Axles Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Witam, lada dzień przyjedzie do mnie Lazaro, ale już teraz chciałem dopytać jak o niego dbać. O poprzednie rowery marketowe nie dbałem prawie wcale, na działce płyn do mycia naczyń wszystko myłem i spłukiwałem wodą. Czytałem, że łańcuchy/zębatki czyścicie najczęściej benzyną ekstrakcyjną lub płynem do naczyń i teraz odnoście tego: 1. Jak często to robicie? 2. Czy trzeba zdejmować łańcuch czy może używać takiego czegoś napełnionego benzyną: http://allegro.pl/zestaw-do-smarowania-czyszczenia-lancucha-30-i5167805063.html ? 3. Czy ruchome elementy typu hamulce, linki mogę psikać WD40? Czego nie psikać nim? 4. Zębatki i łańcuch ogólnie czymś się smaruje po czyszczeniu, możecie polecić jakiś konkretny, łatwodostepny smar? 5. Ramę myć zwykłą wodą z płynem do naczyń?
copone Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Ad1 mycie w benzynie (szejkowanie) ma swoich zwolenników i przeciwników - ja nie stosuję tej metody, jedynie szmatą nasączoną w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym po wierzchu, aby usunąć brud i szmatką łańcuch (ja jeszcze czyszczę między ogniwami przepuszczając kawałek szmatki/czasochłonne, ale mogę sobie na to pozwolić w pracy i dmuchanie sprężonym powietrzem) Ad2 nie zdejmując, ad2a nie używam Ad3 lepiej smarować jakimś smarem np z teflonem. (finish line czerwony w sprayu jest ok Ad4 smarów do wyboru do koloru (jest oddzielny temat) ale trzeba Ad5 może być, ja stosuję płyn do mycia szyb z alkoholem (z amoniakiem gorzej to wygląda). Bardziej skupiłbym się na pilnowaniu śrub (czasowe sprawdzanie czy się nie odkręcają.
Axles Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Napisano 11 Kwietnia 2015 Czyli taki smar finish line hamulce, linki ale tym też widzę łańcuch robią np: http://allegro.pl/finish-line-grunge-brush-odtluszczacz-teflon-i5144516953.html a p ojakim czasie można jeździć, nie poprzykleja się kurz do tego, ogólnie łańcuchy od nowości są smarowane bo tak jakby nie wyglądają?
copone Napisano 11 Kwietnia 2015 Napisano 11 Kwietnia 2015 Ja akurat używam finish line czerwony, bo mam za darmo - nie jest to jednak smar idealny - niestety. Nowy łańcuch jest fabrycznie smarowany i myślę, że te 300 km można spokojnie na nim zrobić. Oprócz tego smaruje wszystkie zawiasy w obu przerzutkach, kółeczka przerzutki no i linki w pancerzach.
akon89 Napisano 21 Maja 2015 Napisano 21 Maja 2015 Kolego a co powiesz o smarowaniu amortyzatora ?? Jak często to robić??
Negator Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Moim zdaniem łańcucha nie trzeba ściągać jeżeli chcesz go trochę wyczyścić, jednak jeżeli napęd jest już bardzo zabrudzony, lepiej jest ściągnąć i dokładnie wyczyścić napęd i łańcuch, wtedy zdecydowanie płynniej działa( zestaw jaki zaproponowałeś wydaje się być fajnym rozwiązaniem). Nie używał bym smarów do mokrych warunków jeżeli masz zamiar jeździć głównie w suchych warunkach, bo wówczas brud łatwo się przykleja do łańcucha. Co do amortyzatora, serwisuje raz w roku, jeżeli sam potrafisz to nie ma problemu, na forum masz też kilka fajnych tematów jak to robić, jeżeli się nie znasz oddaj do serwisu ( zaufanego). Czyść po każdej jeździe golenie i co jakiś czas psikaj jakimś smarem(niektórzy robią to po każdej jeździe). Np. do moich amortyzatorów producent zaleca Bruntox Deo Fork lub inny olej teflonowy.
pietrekth7 Napisano 29 Lipca 2015 Napisano 29 Lipca 2015 Witam Nie chcę zakładać nowego postu więc napiszę w tym. Macie jakiś patent na obijąjącą się linkę o ramę podczas jazdy. Linka jest od hamulca tylnego tarcza.Szukam jakiś gumek czy coś w tym stylu lecz bezskutecznie. Rower kellys cliff 90 Pozdrawiam
cervandes Napisano 29 Lipca 2015 Napisano 29 Lipca 2015 termokurczaska założona podczas montażu linki?
felt100 Napisano 10 Sierpnia 2015 Napisano 10 Sierpnia 2015 Też mam kilka pytań dotyczących serwisowania i smarowania podzespołów w rowerze: Mam amortyzator SR SUNTOUR NCX lite. W serwisie rowerowym powiedziano mi że po sezonie nie ma sensu go rozbierać i serwisować puki chodzi dobrze. Czy to prawda, czy też powinno się go rozebrać i coś przesmarować ? Czy piasty Deore LX również powinno się jakoś rozebrać i coś przesmarować po sezonie rowerowym ?
phoe Napisano 10 Września 2015 Napisano 10 Września 2015 1. Jak ten wideł nie jest powietrznym, a chyba nie jest to tam za bardzo nawet nie ma co w nim serwisować. Brunox co jakiś czas i tyle. 2. Powinno się luz sprawdzać i skontrować, rozebrać i wyczyścić też można, ale jak w błocie czy deszczu nie używałeś roweru to po 1 sezonie ja bym ich nie rozbierał, bo nie ma sensu najmniejszego wg mnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.