skwark Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Witam Moja sytuacja wyglada nastepujaco: posiadam dośc stary rower(cos typu kolarka) no i głównym problemem są koła, były one wycentrowane, jednak na obreczy przedniej jak i tylnej znajduje sie kilka wybuleń(1-2 na kazde koło), które podczas normalnej jazdy nie sprawiaja zadnego problemu to przy hamowaniu dość mocno szarpie, starałem sie ustawic hamulce w taki sposób aby klocki nie napotykały tych wybulen jednak do konca sie tego zrobic nie dało. Są to koła z rawką pod skosem co sprawia że wogóle jest cieżko ustawic hamulce typu dual pivot. Czy może ktoś by wiedział czy mozna temu jakos zaradzic bez wymiany kół? Czy da sie jakoś tych nierównosci pozbyc, ew. jakies inne rozwiazanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukeps Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Wrzuć jakieś dokładne zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 15 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Przy odrobinie szczęścia i jeżeli nie masz dwóch lewych w tym jednej krótszej ręki można to zminimalizować. Kawałek klocka drewnianego albo tworzywa i młotek do tego się przyda. Ale na gładko tego się zrobić w 100% nie da i wrażenie AB-esu pozostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marco1973 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 mam też tak przy hamowaniu, porządna obręcz a hamulec przycina na miejscu łączenia obręczy, niby niewielka ledwie wyczuwalna nierówność a dyskomfort. przyzwyczaiłem się już... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwark Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Aha, tak zastanawiałem czy w ten sposób nie pogorsze sytuacji, no ale spróbuje, może nie bedzie źle. Co do zdjecia to tego zbyt nie widac, są to mniej wiecej te przyciemnione punkty na obreczy. http://i.imgur.com/azhPhWA.jpg?1 http://i.imgur.com/whfWhb6.jpg?1 A jeszcze miałbym pytanie jak należy ustawiac hamulce na takich właśnie rawkach pod skosem, czy tak po prostu jak na zwyklej obreczy? Bo powierzchnia styku jest w tedy dośc mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Na zdjęciach po pierwsze kija widać. Robione chyba tosterem i to na dodatek bez światła. To co widać, to stalowe, pogiete obręcze. O ile nie ma tam pęknięć można je poprostować ręcznie, ale nie przez centrowanie. A najlepiej to zmienić kołą na jakieś aluminiowe. Siła i modulacja hamowania na stalowych obręczach jest delikatnie mówiąc ciulowa. Tymbardziej, że nie spodziewam sie tam u Ciebie jakiś wystrzałowych hebli na podwójnych piwotach , tylko pewnie jakieś antyczne spowalniacze... Pogódź się z faktem, że na tych obręczach, klockach i hamulcach nie zwojujesz wiele. A wszelkie regulacje i ewentualne apgrejdy z cyklu "kupię same lepsiejsze klocki" to bedzie strata czasu i atłasu... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwark Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Daruje sobie wrzucanie zdjeć nawet z leprzym swietłem bo innego urządzenia niż "toster" nie mam. A ze światłem te nierórności są równie mało zauważalne na zdjeciu. Tak jak pisałem spróbuje zrobic to mniej wiecej jak napisał michuuu, ale równiez zaczne sie rozgladac za jakimis nowymi kołami. Z tego co zrozumiałem na takim sprzecie nie mam nawet co liczyc na bardzo efektywne hamowanie, a wiec to kolejny powód aby wymienic koła. Dzieki wszystkim za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.