k_luke Napisano 26 Lipca 2006 Napisano 26 Lipca 2006 Witam, mam pytanko odnośnie spadającego ciśnienia w kołach – tzn. zauważyłem ostatnio taką sytuację: po tygodniu bez użytkowania roweru spadło mi znacząco ciśnienie powietrza w obu kołach… a więc napompowałem. Wybrałem się na przejażdżkę 2h – po 4 dniach bez używania roweru zauważyłem iż znowu spadło ciśnienie (może nie aż tak znacząco)… Moje pytanie jest następujące czy wysokie temperatury (rower jest na słońcu w godzinach porannych) mają wpływ na spadek ciśnienia w kołach, w tak szybkim czasie? Wcześniej przy niższych temperaturach nie zauważyłem takiego spadku ciśnienia… Jestem trochę „zielony” w tych problemach – po dłuższym rozbracie z rowerem, w tym roku zakupiłem Giant Sierra model 2005…
wookie Napisano 26 Lipca 2006 Napisano 26 Lipca 2006 Sprawdzales dokladnie czy nic detki nei przebilo i nic nie ma w oponie ? Ja wlasnie mialem tak samo i z tylu 1cm kolec siedzial ;] Ale.... nadal po kupnie nowych detek Maxissa WW spada mi cisnienie :/ , daje ok 3,5a spada ponizej 3 tak nawt 2,8 :/ , ktos moze sugestie czemu tak sie dzieje ? Waze tylko 65kg , full , jesli to ma znaczenie...
bikerman Napisano 26 Lipca 2006 Napisano 26 Lipca 2006 Jeżeli jest stara (wytarta) dętka może ona nieznacznie przepuszczać ja swoja uzytkowałem pół roku po czym musiałem wymienić bo powietrze dosc szybko uciekało .... ale wymieniłem i jest dobrze
Adamos05 Napisano 31 Lipca 2006 Napisano 31 Lipca 2006 U mnie też schodzi ale nie tak szybko, dętke z tyłu mam 2 miesięczną gdzieś kilka razy klejoną, pompuje 4,5 bara to po dwóch tyg jest 2,5 - 3 Myślicie że to wina niedokładnie przyklejonych łatek czy tak jak wyżej poprostu dętka jest do bani ??
Duckbill Napisano 2 Sierpnia 2006 Napisano 2 Sierpnia 2006 Chyba normalna sprawa... u mnie na dętkach Continental (nie są juz nowe) też schodzi powietrze trochę (tak do 2,5 gdzieś)... przestałem się tym przejmować...
Kolumb Napisano 2 Sierpnia 2006 Napisano 2 Sierpnia 2006 Trochę nie na temat, ale też odnośnie dętki. W zeszłym roku miałem dziwny przypadek. Pewnego dnia rano patrzę - z tyłu flak :025: Wyjmuję dętkę, chcę łatać, ale nie ma co - dętka cała :035: Wkładam z powrotem, pompuję i nie ucieka. Wyjechałem, zrobiłem kilkanaście km, nic nie uciekło. Zatrzymuję się i po jakiś 10 minutach nie ma powietrza :034: Znowu pompuję, znowu nie ucieka, znowu jadę i znowu jak się zatrzymuję to powietrze schodzi :034: Po powrocie do domu napompowałem, postawiłem rower i przez całą noc powietrze nie zeszło. Chyba nie muszę dodawać, że sama się nie naprawiła i następnego dnia było to samo Dętka poszła do kosza, ale nadal nie wiem co się stało? Rozszczelniała się pod wpływem temperatury czy co?
pavlitto Napisano 2 Sierpnia 2006 Napisano 2 Sierpnia 2006 nie jest to czasem nieszczelny zaworek detki? bo jakby była dziurka w detce to by schodziło odrazu
GZA20 Napisano 2 Sierpnia 2006 Napisano 2 Sierpnia 2006 JA od kiedy sięgam pamięcią to spotykałem sięz tym że jeżeli przez pewien czas się nie użytkowało czy to roweru, czy samochodu czy też piłki do nogi to ulatywao znacząco powietrze. Nie wiem dlaczego....
