JuraMałopolska Napisano 13 Kwietnia 2015 Napisano 13 Kwietnia 2015 Witam Mam rower KTM Myroon rocznik 2012 na kołach 26 i poszukuję dobrych opon w tym rozmiarze o grubości od 2,1 do 2,25. Ważę 90kg i potrzebuje opon dobrych na tereny piaskowe, skaliste (kamieniste), korzeniaste mówiąc prosto dobre na Jurę. Sporo też jeżdżę po asfalcie więc chyba bardziej uniwersalne opony wchodzą w grę? Proszę doradźcie mi.
talento259 Napisano 13 Kwietnia 2015 Napisano 13 Kwietnia 2015 Vittoria / Geax Saguaro 2.0 Zestaw: Conti X-King 2.2 na przód / Conti Race King 2.0 na tył Zestaw: Schwalbe Nobby Nic 2.25 na przód / Schwalbe Racing Ralph 2.1 na tył Dobrym pomysłem będzie kupno oponki Tubeless Ready, jeśli obręcz kompatybilna przerób koła na bezdętkę, wtedy możesz odpowiednio dobierać ciśnienie do terenu
JuraMałopolska Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Napisano 14 Kwietnia 2015 Te opony które wymieniłeś są drutowane ?
talento259 Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Są różne wersje. Drutowane też. Tak jak napisałem sprawdź czy obręcz jest kompatybilna z TL jeśli tak to zastosuj od razu zestaw bezdętkowy, naprawdę sporo pomaga Wtedy oponka musi mieć TLR oraz oczywiście być zwijana
JuraMałopolska Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Napisano 14 Kwietnia 2015 Moje obręcze na bank są kompatybilne z oponami bezdętkowymi. Obecnie mam takie opony które by można pompować bez dętki, pytanie jest nie czy mogę regulować ciśnienie w zależności od terenu tylko czy takie bezdętkowe opony są bardziej odporne na przebicia i druga sprawa czy są mniej kosztowne w utrzymaniu?
talento259 Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 No to jak są kompatybilne to poczytaj jak założyć opony Tubeless. Musisz do tego mieć mleczko uszczelniające np Stan's NoTube, oraz specjalne zaworki, które kupuje się najczęściej w zestawie. Tutaj obejrzyj sobie filmik jak to wygląda Czy to jest opłacalne? Zależy dla kogo... Waga na pewno będzie mniejsza, zwiększy się odporność na przebicia, mleczko uszczelni wszystkie mniejsze dziury no i najważniejsze to możesz sobie zejść do bardzo niskiego ciśnienia, co ułatwi jazdę w terenie (oczywiście min. masz na oponie) Co rok / półtora trzeba zmienić płyn bo traci swoje właściwości i nie będzie uszczelniać. Wszystkie oponki co podałem uszczelniają się bardzo dobrze z tego co czytałem, więc nie powinieneś mieć problemów nawet na zwykłym mydle i pompce stacjonarnej.
Corally Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Kolega wyżej zaproponował zestaw X king na przód, powiem tak, ujeżdzałem X kingi 2.2 od roku i oprócz niskich oporów toczenia ta opona nie ma żadnych zalet, fatalnie trzyma w zakrętach, w błocie katastrofa. Zmieniłęm 3 dni temu opony na Saguro 2.0 i szczęka0 mi opadła Nie wiedziałem że opona może się tak dobrze trzymać nawierzchni, w błocie daję radę, w piasku też jest ok . Tak więc polecam Gexa
talento259 Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Oj czy Saguaro w piasku daje rade to bym się nie zgodził. Oponki co prawda świetne, ale to jedna z nieliczny wad. Kompletny brak przyczepności na piachu.
JuraMałopolska Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Napisano 15 Kwietnia 2015 A race king Continentala będą dobre na piach, kamienie, korzenie itp ?
jasinski21444 Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Race Kingi to opony do szybkich suchych tras po utwardzonej nawierzchni .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.