mieć solidną ramę a potem systematycznie dokładać lepszy osprzęt. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące ramy. Jeśli wszystkie modele Kellys Cliff (10, 20, ..., 90) mają wpisaną ramę KELLYS Crosslite 6061 alloy to tutaj poprawnym będzie założenie, że to ta sama rama, a jedyne różnice to osprzęt czy różnice mogą być już na poziomie ramy?
seczuan Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 na stronie kellysa przy każdym rowerze jest podana specyfikacja i geomatria i w przypadku kellys clif wszystkie ramy mają taką samą geometrie więc rowery pewnie różnią się tylko malowaniem i osprzętem.
lucass1984 Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Rama to podstawa i faktycznie lepiej kupić rower z lepszą rama i potem wymieniać osprzęt niż odwrotnie. Faktem jest też że więszość firm robi na bazie jednej ramy wiele modeli różniących się jedynie malowaniem i klasą osprzętu. Ważne jest dopasowanie ramy do użytkownika żeby nie była za długa, lub za niska bo to nawet przy najlepszym osprzęcie popsuje radośc z jazdy. Tak więc jeżeli masz możliwość wypróbuj kilka modeli i zobacz w którym pozycja będzie najlepsza i tym się kieruj.
adriansocho Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Możesz też zrobić inaczej - na początek złożyć/kupić rower nie wykorzystujący całego budżetu, pojeździć i go dobrze poznać, nastawiając się na to, że się później coś i owo zmieni. Wielu z nas na początku swojego zarażenia chorobą rowerową dużo eksperymentowało, a kiedyś najzwyklejsze graty kosztowały sporo więcej, nie było też takiej dowolności wyboru. Ja mam swoją wizję roweru, który wciskałbym każdej osobie, która jeszcze sama nie wie czego chce - zwykła sztywna i nie za duża rama, krótki mostek, gięta kierownica, szerokie opony z mało agresywnym bieżnikiem. Wiele osób chcących kupić trekinga jednak jeździ czasami po nierównym terenie, albo po asfalcie i tak robi niezbyt duże odległości, żeby odnieść realną korzyść z cienkich opon.
Roonin Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Mój przedmówca ma sporo racji w tym co pisze. Trudno ci tutaj jednoznacznie coś doradzić bo..... Jeśli faktycznie załapiesz bakcyla to myślę że będziesz jeszcze nie raz zmieniać prawie wszystko zanim złożysz ten "swój" rower. U mnie na początku co sezon zmieniało się 80% roweru a głównym podzespołem który zawsze szedł do wymiany była rama Powiem tak: Gdyby to miało być tak że ta rama miała by służyć na lata a reszta miała się zmieniać to można by poszukać czegoś "for ladys" z powodu troszkę innej geometrii, bardziej dopasowanej dla kobiet. Osobiście tak jak mój przedmówca preferuję małe (ale długie) ramy z w miarę krótkim mostkiem. Do tego mocne koła, grube opony i szeroka kiera. Życzę powodzenia! ps; Masz pytania pisz, pomożemy w miarę możliwości.
tobo Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Kupując gotowy rower z założeniem wymiany części upewnij się jak zapatruje się na to sprzedawca/dystrybutor/producent - u niektórych jest to problemem (zmiana specyfikacji fabrycznej bez "przyzwolenia organu odpowiedzialnego". Jeśli rower jest do rozbudowy to wybierz model z najlepszą ramą.
gazon Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Napisano 15 Kwietnia 2015 Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Na pewno jeszcze będę pytać, ale to po wizycie w sklepie/sklepach gdzie będę miała okazję przymierzyć się do różnych rowerów. Jeśli chodzi o poszukiwania internetowe to moją uwagę w szczególności zwróciły rowery Specialized Vita i Specialized Ariel. Co prawda czytałam, że w przypadku rowerów Specialized sporo płaci się za napis na ramie, ale póki co jako jedyni (z tych które widziałam) mają "damski" rower z klasyczną ramą. Nawet nie wiem dlaczego, ale ta typowo damska rama z bardzo nisko położoną rurą do mnie kompletnie nie przemawia. Opinie znalezione w internecie mówią, że rowery Specialized charakteryzują się dobrą geometrią, więc na pewno zerknę na te modele na żywo.
tobo Napisano 16 Kwietnia 2015 Napisano 16 Kwietnia 2015 Damskie ramy "nieopadowe" mają też np Treki, seria fx, skye. Możesz też zwyczajnie nabyć rower męski - takie łatwiej znaleźć, przymierzyć, kupić. Dla mnie kontrowersyjne są kolory damskich - wielu producentów uznaje że np zjadliwy róż jest bardzo kobiecy, aż do zemdlenia.
gazon Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Napisano 16 Kwietnia 2015 O ile kolor roweru nie jest dla mnie kluczową kwestią, o tyle róż definitywnie odpada. Całe szczęście na takie modele jeszcze się nie natknęłam.
