Skocz do zawartości

[wycieczka]Majówka w Gorcach Mogielica - Turbacz-Gorc

kross_bit

Rekomendowane odpowiedzi

Hey Mama pytanie odnośnie tras w Gorcach. Chodzi mi o start ze Szczawy bo znalazłem sobie fajny Pensjonat na majówkę ale nie bardzo wiem jak wyglądają tresy. Właściciel polecił mi Gorc-Turbacz oraz na drugi dzień Mogielicę . Czy ktoś wie jak wygląda poziom trudności tych tras ? Nie ukrywam że jestem początkującym.

Poziom jest zróżnicowany od łatwych po bardzo trudne. Na Mogielicę najlepiej dostać się z pobliskiej Bukówki. Na początku szosą potem górską drogą do spotkania z niebieskim szlakiem i finałem na Mogielicy. Zjazd zielonym na Wyrębiska Szczawskie jest dość trudny tylko na samym początku. To tylko jeden z przykładów. Mogielicę można też objechać dokoła z tego samego miejsca z którego się zaczęło. Dzień jest już długi więc jak jest para w nogach to warto odbić z pod przeł żółtym szlakiem na Mały Krzystonów i dalej na Jasień. Odcinek dość krótki ale mega przyjemny. Z Jasienia wrócić na przeł tak jak się przyjechało i dopiero atakować Mogielicę.

Druga opcja jest już dużo trudniejsza i z racji możliwości zalegania śniegu co za tym idzie sporej ilości błota trzeba się mocno zastanowić. Problem kolejny to fakt wprowadzenia "wyrażnego" zakazu jazdy rowerem od Jaworzyny Kamienickiej w stronę Gorca. W zwykły dzień nie ma problemu ale w Majówkę będzie jak zwykle sporo patroli Straży Parku więc już tak kolorowo nie jest.