Skocz do zawartości

[czyszczenie, smarowanie] Pytania kompletnego laika


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, lada dzień przyjedzie do mnie Lazaro, ale już teraz chciałem dopytać jak o niego dbać. O poprzednie rowery marketowe nie dbałem prawie wcale, na działce płyn do mycia naczyń wszystko myłem i spłukiwałem wodą.

Czytałem, że łańcuchy/zębatki czyścicie najczęściej benzyną ekstrakcyjną lub płynem do naczyń i teraz odnoście tego:

1. Jak często to robicie?

2. Czy trzeba zdejmować łańcuch czy może używać takiego czegoś napełnionego benzyną: http://allegro.pl/zestaw-do-smarowania-czyszczenia-lancucha-30-i5167805063.html ?

3. Czy ruchome elementy typu hamulce, linki mogę psikać WD40? Czego nie psikać nim?

4. Zębatki i łańcuch ogólnie czymś się smaruje po czyszczeniu, możecie polecić jakiś konkretny, łatwodostepny smar?

5. Ramę myć zwykłą wodą z płynem do naczyń?

Napisano

Ad1 mycie w benzynie (szejkowanie) ma swoich zwolenników i przeciwników - ja nie stosuję tej metody, jedynie szmatą nasączoną w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym po wierzchu, aby usunąć brud i szmatką łańcuch (ja jeszcze czyszczę między ogniwami przepuszczając kawałek szmatki/czasochłonne, ale mogę sobie na to pozwolić w pracy i dmuchanie sprężonym powietrzem)

Ad2 nie zdejmując, ad2a nie używam

Ad3 lepiej smarować jakimś smarem np z teflonem. (finish line czerwony w sprayu jest ok

Ad4 smarów do wyboru do koloru (jest oddzielny temat) ale trzeba

Ad5 może być, ja stosuję płyn do mycia szyb z alkoholem (z amoniakiem gorzej to wygląda).

Bardziej skupiłbym się na pilnowaniu śrub (czasowe sprawdzanie czy się nie odkręcają.

Napisano

Ja akurat używam finish line czerwony, bo mam za darmo :D - nie jest to jednak smar idealny - niestety. Nowy łańcuch jest fabrycznie smarowany i myślę, że te 300 km można spokojnie na nim zrobić. Oprócz tego smaruje wszystkie zawiasy w obu przerzutkach, kółeczka przerzutki no i linki w pancerzach.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

 

 

 

Moim zdaniem łańcucha nie trzeba ściągać jeżeli chcesz go trochę wyczyścić, jednak jeżeli napęd jest już bardzo zabrudzony, lepiej jest ściągnąć i dokładnie wyczyścić napęd i łańcuch, wtedy zdecydowanie płynniej działa( zestaw jaki zaproponowałeś wydaje się być fajnym rozwiązaniem). Nie używał bym smarów do mokrych warunków jeżeli masz zamiar jeździć głównie w suchych warunkach, bo wówczas brud łatwo się przykleja do łańcucha. Co do amortyzatora, serwisuje raz w roku, jeżeli sam potrafisz to nie ma problemu, na forum masz też kilka fajnych tematów jak to robić, jeżeli się nie znasz oddaj do serwisu ( zaufanego). Czyść po każdej jeździe golenie i co jakiś czas psikaj jakimś smarem(niektórzy robią to po każdej jeździe). Np. do moich amortyzatorów producent zaleca Bruntox Deo Fork lub inny olej teflonowy.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam

Nie chcę zakładać nowego postu więc napiszę w tym.

Macie jakiś patent na obijąjącą się linkę o ramę podczas jazdy. Linka jest od hamulca tylnego tarcza.Szukam jakiś gumek czy coś w tym stylu lecz bezskutecznie. 

Rower kellys cliff 90

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Też mam kilka pytań dotyczących serwisowania i smarowania podzespołów w rowerze:

 

  1. Mam amortyzator SR SUNTOUR NCX lite. W serwisie rowerowym powiedziano mi że po sezonie nie ma sensu go rozbierać i serwisować puki chodzi dobrze. Czy to prawda, czy też powinno się go rozebrać i coś przesmarować ?

  2. Czy piasty Deore LX również powinno się jakoś rozebrać i coś przesmarować po sezonie rowerowym ?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

1. Jak ten wideł nie jest powietrznym, a chyba nie jest to tam za bardzo nawet nie ma co w nim serwisować. Brunox co jakiś czas i tyle.

2. Powinno się luz sprawdzać i skontrować, rozebrać i wyczyścić też można, ale jak w błocie czy deszczu nie używałeś roweru to po 1 sezonie ja bym ich nie rozbierał, bo nie ma sensu najmniejszego wg mnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...