Roonin Napisano 16 Kwietnia 2015 Napisano 16 Kwietnia 2015 Nawet nie wiem dlaczego, ale ta typowo damska rama z bardzo nisko położoną rurą do mnie kompletnie nie przemawia. No właśnie dlatego musisz sobie odpowiedzieć co chcesz na tym rowerze robić. Bo.... W im trudniejszy teren się masz zamiar zapuszczać i im agresywniej masz zamiar jezdzić tym ta rura powinna być niżej To co napisałem to bardzo duże uproszczenie zagadnienia ale mniej więcej tak się na to należy zapatrywać.
gazon Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Napisano 17 Kwietnia 2015 Jeszcze raz dzięki za kolejne wskazówki. Teraz mam pytanie dotyczące ramy/hamulców. Przeczytałam, że w przypadku gdy chciałabym aby w rowerze była możliwość zainstalowania hamulców tarczowych to rower ten musi: "mieć piasty z mocowaniem na tarczę oraz miejsce do przykręcenia zacisków na ramie i widelcu." Stąd moje pytanie - informację o tym czy dana rama umożliwi mi montaż takich hamulców znajdę w specyfikacji?
tobo Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Wiekszosc modeli ram i widelcow posiada mocowanie do zaciskow. Pewno mona miec jesli sprzedawca poda taki informacje, sprawdzajac zdjecia sprzedawanego roweru lub pytajac o to sprzedajacego. Przebudowa roweru na tarcze to spory koszt kilkuset zl, hamulce plus piasty i przeplecenie kol, lub zakup nowego zestawu.
Roonin Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Jeszcze raz dzięki za kolejne wskazówki. Teraz mam pytanie dotyczące ramy/hamulców. Przeczytałam, że w przypadku gdy chciałabym aby w rowerze była możliwość zainstalowania hamulców tarczowych to rower ten musi: "mieć piasty z mocowaniem na tarczę oraz miejsce do przykręcenia zacisków na ramie i widelcu." Stąd moje pytanie - informację o tym czy dana rama umożliwi mi montaż takich hamulców znajdę w specyfikacji? Tak jak tobo pisał, ciężko teraz znalezć ramę bez mocowania pod tarcze ale samo przerobienie kół to wydatek. Taniej było by chyba kupić rower już z hamulcami tarczowymi.
gazon Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Napisano 23 Kwietnia 2015 Jutro wybieram się na zwiedzanie sklepów i przymiarki do poszczególnych modeli, ale mam jeszcze jedno pytanie na chwilę obecną. A mianowicie - jakie jest przeznaczenie roweru fitness? Widziałam opinie mówiące o tym, że to trochę cross - trochę miejski, na innych stronach wspominano, że to trochę szosa - trochę miejski. Więc jak to z tym jest? Trek FX, Trek Dual Sport, Kross Seto - tylko jazda po asfalcie, czy leśne ścieżki również?
tobo Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Fx Treka ma gładkie opony więc fabrycznie niezbyt nadaje się do jazdy poza asfaltami. Wysokie modele fitnessów mają często szosowe korby. Powiązania z crossami? Crossy mają amortyzatory, fitnessy nie. Dużo mniejsze prześwity na szersze opony. Najwyższy fx ma ramę szosową treka, wszystko ma szosowe z wyjątkiem kierownicy i osprzętu na niej. Taki to z niego krossiarz
zygfryd666 Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Nie chcąc zakładać nowego tematu poostanowiłem tu napisać. Do tej pory jeździłem na zwykłym miejskim rowerze, który złożył mi kumpel i zapłaciłem za niego jakieś 400zł. No, ale rower nie jest jakiś super, ciężko się jeździ, zwłaszcza kiedy wjeżdżam w jakiś las. I teraz - trasy moje nie są długie, bo ok. 20km (moj rekord to 30), ale obejmują szosę i leśne utwardzone drogi. Chciałbym wydać jakoś 1500zł max. Niestety nie znam się na rowerach. Czy coś takiego w ogóle wchodzi grę: http://allegro.pl/rower-city-ii-wypasiony-trekk-hydraulika-meski-i5188551950.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=24600 Pewnie mnie wyśmiejecie, ale to tylko orientacyjnie. Jeszcze będę chodził po sklepach.
Pablo59 Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Pierwsza decyzja - trekkingowy czy crossowy ? Druga decyzja - czy potrzebujesz hamulce tarczowe ? Wzrost / długość nogi ? I zaczniemy doradzać
zygfryd666 Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Dzięki za szybką opdowiedź. Raczej rower crossowy byłby w moim wypadku odpowiedni, gdyż nie planuję wielodniowych tras i przewożenia jakichś bagaży, tylko amatorsko pojeździć i w miarę komfortowo po lekkim terenie (parki, lasy, oraz oczywiście także szosy wchodzą w grę - na uczelnię, do pracy, ale też poza miasto trasy). Mam 170cm wzrostu. Hamulce tarczowe nie są mi niezbędne do mojej amaotrskiej jazdy, zwłaszcza jeśli miałyby podnieść znacząco cenę.
Pablo59 Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 lazaro integral V3 rama 17" (jak się znów pojawi) lub jego brat - bliźniak http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-shimano-2015-alivio-3x9-i5277962852.html?source=mlt
zygfryd666 Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Dzięki wielkie:) Dokładnie tego szukałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.