Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim,

 

Kupiłem ostatnio używany amortyzator DT Swiss XC 100. Gdy wracałem z serwisu po docinaniu rury sterowej, zauważyłem, że rura sterowa nie idzie równolegle do goleni górnych - jest względem nich odchylona o pewien - zauważalny gołym okiem - kąt. Zaniepokoiło mnie to, bo wydaje mi się, że te elementy powinny być jednak względem siebie równoległe. Porównywałem to z moim starym, zdjętym właśnie z roweru Manitou R7 i tam wszystko wydaje się być równe. 

 

Czy takie przechylenie względem siebie jest normalne, czy też model ten jest uszkodzony bądź ma wadę fabryczną?

W załączniku przesyłam zdjęcie (miarka jest równoległa względem goleni górnych).

 

Pozdrawiam,

Michał

 

 

post-113821-0-47173900-1428943162_thumb.jpg

Edytowane przez Mandakun
Napisano

Właśnie kurde nie jestem pewien, czy przed serwisem też było pod kątem. Cały weekend oglądałem ten amortyzator, podziwiałem go i nic takiego nie zauważyłem. A po odebraniu od razu wpadło mi to oko (mimo że przy rurze o 6 cm krótszej powinno być to przecież mniej zauważalne). Z drugiej strony nie wiem co oni musieliby robić w tym serwisie, żeby wygiąć ten element. Przecież w czasie jazdy działają tam bardzo duże siły.  

Napisano

Co robili? TO:

 

A tak na poważnie to może DT tak zaprojektował koronę i tak ma być. Jednak ja bym na Twoim miejscu zapytał u źródła czyli DT-Swiss. Chyba, że jest tu ktoś na forum kto ma ten amorek i jest w stanie rozwiać wątpliwości.

 

Napisano

Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Są widelce, które mają rury równolegle i trail mają uzyskiwany dopiero na hakach koła, a są takiej jak Twój, że cały widelec jest pochylony tak jakby.

Napisano (edytowane)

Wiem, że rura nie jest montowana w tej samej osi co golenie w celu uzyskania odpowiedniego wyprzedzenia. Wydaje mi się jednak, że wyprzedzenie uzyskuje się poprzez przesunięcie tych elementów względem siebie, nie pochylenie. 

Edytowane przez Mandakun
Napisano

Pochylenie całego widelca modyfikuje kąt jego pracy - zachowuje się jakby kąt główki ramy był ostrzejszy, ale przy zachowaniu "normalnego" prowadzenia.

Sporo sztywnych widelców tak ma, aby haki zachować w osi goleni i nic się nie urywa.

Napisano (edytowane)

Wiem, że rura nie jest montowana w tej samej osi co golenie w celu uzyskania odpowiedniego wyprzedzenia. Wydaje mi się jednak, że wyprzedzenie uzyskuje się poprzez przesunięcie tych elementów względem siebie, nie pochylenie. 

Odpowiedź już padła, jedne firmy montują prawie równolegle , inne mają bardziej pochylone. Zależy od przyjętej koncepcji.

Ale jeśli wątpisz,, to tutaj na prawym  rysunku widać,  że rura sterowa 1 1/8" w DT jest pod kątem względem goleni :

http://www.dtswiss.com/Resources/suport/FORKS/DT-Swiss-Forks-Technical-Data-MY-2014

Natomiast taperowana jest równoległa ...

Edytowane przez Rulez

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...