Splr Napisano 3 Sierpnia 2006 Napisano 3 Sierpnia 2006 Nie jestem fizykiem, ale generalnie powietrze jest dość lekkie i ma bardzo małe cząsteczki. Guma z kolei nie jest dość gęsta, i powietrze powoli ucieka przez pory. Używałem wielu dętek, ale po doświadczeniach ostatnich dwóch sezonów woże ze sobą zawsze dwie Kendy w zapasie, bo wyszedłem z założenia, że czego bym nie zakładał, to jak ma się przebić - się przebije. Miałem Conti - w sumie powietrze z nich schodziło powoli, wystarczyło je dodymać raz na tydzień dwa. Jak długo nie jeździłem to ciśnienie zawsze zjeżdżało do 35- 30 PSI (2,4 - 2,06 MPa), i zazwyczaj tak mam że jak wbije 55-65 PSI (3,8 - 4,5 MPa) na drogę, to wieczorem będzie 45 (3,1). Co do "dziwnego" uciekania wiatru z kół, przeważnie jest to wina wentyla, czasem może się wykręcić (jak np. z braku laku pompowałeś pompką od amortyzatora), a czasem naleci jakiś syf albo krzywo się zamknie. Trzeba zawsze psrawdzać wentylki. Tak jak w sumie wszystko trzeba obejrzeć przed wyjazdem
Kolumb Napisano 3 Sierpnia 2006 Napisano 3 Sierpnia 2006 Co do "dziwnego" uciekania wiatru z kół, przeważnie jest to wina wentyla, czasem może się wykręcić (jak np. z braku laku pompowałeś pompką od amortyzatora), a czasem naleci jakiś syf albo krzywo się zamknie. Trzeba zawsze psrawdzać wentylki. Tak jak w sumie wszystko trzeba obejrzeć przed wyjazdem W poprzednim poście nie wspomniałem, że zanim dętka poszła do kosza została sprawdzona na wentylu z innej dętki. Pierwsze co przyszło mi do głowy po sprawdzeniu, że nie ma dziury to wentyl. Chyba, że obydwa miałem popsute
kowal119 Napisano 3 Sierpnia 2006 Napisano 3 Sierpnia 2006 Dzisiaj mialem to samio. Nie jezdzilem 2 tygodnie ale zdawało mi sie ze powietrze jest w normie. Dzisiaj trochę jazdy szosowej z kumplem i powietrze zaczęło uciekac powoli, lecz do końca. Dodam, że jak obróciłem rower do góry kołami to przestało uciekać. W dętce nie ma dziur, sprawdzałem w wodzie.
deathmount Napisano 4 Sierpnia 2006 Napisano 4 Sierpnia 2006 polecam michelin airstop butyl - jezdze na nich od roku i trzymaja wysmienicie, nic nie ucieka
cdan Napisano 4 Sierpnia 2006 Napisano 4 Sierpnia 2006 Jak kolega wyżej, Michelin AirStop - od pół roku bez pompowania :!!: Aha, może faktycznie to kwestia wentylka, bo mój AirStop ma samochodowy, a Wy chyba piszecie głównie o Prestach... Pozdro cdan
djtomas Napisano 4 Sierpnia 2006 Napisano 4 Sierpnia 2006 ja normalnie dopompowywałem lekko dętki co tydzień a teraz wróciłem z tygodniowych wakacji, a tu rower nie ma wogóle ciśnienia w tylniej :/ no to kompresor i do 35PSI (jestem lekki) i na razie po kilku dniach jest ok. zobaczymy jak będzie dalej... POzdr.
piotrekpasti Napisano 4 Sierpnia 2006 Napisano 4 Sierpnia 2006 mi też sie tak działo na samochodach , teraz mam presty i spokój , czasem tak sie dzieje jak sie gorąco, materiał sie rozciąga. pozatym słyszałem żę dętki jakieś lateksowe czy jakoś tak mają takie tendencje
iras76 Napisano 1 Grudnia 2008 Napisano 1 Grudnia 2008 witam to ja odgrzewam temat teraz mam dętki geax zaworek presta i slicki speca 1,25 ponieważ ważę 90 kg pompuje dosyć sporo ok 70-80 psi i mam problem z ciśnieniem ponieważ muszę dopompować co kilka dni nie jest to zbytnio męczące ale denerwujące do tej pory jeździłem na dętkach z zaworem samochodowym i tam ten problem nie występował, jednak slick miał rozmiar 1,8 /mniejsze ciśnienie/ czy zmiana zaworu rozwiąże sprawę bo z postów ww nie wynika to jednoznacznie, a ktoś kiedyś na forum wspominał o tym ale nie potrafię tego odszukać. pozdrr
gilgamesz Napisano 2 Grudnia 2008 Napisano 2 Grudnia 2008 U mnie było odwrotnie.Uciekało na samochodowym a na presta było oki. Opony z tym zaworem pompuje zdecydowanie większym ciśnieniem.
iras76 Napisano 2 Grudnia 2008 Napisano 2 Grudnia 2008 teraz to już nie wiem co zrobić macie jakieś dobre sprawdzone dętki z prestą które nie będą tak łatwo puszczać ciśnienia ? dochodzi jeszcze w przypadku zmiany wentyla rozwiercenie felg a w takim przypadku gwarancję będę mógł sobie wyrzucić a tego to chciałbym uniknąć :/?
gilgamesz Napisano 2 Grudnia 2008 Napisano 2 Grudnia 2008 Wiem tylko.ze mam jakieś dętki Maxxisa,ale nie znam modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.